Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskooko joku voivansa kasvattaa lapsen niin ettei hänelle jää yhtään lapsuuden traumaa?

Vierailija
08.11.2006 |

Mä en usko että pystyn siihen.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laskenut, että kun nyt pistämme joka päivä sivuun 5 euroa, lapsi pääsee terapiaan sitten aikuisena heti kun tuntee siihen tarvetta...

Vierailija
2/9 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellei lapsi siis elä täysin pumpulissa ilman kontaktia oikeaan elämään ja oikeisiin tunteisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen juttu sitten on että totetuuko ;)

Vierailija
4/9 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo trauma on oikeasti erittäin tulkinnanvarainen käsite. Minä uskon että ihmiseksi kasvamiseen kuuluu tietty määrä traumoja mutta samalla väitän että suurin osa terveistä ja vastuullisista vanhemmista kasvattaa lapsensa ilman että näille tulisi mitään _vakavia_ traumoja.

Vierailija
5/9 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten määritetään trauma, tietyt vastoinkäymiset kuuluu lapsenkin kohdata ja oppia elämään niiden kanssa. Mulla ei ole jäänyt lapsuudesta mitään suuria trumoja oman perheen osalta ja saman toivottavasti voin antaa lapsellekin

Vierailija
6/9 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsipsykologin mukaan pienelle lapselle tulee trauma vain todella pahoista asioista esim. lähivanhemman kuolemasta

se että naapurin Mikko saa enemmän karkkia ja hienomman pyörän ei traumatisoi

Vierailija
7/9 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan just näitä tyypillisiä " kansankielen traumoja" esim. sisarusten väliset eriarvoisuudet.

Vierailija
8/9 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mites nämä ekan vuoden hylkäämistunteet jne. Ja vanhan ajan huudatusunikouluja, eikö niistäkin ole puhuttu että ne aiheuttaa traumoja?

Vierailija
9/9 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siihen lapsia voi yrittää " kasvattaa" - tai siis tukea kasvamaan.