Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

voinko jättää 7 kk vanhan vauvan isälle kahdeksi yöksi?

Vierailija
08.11.2006 |

Mitä mieltä olette? Voisinko jättää 7 kk vanhan vauvan isän hoitoon kahdeksi yöksi mennessäni itse isompien lasten kanssa pienelle lomamatkalle? Vauva syö vielä rintaa hyvin uppoavien kiinteiden ruokien lisäksi.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta! Mitäs varten ne isät on? Tottakai voi. Kylläpä oli päivän tyhmin kysymys

Vierailija
2/26 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itse mietin tuollaista äkillistä eroa äidistä, joka on kuitenkin ollut lähes täysin vauvan kanssa syntymästä asti. Vain pieniä tuntien eroja ollut aikaisemmin...ja kyseessä on muuten neljäslapseni, että en ihan keltanokkakaan näissä eroasioissa ole ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettiikö miehesi, voiko lapsia jättää sinun hoteisiisi yksistään?

Vierailija
4/26 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt kysyessäni tätä asiaa tarkoittanut ollenkaan kyseenalaistaa mieheni kykyä hoitaa vauvaa :) Kyllä neljän lapsen isä jo osaa lapsiaan hoitaa ilman mitään ongelmia.

Kyselenkin lähinnä mielipiteitä mahdollisesta vauvan kokemuksesta eron aikana! Nimenomaan liittyen tuohon äiti-vauva-symbioosiin, imetykseen jne.

En siis epäile isien kykyä hoitaa lastaan!

Vierailija
5/26 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvani syö rintaa muutaman kerran päivällä, yöllä ei tarvitsisi ravinnon takia, mutta joskus annan kitinään. Ottaa korviketta hörpyttämällä, ei pullosta. Rinta vaikuttaa olevan todella merkityksellinen läheisyystekijä.

Jos siis jätän vauvan kahdeksi yöksi, niin onko se vauvalle " sokki" ? Jatkaisin imetystä kotiin palattuani kyllä.

Vierailija
6/26 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ikävä oli toki kova mutta kyllä se lomailu teki hyvää, varsinkin kun tiesi että lapsi on parhaassa mahdollisessa 100% luotettavassa hoidossa!

Vierailija
7/26 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi ei suostunut nukkumaan ilman totuttua tissin lämpöä ja maitoa...

Ei vaikka laittoi mun paidan rinnalle ja köllötteli vieressä ja antoi maitoa pullosta... pakko oli ajaa kotiinillan viettosta ja laittaa pieni unille

Vierailija
8/26 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse imetän 7kk ikäistä vauvaani, enkä voisi kuvitellakaan lähteväni muutamaa tuntia pidemmäksi ajaksi hänen luotaan.

1. Vauva on kiintynyt sinuun ja tuntee varmasti olonsa hylätyksi, vaikka turvana olisikin isä

2. Tissi on huomattava läheisyystekijä, ei vaan mekaanista syömistä varten, miten voit korvata sen. Et hörppyyttämällä ainakaan

3. Omat tissisi ovat poksahtamispisteessä reissun aikana ja koko imetyksesi luultavasti tyssää tähän lomaan

4. Mielestäni voit tehdä jotain muutakin vanhempien lapsiesi kanssa, mutta vähän enemmän ajatellen vauvan hyvinvoinnin kannalta

5. Jos lähdet, niin ikävöit varmasti vauvaa (sehän on sisäänrakennettu ominaisuus) Miten silloin olet hauskaa seuraa vanhemmille lapsillesi?

6. Lähteminen on mielestäni itsekästä, voit hyvin odottaa vielä muutaman kuukauden kun imetys loppuu

=o)

Vierailija
9/26 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Itse imetän 7kk ikäistä vauvaani, enkä voisi kuvitellakaan lähteväni muutamaa tuntia pidemmäksi ajaksi hänen luotaan.

1. Vauva on kiintynyt sinuun ja tuntee varmasti olonsa hylätyksi, vaikka turvana olisikin isä

2. Tissi on huomattava läheisyystekijä, ei vaan mekaanista syömistä varten, miten voit korvata sen. Et hörppyyttämällä ainakaan

3. Omat tissisi ovat poksahtamispisteessä reissun aikana ja koko imetyksesi luultavasti tyssää tähän lomaan

4. Mielestäni voit tehdä jotain muutakin vanhempien lapsiesi kanssa, mutta vähän enemmän ajatellen vauvan hyvinvoinnin kannalta

5. Jos lähdet, niin ikävöit varmasti vauvaa (sehän on sisäänrakennettu ominaisuus) Miten silloin olet hauskaa seuraa vanhemmille lapsillesi?

6. Lähteminen on mielestäni itsekästä, voit hyvin odottaa vielä muutaman kuukauden kun imetys loppuu

=o)

Joo äitihän ei koskaan, HUOM!!! EI KOSKAAN saa olla itsekäs. On oltava äiti 24/7, jos et ole niin:

- olet itsekäs äiti joka ei ansaitse lapsia

-teiniäiti jolla nuoruus jäänyt elämättä

Niin ja eräiden mammojen mielestä äiti saa käydä yksin vain kirjastossa JIPII!! Joo tosiaan mitä sieltäkin saa irti, jos ei pidä lukemisesta. Tai jossain marttakerhossa sais käydä ilman vauvaa.

Vierailija
10/26 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä uskoisin, että vauva pärjää, jos on isinkin hoitoon tottunut ja en usko että maidontulo kahdessa päivässä tyrehtyy. Tissit voi tietty olla kipeet sulla. Meillä ainakaan vauva ei iltaisinkaan sitä tissimaitoa kaivannut, jos oli isän kanssa. Kai tiesi ettei sitä isältä saa:)

Vierailija
11/26 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapsi syö rinnasta, voi tulla vaikeuksia kun joutuu olemaan noin kauan ilman. eikä lomakaan varmasti kovin mukava tulisi olemaan, kun kuitenkin pitäisi pumpata jatkuvasti, jottei maidontulo ehdy.

Ikäväkin varmasti vaivaisi..

Odota muutama kuukausi ja lähdette vasta sitten!

Vierailija
12/26 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

KOLMEN LAPSEN kanssa... Minä en ainakaan kutsuisi tuota lomaksi, vaan ehkä laatuajaksi äidin ja vanhempien lasten kesken. Ei se maidontulo enää tuonikäisen vauvan kanssa kahteen päivään tyrehdy.

Vierailija
13/26 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetyksiä jäisi siis väliin ehkä lähtöpäivältä kaksi (alkuilta ja ilta), seuraavat yö, päivä, yö ja aamupäivä...hankalasti selitettynä.

Itse maidon saaminen tuskin olisi vauvalle ongelma, kun hörppiikin hyvin. Itse varautuisin pumpun kanssa reissussa lypsämään.

Uskoisin kyllä nauttivani isojen kanssa liikkumisesta täysillä, varmaan kyllä myös ikävöisin vauvaa :)

Umpikujako? Haluaa lähteä, ei halua lähteä, voi lähteä, ei voi lähteä ja sitä rataa ;)

Vierailija
14/26 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 18 hanki lääkkeet!

Vierailija
15/26 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä - tuossa tapauksessa äiti on itsekäs kun JOS ei käytä tätä korttia!

Vierailija
16/26 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saattaisin lähteä ja antaisin sinunkin ap lähteä :) Ymmärrän toki ikävän vauvan luokse...

Vierailija
17/26 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nykyajan äideistä on tullut tuommoisia? ihan käsittämätöntä. Itketään tasa-arvoa ja sit kun se saadaan, niin mietitään, että voiko isä hoitaa lasta yksi kaksi yötä. Ja lapsi on jo 7kk!!! HALOOOO!!!!!

Meillä isö hoiti lasta yötä kun se oli 1kk ja minäkin imetin silloin. Pumppasin vaan maitoa isälle pulloon yötä varten

Miten ihmiset voi olla noin tyhmiä???

Vierailija
18/26 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä reissu olisi tarjolla nyt. Mietinkin, että onnistuisiko se minulta :)

Odottaahan aina voi! Uusia reissuja tulee ja menee, mutta niin menee aikakin...siis mistä sitä koskaan tietää kuka milloinkin voi lähteä ja mihin?

Nyt olisi mietinnässä tämä loma.

Kiitos hyvistä mielipiteistä :) Mukava saada erilaisia näkökulmia asiaan.

Joku jossain toisessa ketjussa puhui nimittäin jo jostain vuorovaikutuksen häiriintymisestä yms.

Vierailija
19/26 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei saisi lähtemään pienen luota MIKÄÄN, mutta meitä äitejä näkyy olevan moneen lähtöön.

Vierailija
20/26 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

äidit ei viitsi lähteä yöksi pois koska 7kk ikäinen ei saisi äidinmaitoa. Lukekaa läksynne...rintamaidon terveydelliset hyödyt loppuu 6kk eli sen jälkeen maito on kuin mikä tahansa ruoka lapselle. hyvin voit lähteä... mä en tajua miten suomalaiset on tämmösiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi