Kiva anoppi
soitti ja kysyi, mikä teille olisi sellainen sopiva aika tulla isänpäiväaterialle.
Sanoin kun kerran kysyttiin että meillä lapset nukkuvat päiväunet siinä klo 13, joten joko ennen sitä tai sitten jälkeen, mutta että katsovat mikä heille sopii ja me katsomme sopiiko se meille.
Vastaus oli sitten että, okei, tulkaa sitten klo 12.30. Niinpä.
Kommentit (32)
Ennen olin aina hermostunut ja lähdössä kun lapset alkoi kitisemään ja lopuksi mies sai kuulla kunniansa typeristä vanhemmistaa. Todella ikävää oli ja ikävää ennen kaikkea itselle. Mun ratkaisu tilanteeseen oli rentoutuminen. Nykyään teen niin et jos lapset kitisee niin annan lapsen heti mummon/vaarin tai isin syliin. En sano mitään kotiin lähtemisestä vaan annan isän päättää koska anoppilasta lähdetään. Usein on sit niin et isä hermostuu ja sanoo et nyt me lähdetään lopuksi mies sit valittaa itse idiootti vanhemmistaan. Mä vaan istuin ja nautin valmiista ruuasta ja lasillisesta viiniä ilman stressiä. Tämä täytyy vain oppia mutta elämä muuttuu todella paljon helpommaksi. Ovat ollet appi vanhemmat ihmeissään ja luulen että ottavat tulevaisuudessa lasten rytmin paremmin huomioon kutsuessaan meitä kylään. Ei mummokaan jaksa huutavaa lasta kauaan pidellä.
koko sen puolen suvulla, kuinka huonosti sinä lapsiasi kasvatat, kun eivät osaa kylässäkään käyttäytyä. Mikään muu tuosta ei ole perille mennyt.
Paljostako lyödään vetoa?
Mä aina ilmoitan et nyt on lasten nukkumaan meno aika ja ovat viissiin väsyneitä. mä en myöskään kasvata lapsiani yksin vaan isällä on peidän perheessa suuri rooli kasvattajana. Jos anoppi niin tekee niin haukkuu hän omaa poikaansa, joten en usko. Mä olen vain nykyään tosi rento ja annan vauvan hetin anopin hoivaan ja sanon" voitko pitää vähän aikaa et saan syödä rauhassa kerranki" jos hän ei ehdi seuraava on appi tai isä. Musta äidinkin kuuluu rentoutua kun muita hoitajia on paikalla. Todella tämä toimii.
se on pojan ansiota. Jos kasvatuksessa jokin menee pieleen, se on miniän vika.
Mua ei kiinnosta appi vanhempien mielipiteet kun niillä ei ole mitään arvioa. Mun itsetunto ei ole kiinni muiden mielipiteistä onneksi.
Meillä ainakin onnistuu. Tosin en ole koskaan ollut niin tarkka kellonajoista...
Ei meillä ainakaan ole mitään ongelmia ollut, jos joskus päiväunet hieman venähtää. Tunti sinne tai tänne. Tai sitten nukutaan siellä anoppilassa.
mutta meillä on kyllä toisella ollut tarkkaa. Jos ei päässyt ajoissa nukkumaan, meni överiksi, ja loppupäivä sekosi. Nukkui niitä kyllä sinällään ihan missä vaan, mutta rytmin kanssa oli tosi tarkka. Toinen ei ollut, joten ainakin meillä ihan lapsikohtaista, kohtelu on ollut molemmilla samanlaista...
Anoppi varmaan otti mielestään teidät huomioon ja heille ois varmaan passannut paremmin vaikka yhdeltä.
Ihanko noin minuuttiaikataulua täytyy noudattaa? Uskomatonta. Ja oliko ap siis ajatellut et klo 12 ois hyvä ja kotona oisivat päivällisiltä takaisin jo klo 13.00? että kävisivät pikapikaa vetämässä ruoat naamaan ja äkkiä takaisin kotiin?
Naurettavaa, on kuule korkea aika ap luopua noin orjallisesta aikataulusta ja ruveta elämään niinkuin normaalit ihmiset. Tai sitten pitää eristäytyä yhteiskunnasta. Mulla menis sun anoppina niin hermot ettei oo tosikaan, et 12 käy ja 12.30 ei ja toinen laittaa päivälliset? Onneksi mulla on vain tyttäriä, ja opetan heidät kyllä kunnioittamaan anoppejaan.
Me mennään meidän rytmien mukaan kylään, joko aamusta 9-11 tai 15-19 jolloin taas puuro ja nukkumaan.
Tätä vaihetta kestää vaan muutaman vuoden joten sukulaiset saavat tottua siihen.
ja äidit ja anopit myös :)
Eikö ap ollut sanonut anopilleen, että heille sopisi klo 12. Sitten anoppi oli ollut hiljaa ja todennut että heillä on menoa klo 15. Ja sitten sanonut ajaksi 12:30. Ei siinä ole musta kyllä anopinkaan puolelta kauheesti järkeä, vai miksi tuo ap:n ilmottama klo 12 ei sopinut? Enemmänhän siinä jää aikaa jos anopilla kerran on menoa klo 15.