Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuorotyöläiset, ymmärtääkö lähipiirisi, ettet aina pääse kaikkialle

Vierailija
23.11.2022 |

En tiedä, olenko mielessäni enemmän tehnyt kärpäsestä härkäsen, kun ärsyynnyn tästä. Olen yli 10 vuotta tehnyt putkeen vuorotöitä, missä on suurinpiirtein vähän yli puolet kuukauden vuoroista iltavuoroa, loput aamuja ja viikonloppuja on yksi vapaa/kk.

Tietysti se yksi vapaa viikonloppu on melkein aina menoa täynnä, kun on aika tiivis, iso suku, useampia kummilapsia ja ystäviä pitäis yrittää nähdä. Arkivapailla on sitten rauhallisempaa.

Kuitenkin ystäväni pyytelevät silti, että "Voisitkos vaikka tässä kuussa tulla joku viikonloppu yökyläilemään, ollaan ooteltu" kun kerron, että mulla on kaikki vkl töitä ja yks vkl on vapaa, joka on täynnä ohjelmaa. Kerron, että seuraava tyhjä viikonloppu on sitten ensi vuoden maalis-huhtikuussa, kävisikö silloin?
Tai sama juttu, ystävä ehdottaa hotelliviikonloppua, mutta ainut vapaa tyhjä vkl on sitten tosiaan vaikka sitten huhtikuussa.
Sitten suututaan. Tai mökötetään tai etten vaan viitsi/halua/jaksa.

Voisinko itse sitten vaan tästä lähtien sanoa, että hei, mullapa olisi nyt arkivapaat tän viikon tiistai ja keskiviikko, käykö silloin yökyläily. Vaikka tiedän, että he ovat töissä ja lapset tarhassa/koulussa tms. Pitäisikö sitten itse alkaa mököttää.

En tiedä. Miten teillä lähipiiri suhtautuu vuorotyöhösi?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ymmärrä. Eikä mulla enää sosiaalista elämää olekkaan työn ulkopuolella.

Ja kaikki lääkäreistä lähtien tarjoavat "hoidoksi" säännöllistä unta, liikuntaa ja ravintoa. Sitähän epäsäännöllisen työn tekijä pystyykin toteuttamaan.

Lepää viikonloppuisin. No jep.

Rauhoitu iltaisin aiemmin niin uniongelmat häviää. No jep jep.

Syö säännöllisesti. Pidä rauhallinen lounastauko. Juu pidän.

Katsokaa vaikka dieetti tai uniongelmavinkkejä. Kaikissa oletetaan että kohde on arkiaikaa elävä ihminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla