Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saanko mennä puolisoni tueksi lääkäriin?

Daim
23.11.2022 |

Saako lääkäriin mennä niin, että puoliso/muu läheinen on apuna/tukena? Tai onko siitä hyötyä? Mitä lääkäri ajattelee sellaisesta (onko se haitaksi vai hyödyksi)?

Ajattelin, että se voisi auttaa selittämään mitä kaikkia oireita on arjessa, ja että lääkäri ottaisi ns vakavasti kun näkee että läheinen on huolissaan. Kaikki tämä tietenkin niin, että itse potilaalle on ok.

Mutta pohdin että onko se lääkäristä outoa/häiritsevää, että aikuisen potilaan seurassa on toinen aikuinen mukana?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa mennä ja joissakin tapauksissa ihan suotavaakin.

Vierailija
2/14 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuurista kiinni. Kuurosokea lääkäri päättää joko herätä tai olla heräämättä riippumatta siitä, ketä vastaanotolla on tai ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä voi tietää etukäteen. Voi olla ettei kiemurtele vastaan jos on joku toinen mukana. Tai voi olla ettei halua siitä huolimatta auttaa.

Vierailija
4/14 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveystiedot ovat yksityisiä, joten pitää olla potilaan suostumus.

Vierailija
5/14 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman muuta. Puoliso itse tahtoo että tulisin mukaan.

Ap

Vierailija
6/14 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin amerikkalaisissa ihotauti-ohjelmissa on sukulaisia mukana katselemassa kun patteja viillellään auki.

Vierailija
7/14 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voit mennä mukaan, jos se on potilaalle itselleen ok.

Vierailija
8/14 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona aikanahan oli kauheat säännökset, että ei saa olla ketään ylimääräisiä mukana. Kaikkein pöyristyttävin oli kun terveyskeskus hammaslääkäri ei halunnut päästää mukaan lapsen hammashoitoon. Sanoin, että kuules tulen nyt kuitenkin katsomaan mitä touhuat ja oli valitettavaa edellisestä käynnistä lapseen liittyen.Hyi helv. saan vielä epäillä mitäköhän teki loppujen lopuksi, kun oli vähän outoa meininkiä som..ppu avustajansa kanssa.

Vierailija
9/14 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu melkein, että koko korona aika oli ihanteellinen kaikenlaisiin väärennyksiin ja asiattomuuksiin virallisissa palveluissa. Ei voinut asioida henkilökohtaisesti oikein missään. Osa palveluista hoidettiin etänä ja taitavat pystyvät väärentämään vaikka mitä videoita näin deep fake aikana, puhumattakaan puheluista.

Ihmeellistä, että Suomessa voi pelata pelkällä Kela kortilla ja kelpaa ilman kuvaakin terveydenhuollossa. Yleensä otetaan vain kortista viivakoodi ja pyydetään vahvistamaan osoite ja puhelinnumero. Myöskään apteekeissa ei kysellä kuvallisia kortteja.

Jos oikeasti joku haluaisi tehdä laittomuuksia, olisi tosi helppoa esim. varastaa jonkun identiteetti ja esiintyä kyseisenä henkilönä tetveydennhuollossa. Huhuhuh joku toinen käy vastaanotoilla, hakee lääkkeet. Ai kannastahan ne näkyy. Juu, mutta jos tuollaiseen ryhdyttäisiin, totta kai se myös järjestettäisiin niin, että ne tiedostotkin väärennettäisiin.

Vierailija
10/14 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä luulet onko suostumus, jos yhdessä menee lääkäriin? Mitä ihmettä nyt taas

Vierailija
11/14 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut jopa appeni lääkärikäynneillä läsnä. Appi oikein esitteli päivystyshuoneeseen tulleelle lääkärille: tässä on minun miniäni (olin kyllä tavallaan ex-miniä, kun olin pojastaan eronnut, mutta appivanhemmat olivat sitä mieltä, että heistä ei tarvitse erota, enkä eronnut) ja hän huolehti minut lääkäriin. Appi sai hyvää hoitoa, paljastui suolistosyöpä joka heti leikattiin, hän eli liki 30 vuotta vielä, kunnes kuoli vanhuuteen. Jos en olisi päivystykseen silloin häntä vienyt niin tuskin syöpä olisi löytynyt niin varhaisessa vaiheessa.

Vierailija
12/14 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä soita terkkariin, vaan lähetän viestin Maisan kautta ja aina on vastattu parissa tunnissa ja jos asias ei ole voinut hoitaa etänä, niin vo-aika annettu Maisan kautta.

Vierailija
13/14 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan suotavaa mennä ja yleensä lääkärit ja hoitajat toivoo että omainen on mukana.

Vierailija
14/14 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako joku muu mennä kokonaan puolesta?

Oon niin väsynyt poljetuksi tulemiseen eikä ne mua ota tosissaan.