Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä 25000 euron säästöillä?

Vierailija
23.11.2022 |

Vielä vuoden alussa kuvittelin että sijoittaisin uuteen asuntoon mutta näillä koroilla se ei tunnu enää kovin houkuttelevalta vaihtoehdolta. Joten en taida tehdä mitään tällä hetkellä.
Mitä sinä tekisit?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä paljon hyviä, fiksuja vastauksia. Kiitoksia niistä!

Taidan kerätä käteiskassaa lisää ja jäädä odotellemaan sopivaa ostohetkeä.

Ap

Vierailija
22/37 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistäisin osan jonnekin turvalliseen rahastoon ja osan pitäisin ihan tilillä. Maksimointi-ajatus tuntuu vieraalta, sisältää myös riskejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa säästää vielä lisää, vuoden sisällä ehkä tasoittuu asuntojen hinnat, saat lisää omarahoitusosaa säästämällä.

Asuntojen hintojen pitäisi tulla alas uuden vuoden puolella, jopa reilusti. Ostajan markkinat :)

Vierailija
24/37 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahastot muutamaan eri rahastoon hajauttaen lienee paras tapa tuollaisen muutaman kymmentuhannen eruron pääomaan, esim vaikka oman pankin kautta, tärkeintä on, että rahat saa myös nopeasti ulos, eli ei mitään määräaikaisia sijoitus sopimuksia kannata ottaa. 

Vierailija
25/37 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokra-asunto ei ole enää ollenkaan niin helppo ja varma ratkaisu kuin ennen. Perin pienen asunnon, joka on ollut vuosia vuokralla. Vuokralainen irtisanoutui kesällä, eikä uutta vuokralaista ole löytynyt vielä. Vuokrapyyntiä alennettu jo 175e/kk. Yksiöille ei välittäjän mukaan ole kysyntää. Kulut juoksee ja tilanne on stressaava. Nyt olisi myös huono hetki myydä. Jos minulla olisi tähän lainaa niin jäisin reilusti tappiolle.

No eihän sitä mistään Ilomantsista kannata ostaa, kaikki kunnia Ilomantsille noin muuten. Periessä ei toki ole mahdollista vaikuttaa sijaintiin, mutta itse ostaessa on. Keskisuuri kaupunki etelä-Suomesta, esim. Porvoo, Lohja, Salo, Hyvinkää, Riihimäki ja sijainti keskustasta tai välittömästä tuntumasta. Hinnat on kohtuullisia ja eikä ongelmia vuokraamisessa. Omat asunnot ei ole olleet tyhjänä kokonaista kuukautta kerran kertaa.

Vierailija
26/37 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde karibian risteilylle. Minä kulutin 12000 euroa karibian risteilyyn.

Vierailija
27/37 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta pitkoinia koko rahalla. Laita se johonkin riittävän hähmäiseen kryptopörssiin.

Vierailija
28/37 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, minkä ikäinen olet,jos olet yli 50 pistä haisemaan. Tuhkauksessa et saa mukaan kuin shekin, ja esimakua jos tie vie alakertaan.

Ot, mutta sanonta on panna haisemaan.

Jännä, miten ihmiset pelkäävät panna-verbiä, joka on kuitenkin erittäin käyttökelpoinen verbi monessa muussakin kuin nussimismerkityksessä.

Vierailija
29/37 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on myös noin 60 000 euroa ihan tavallisella tilillä. Tilanne on vähän hankala, kun tilillä inflaatio syö rahat takuuvarmasti ja osakemarkkinat vaikuttaa venäläiseltä ruletilta.

Olen ajatellut noin vuoden aikana siirtää puolet summista indeksirahastoihin ja ajatella tätä pitkän tähtäimen (yli 20v) sijoituksena. Näin pitkällä ajalla sijoitukset ovat käytännössä poikkeuksetta kannattaneet.

Toisen puoliskon annan olla tilillä tai laitan sen johonkin määräaikaistalletukseen, mutta nämä on mun "puskuri" esimerkiksi työttömyyden varalle.

Itsellä oli elokuussa vähän vastaava tilanne, säästötilillä summa 30000. Alotin laittamaan osakerahastoihin joka kk 1500e. Samalla säästän säästötilille ehkä 300-500ekk, eli säästötilin saldo vähenee tasaisesti joka kk.

Sitten kun säästötili saldo puolet, eli 15000, mietin seuraavan kerran, mitä teen. Pörssikursseja en seuraa aktiivisesti.

Vierailija
30/37 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu riskinottohalusta. Itselläni ei sellaista ole, joten sijoitan asuntoihin.

Minä taas en ole uskaltanut sijoitta asuntoihin, kun läheltä seurasin kuukausia kestänyttä vuokralaisen häätöoperaatiota, jossa vuokraaja jäi tuhansia tappiolle. 

Itselleni sopii parhaiten suomalaiset yhtiöt, jotka maksavat hyvin osinkoja. 

Vierailija
31/37 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas täällä paljon hyviä, fiksuja vastauksia. Kiitoksia niistä!

Taidan kerätä käteiskassaa lisää ja jäädä odotellemaan sopivaa ostohetkeä.

Ap

Kukaan ei osaa sanoa oliko osakekurssien pohjat jo, vai jatkuuko lasku.

Se tiedetään, että ne jotka jäävät odottamaan pohjia, myöhästyvät. Aloita heti ja huomio ajallinen hajautus.

Vierailija
32/37 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhlaa se elämiseen.

Vierailija
33/37 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisihan sillä rahalla vaikka maksaa vihreiden nostamat ensitalven bensat ja sähköt. saattaa jäädä vähän jäljellekin, jos ei kovin suuria pakkasia tule

Vierailija
34/37 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostaisin kerrostalon helsingistä, 5 teslaa, lentokoneen, huvijahdin ja linnan ranskasta

Vierailija
35/37 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä rahalla saisi 100 kpl tunnin varvia maksullisella ( 250€/tunti)

Vierailija
36/37 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauti elämästä ja kuuntele köyhien vikinää kun he eivät suostu töihin menemään että saisi parempia tuloja

Vierailija
37/37 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on noin 25000 säästössä ja ikää on Minulla 34 vuotta puoliso täytti tänävuonna 30 vuotta. En tiedä onko tuo 25000 paljon vai vähän joskus tuntuu että se on paljon alle 40 vuotiaalle. 25000 on vähän enemmän mitä oma 12 kuukauden palkkani työpaikalta siis verojen jälkeen käteen jäävä saan 1800 kuussa eli vuodessa Noin 21-22 tuhatta. Sanotaanko että noin 13 kuukauden palkaa vastaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi