Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Todella ikävä vaiva - onko muilla vastaavaa?

15.05.2008 |

Olen raskausviikolla 32, ja muutama viikko sitten alapäässäni alkoi tuntua kummallista jomotusta, painontunnetta, turvotusta ym. ikäviä tuntemuksia. Otin sitten ihan ronskisti käsipeilin käteeni ja tarkistin tilanteen. Kauhukseni huomasin saaneeni suonikohjuja häpyhuuliini! Kävin vielä lääkärissäkin "vahvistamassa diagnoosini".

Mielestäni vaiva on inhottava - mutta se on myös tosi ikävä. Kaikki housut hinkkaavat ja alapää on arka.

Tämä on toinen raskauteni, ja olinkin juuri siksi tästä niin tyrmistynyt, kun olen kuullut tällaista olevan näisilla, joilla on takanaan useampi peräkkäinen raskaus.

Onko kenelläkään kokemuksia vastaavanlaisesta vaivasta: Onko se hävinnyt raskauden jälkeen? Voiko asialle tehdä jotain? Lääkärin mukaan kannattaa katsoa synnytyksen yli; todennäköisesti ne häviävät - ainakin osittain... Olisin tosi kiitollinen vastauksista.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
16.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei kyseistä vaivaa ole ollut mutta siskollani oli toisessa raskaudessaan. Häneltä vaiva hävisi synnytyksen myötä, toivottavasti sinulle käy samoin.

Vierailija
2/6 |
16.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt rv 33 menossa ja kolmas raskaus. Todellakin inha vaiva ja kipeä!! Mulla oli myös toisessa raskaudessa sama juttu, tuli tosin myöhemmin kuin nyt. Ja hävisi synnytyksen jälkeen kyllä ihan täysin.

En tiedä, voiko tälle varsinaisesti mitään tehdä. Itse olen huomannut, että lepo helpottaa jomotusta ja särkyä. Silloin ei alapäähän kohdistu sellaista painetta kuin jalkeilla ollessa.

Jaksamista!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
16.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa ei tälläistä ollut, mutta toisessa raskaudessa aika loppuvaiheessa tuli moinen vaiva, oiskohan ollut rv 36 tienoilla. Hävisi heti synnytyksen jälkeen ja ei vaivannut sen jälkeen.

Kolmannessa raskaudessa ilmestyi jo ennen rv 18. Tällöin ostin kunnon tukisukkikset ja se helpotti, toki lepäsin aina kun se oli mahdollista. Lepo on todellakin tärkeää, ihan samoin kuin jalkojen kohjuissakin. Myös pitää muistaa juoda hyvin. Samoin kuin tokan raskauden jälkeen vaiva hävisi synnytyksen myötä.

Vaivahan ei enää koskaan häviä täysin, kun se pullistuna on kerran ollut siellä. Vanhemmalla iällä se voi taas alkaa vaivata. Tämän kolmannen raskauden jälkeen olen huomannut pienen mustan pisteen siinä kohtaa missä se kohju oli. :|

-MM-

Vierailija
4/6 |
17.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti vaiva ei ole ollenkaan harvinainen, vaikka on tuntunutkin, että olen ainut nainen maan päällä, jolle se on tullut...

Joo, olen huomannut, että lepääminen helpottaa. Nytkin parhaillaan näpyttelen viestiä sohvalla läppäri sylissä ja tyyny jalkojen alla :-)

Toivotaan että todella häviävät kunhan vauva syntyy. Kun ei tässä tunne itseään muutenkan erityisen hehkeäksi... ;-)

t. Evisa

Vierailija
5/6 |
17.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmettelin kanssa outoa turvotusta alapäässä, alko yhdynnän jälkeen mut vaivaa koko aikaisesti. Lepo tosiaan auttaa ja tukisukkahousut kans. Miestä ei tee mieli päästää kovin liki... Kylmäsuihku on ollu kans hyvä helpotus, kun oikein alkaa vaivata. onneks vauvan pitäs syntyä ennen helteitä.

Jaksamisia!!!

Vierailija
6/6 |
17.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsin ilmeisesti samasta vaivasta... Alkoi vaivata muutama viikko sitten seksin jälkeen, ihmettelin että mikä hitto nyt on kun alapäätä pakotti ihmeellisesti ja tuntui olevan todella turvoksissa. En oo uskaltanut sinne kurkata mutta luulenpa että suonikohjuista on kyse. En millään muista että olisko esikoista odottaessa ollut samanlaisia vaivoja, ehkei kuitenkaan näin pahasti koska luultavasti muistaisin tällaisen olotilan.

Minulla ainakin tää vaiva pahenee välillä ja välillä taas alaosastolla tuntuu kaikki ihan "normaalilta". Seisomisen jälkeen oireet pahenee.

Kaikenlaista vaivaa :|