Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömän on nykyään kallista syödä joskus edes halvinta pikaruokaa; kävin mäkkärissä ja tuplajuusto jo 3e...siihen toinen hampurilainen 3.95 ja nugetit 2.5 päälle

Vierailija
22.11.2022 |

Yhteensä siis 9.45e, vaikka minulla oli oma juoma mukana.
Kustannukset tuolle aterialle nousseet 40% lyhyessä ajassa.
Toimeentulotuki noussut noin 3-5% samassa ajassa...täysin kestämätöntä kehitystä siis.

Kai työttömälläkin on joskus harvoin oikeus pitää herkuttelupäivä, edes halvimmassa pikaruokalassa? Vai ainako pitäisi vain puuroa ja kaalia syödä??

Perustoimeentulotukeen tarvitaan äkkiä tuntuva korotus; 530e täysin riittämätön, ja tarvitaan ainakin 700e/kk

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä on suomalainen "köyhyys". Maksullisia harrastuksia ja valmista ruokaa. 

Omassa lapsuudessa meidän luokalla tavalliset mukulat harrasti ilmaisia harrastuksia ja se yksi rikkaan perheen lapsi kuljetettiin maksulliseen harrastukseen. Lapsesta saakka olen oppinut siihen, että kaikilla ei ole varaa samoihin asioihin. Ei pitäisi kuvitella niin nykypäivänäkään. Tukien varassa pitäisi olla just varaa siihen minimiin. Moni kokee tuon elintason riittäväksi eikä ole haluakaan mihinkään itsensä elättämiseen. 

Vierailija
42/60 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on Pirkka burgerit 4kpl/2,50

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin kirjoitti:

Omassa lapsuudessa meidän luokalla tavalliset mukulat harrasti ilmaisia harrastuksia ja se yksi rikkaan perheen lapsi kuljetettiin maksulliseen harrastukseen. Lapsesta saakka olen oppinut siihen, että kaikilla ei ole varaa samoihin asioihin. Ei pitäisi kuvitella niin nykypäivänäkään. Tukien varassa pitäisi olla just varaa siihen minimiin. Moni kokee tuon elintason riittäväksi eikä ole haluakaan mihinkään itsensä elättämiseen. 

Just näin!

Ihme hommaa että työtön kitisee kun ei ole Mäkkäriin varaa.

Vierailija
44/60 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

näin kirjoitti:

Just näin!

Ihme hommaa että työtön kitisee kun ei ole Mäkkäriin varaa.

Mutta salikorttiin on.

Vierailija
45/60 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hampparit on herkkua, sanokaa mitä sanotte

Vierailija
46/60 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hullu syö mäkkipaskaa. Kemikaaleja ja lihaliimaa.

Vierailija
47/60 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse olen ollut jo 30 vuotta töissä, eikä minullakaan ole rahaa pikaruokaloissa syödä. Ei kai se välttämättömyys ole.

Vierailija
48/60 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selitäpä meille nyt oikein hitaasti miksi sinun mielestäsi elämääsi kuuluu meidän muiden rahoittamia herkkupäiviä? Mä en ole sun äitisi enkä käsittääkseni ole sulle mitään velkaa.

Vierailija
49/60 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Söitkö nuo kaikki yksin, ap??? En olisi kyllä itse jaksanut.

Kyllä.

En oĺlut syönyt koko päivänä, ja olen raavas mies (185cm/90kg)

Laihduta läski niin tarviit vähemmän energiaa.

Vierailija
50/60 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan tuohon ap:llä varaa kun kerran sen maksoikin. Mitä ap siis oikein valittaa? Tuollaisia hintoja pyydetään, koska joku ne suostuu maksamaan.

Vierailija
51/60 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No itse olen ollut jo 30 vuotta töissä, eikä minullakaan ole rahaa pikaruokaloissa syödä. Ei kai se välttämättömyys ole.

Ei mullakaan. Työttömänä ei kyllä mihkään salikorttiinkaan olisi ollut varaa. Kyllä tukirahat meni ihan elämisen rahoittamiseen ja välttämättömään. Ja vaatteissa sekä kengissä menin käytettyjen perässä, tosin nytkin ostan usein käytettyjä vaatteita.

Vierailija
52/60 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaruokaravintoloissa on mielestäni hinnat kyllä nousseet paljon enemmän kuin muissa ravintoloissa. Ehkä sitten ihan hyvä, jos ohjaa ihmisiä vähän terveellisempiin valintoihin.

Vierailija
53/60 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon työtön ja kyllä mulla on varaa kerran kuukaudessa laittaa kymppi noutoruokaan jos tekee kovasti mieli.

Pitäiskö sun lopettaa salijäsenyys niin saat hampurilaisia? 😁

Vierailija
54/60 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älytön määrä ruokaa yhdelle ihmiselle.

No ei ole.

N 51 kg

Vierailija
55/60 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari sämpylää ja 400g jauhelihaa kotona tehtynä 40% halvempaa.

Vain tyhmä maksaa liikaa

Vierailija
56/60 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän toimeentulotuella, saan asumistuen ja 2 lapsen minimielarit, sekä lapsilisän yhkorotuksella. Eli tulot ovat todella pienet.

Kyllä meillä käydään joka kuukausi mäkkärissä, paremmassa ravintolassa, elokuvissa, meillä on harrastuksia, syödään hyvin, on kivat vaatteet ja kodin sisustuskin ihan jees. Jne.

Kai mä sit osaan käyttää rahat oikeisiin asioihin ja BUDJETOIDA.

Kyllähän rahan saa menemään hetkessä jos haluaa. Olen elänyt sen elämän, että kun lapsilisät tuli aamulla tilille niin iltapäivällä ne oli jo käytetty turhanpäiväisiin asioihin. Se pisti ajatteleen, että hetkinen tässä pitäisi olla järkevä rahankäyttäjä eikä tuhlari.

Vierailija
57/60 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elän toimeentulotuella, saan asumistuen ja 2 lapsen minimielarit, sekä lapsilisän yhkorotuksella. Eli tulot ovat todella pienet.

Kyllä meillä käydään joka kuukausi mäkkärissä, paremmassa ravintolassa, elokuvissa, meillä on harrastuksia, syödään hyvin, on kivat vaatteet ja kodin sisustuskin ihan jees. Jne.

Kai mä sit osaan käyttää rahat oikeisiin asioihin ja BUDJETOIDA.

Kyllähän rahan saa menemään hetkessä jos haluaa. Olen elänyt sen elämän, että kun lapsilisät tuli aamulla tilille niin iltapäivällä ne oli jo käytetty turhanpäiväisiin asioihin. Se pisti ajatteleen, että hetkinen tässä pitäisi olla järkevä rahankäyttäjä eikä tuhlari.

Kiva juttu, että yhteiskunta maksaa sinulle, jotta voit budjetoida rahat mäkkäriin, kivoihin vaatteisiin ja harrastuksiin.

Vierailija
58/60 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla hinnalla suunnilleen olisit saanut lounaspaikassa terveellisemmän ja maukkaamman aterian ja ruuan saa mättää itse lautaselle, joten annoksenkin voi itse määritellä. Mutta joo, tyhmyydestä sakotetaan, kuten tavataan sanoa.

Vierailija
59/60 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon työtön ja kyllä mulla on varaa kerran kuukaudessa laittaa kymppi noutoruokaan jos tekee kovasti mieli.

Pitäiskö sun lopettaa salijäsenyys niin saat hampurilaisia? 😁

Ei siinä ole järkeä.

Ensin käyn salilla, ja sitten voin "mättää" niin menee gainseihin

Vierailija
60/60 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Söitkö nuo kaikki yksin, ap??? En olisi kyllä itse jaksanut.

Kyllä.

En oĺlut syönyt koko päivänä, ja olen raavas mies (185cm/90kg)

Laihduta läski niin tarviit vähemmän energiaa.

En ole lihava, vaan lihaksikas

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi