Työttömän on nykyään kallista syödä joskus edes halvinta pikaruokaa; kävin mäkkärissä ja tuplajuusto jo 3e...siihen toinen hampurilainen 3.95 ja nugetit 2.5 päälle
Yhteensä siis 9.45e, vaikka minulla oli oma juoma mukana.
Kustannukset tuolle aterialle nousseet 40% lyhyessä ajassa.
Toimeentulotuki noussut noin 3-5% samassa ajassa...täysin kestämätöntä kehitystä siis.
Kai työttömälläkin on joskus harvoin oikeus pitää herkuttelupäivä, edes halvimmassa pikaruokalassa? Vai ainako pitäisi vain puuroa ja kaalia syödä??
Perustoimeentulotukeen tarvitaan äkkiä tuntuva korotus; 530e täysin riittämätön, ja tarvitaan ainakin 700e/kk
Kommentit (60)
Itse rosmoan suosiolla kaupoista tarvitsemani, sillä en vähävaraisena enää pärjää luvanavaraisin keinoin. Suosikkitemppuni on pitää kuittia mukana, josta ilmenee, että olen maksanut tuotteet. Eli laitan jo ostettujen tuotteiden joukkoon maksamattomat, jolloin ne muutamat harvat kerrat, kun minua on pyydetty näyttämään kauppakassini, on minulla lyödä tiskiin tositetta. Vartijat ovat järjestään heikkolahjaisia, joten eivät he sen tarkemmin syynää esim. väärää päivämäärää kuitista, vaan pahoittelevat ja toivottavat hyvät päivänjatkot. Olen myös siististi pukeutuva, hymyilevä ja päällisin puolin minusta ei uskoisi, että toimin kuten toimin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen liki 60 ja en ole eläissäni syönyt Mäkkärissä. Ensimmäisen ostohampurilaisen söin vuonna 2011 Hesburgerissa Latviassa, kun oli ainoa ruokapaikka lähimain koiranäyttelyreissulla. Herkuttelusta en puhuisi hampurilaisen kohdalla. Tuolla hinnalla olisi saanut hyvän lounaan seisovasta pöydästä. Mutta toimeentulotuella ei syödä edes sitä.
Joo, herkuttelu ja hampurilainen ei kyllä kuulu yhteen, roskaruokaa mitä roskaruokaa. Tuolla summalla saa jo kotiin kaupasta hyvät ainekset omaan herkkuruokaan!
Me askarrellaan lastan kanssa sinulla mitali ja laitetaan se postiin. Me kaikki kun emme joka päivä viitsi sitä ruokaa laitta ja miettiä syömmekö nyt varmasti koko ajan tismalleen oikein vaan syömme välillä sitä roskaakin.
Mitä siitä tulisi jos kaikki tekisi sitä ruokaa vain kotona? Kuka esim työllistäisi ne kaikki opiskelijat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Söitkö nuo kaikki yksin, ap??? En olisi kyllä itse jaksanut.
Kyllä.
En oĺlut syönyt koko päivänä, ja olen raavas mies (185cm/90kg)
Ihan liikaa roskaruokaa jopa miehelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta kun joskus tarjouksesta saa kaupassa 3-4 eineshampurilaista eurolla. Siihen pannulla lämmitys ja kurkkusalaatit + ketsupit väliin. Saat jopa enemmän kuin kolme suolakurkkua hampurilaiseen.
Eineshampurilaiset maksaa 1.7e/kpl nykyään kaupassani.
Ap
Tuskinpa vaan. Katso niitä halpa tuotteita äläkä merkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tuo pitäisi suoda.
Kyse ei kuitenkaan ole mistään 40e ravintola-annoksesta
Ei mulla matalapalkka-alalla työskentelevällä ole tuohonkaan varaa, eikä jää mitään 530e tai 700e kuussa syömisen ja muuhin, vaan ehkä jotain 150e vaikka elän täysin vaatimattosti, syön kaurapuuroa, kuljen töihin pyörällä kesät talvet, joka maksoi 70e, eli vaihteeton ja sähkötön, ostan vaatteet kirpputorilta, ostan kaikki kodinkoneet ja kalusteet käytettynä ja vasta kun vanha hajoaa lopullisesti jne...
Ei tuo 530e ole pelkästään syömiseen, vaan siitä pitää kattaa ihan kaikki.
Se on vain 17.5e/päivä.Esim. Juuri piti uusia salikortti, bussikortti ja korjauttaa vetoketju takista
Ap
Mun päivä budjetti on 6€/pvä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta kun joskus tarjouksesta saa kaupassa 3-4 eineshampurilaista eurolla. Siihen pannulla lämmitys ja kurkkusalaatit + ketsupit väliin. Saat jopa enemmän kuin kolme suolakurkkua hampurilaiseen.
Ap
S-market :
HK Burgeri 100 g
0.65 kpl
Rainbow Hot Dog nakkisämpylä laktoositon 100g
0.85 kpl
Hinnat nousee nyt tosi rivosti...
Burgeriannos ennen 5...7 e, nyt 8...12 e
Pizzat ennen 5...8 e, nyt 9...15 e
Lounasbuffa ennen 8...9 e, nyt 11...14 e
Eli superinflaatio vie kansan rahat.
Syynä toki poliitikkojen ajama sairas energia/viher/verolinjaus...
Mene sinne mäkkäriin töihin jos kerran olet työtön, niillähän tuntuu olevan jatkuva haku nykyisin päällä. Sit voit ostaa niitä hampurilaisia useammin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
S-market :
HK Burgeri 100 g
0.65 kpl
0.85 kpl
Nuo hk:n burgerit ovat sellaista kuraa ettenn viitsisi edes koiralle syöttää.
Joskus myös maksoivat 30 senttiä kpl
Ap
Onko tää toimeentulotukihullu joku uus palstahullu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
S-market :
HK Burgeri 100 g
0.65 kpl
0.85 kpl
Niin joka kylällähän on kolme eri ketjua joista voi valita ne halvimmat.
Hinnat nousee nyt tosi rivosti...
Burgeriannos ennen 5...7 e, nyt 8...12 e
Pizzat ennen 5...8 e, nyt 9...15 e
Lounasbuffa ennen 8...9 e, nyt 11...14 e
Eli superinflaatio vie kansan rahat.
Syynä toki poliitikkojen ajama sairas energia/viher/verolinjaus...
Syöt veronmaksajien rahoilla loinen.
Mee töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
S-market :
HK Burgeri 100 g
0.65 kpl
0.85 kpl
Niin joka kylällähän on kolme eri ketjua joista voi valita ne halvimmat.
Joo ja joka marketissa on samat valikoimat.
Vierailija kirjoitti:
Syöt veronmaksajien rahoilla loinen.
Mee töihin.
Töihin ei mennä.
Töihin haetaan ja toivotaan että valinta osuu.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
S-market :
HK Burgeri 100 g
0.65 kpl
0.85 kpl
Nuo hk:n burgerit ovat sellaista kuraa ettenn viitsisi edes koiralle syöttää.
Joskus myös maksoivat 30 senttiä kplAp
Ai, nytkö se pikaruoka onkin syömäkelvotonta?
No osta kympillä sisäfilettä ja tee itse.
Kuulostaa siltä, että tässä tapauksessa työttömyys kuuluu osaan "syy ja seuraus" - suhdetta. Jos on prosentuaalisesti tietoinen jostain hel vetin mäkkärin hinnoista. Mikä oon suurinta mahdollista paskaa mitä vaan voi syödä. Tuskin on mikään perusterve saati hyvä kuntonen kaveri kyseessä.
Ruokaa saa kahdellakympillä viikoiksi. T, Sari Sarkomaa kokoomus
Vierailija kirjoitti:
Eilen katsoin hampurilaisia kaupassa. Neljä maksoi vajaa 3 euroa kimpassa joten yhdellä eurolla et mistään saa niitä enää.
Eikä ole edes hyvää, jos oiskin...silkkaa rasvaa ja nk "lihaa"