Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos tummentaa hiuksia pari astetta niin onko hirveä ylläpito?

Vierailija
21.11.2022 |

Oon ollut aina blondi mutta tajunnut nyt että kasvoilleni ja piirteilleni sopii tummemmat hiukset. Tuleeko hirveä juurikasvu jos tummentaa 2 astetta? Kokemuksia hiusten tummentamisesta itse!

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on edelleen tyvikasvu eikä juurikasvu....

Vierailija
22/31 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kyllästyin täysin vaalennuskierteeseen. Olen vaalentanut hiuksiani nuoresta lähtien. Aina vain juurikasvun. En edes tiedä, minkä väriset hiukseni oikeasti olivat. ( Melko tummanvaaleat), juurikasvusta päätellen. Aloin kasvattamaan vaalennusta pois ja väri joka paljastui, oli hirveä. Harmaa villasukka, ei mikään kaunis maantien väri, vaan rotan värinen, ruma, masentava. Näytin kamalalta. Tein raitoja kammalla ja tulos oli loistava. Rotanväriset hiukset näyttivätkin hyvältä vaaleiden raitojen kanssa. Juurikasvukaan ei haittaa, kun hiukset ovat sekaväriset. Pidän tälläisistä hiuksista, jotka ovat moniväriset, vaaleat raidat kasvojen sivuille antaa " valoa" kasvoille. 😀

Pakko sanoa tuosta, että se oma väri näyttää usein värjättyä vasten ihan kamalalta. Todellisen värin näkee vasta, kun hiuksissa on jo jonkin verran pituutta. Mäkin luulin, että mun hiukset ovat "rotanväriset", kunnes kasvatin ne pitkiksi. Ne ovatkin vivahteikkaan ruskeat.

Juuri näin. Omaa väriä ei näe juurikasvusta, josta puuttuvat ne vivahteita, jotka tulee kun hiukset on tekemisissä valon kanssa pidempään. Juurikasvu aina näyttää kauhealta.

Hiusten merkittävä tummentaminen ei yleensä näytä hyvältä. Ensinnäkin vaaleampi juurikasvu saa hiukset näyttämään harvenevilta ja toiseksi, vaaleahiuksinen iho näyttää helposti sairaalta, kun on omiin väreihin nähden paljon tummempi väri käytössä.

Toisaalta ap puhui parin asteen tummentamisesta. Siitä aika harvoin tulee noita ongelmia. Tyvikasvu ei ole ihan super huomattava, vaikka kyllä sen näkee jos katsomaan alkaa, eikä blondista pari astetta tummempi ole kuin tummanvaalea joten tuskin sairaalta näyttää myös. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on edelleen tyvikasvu eikä juurikasvu....

Voimia päivääsi!

Vierailija
24/31 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli nuorena kullanvaalean puneetavat hiukset. Mutta olen värjäys ja hopeashampoo kierteessä. En vain saa kasvatettua omaa väriäni. Ja sitten jos kellertää tai punertaa hiukset niin käytän värishampoota. Viimeksi laitoin biozell color maskin frozen mocha. Olen myös kesä ja viileät sävyt pitäisi olla hiuksissa. Jos jollain on vinkkejä miten saada kasvatettua oma väri ja tykätä vielä siitä. Oli siis 6cm oma väri juuressa mutta laitoin sen biozell maskin...

Ap

Vierailija
25/31 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli nuorena kullanvaalean puneetavat hiukset. Mutta olen värjäys ja hopeashampoo kierteessä. En vain saa kasvatettua omaa väriäni. Ja sitten jos kellertää tai punertaa hiukset niin käytän värishampoota. Viimeksi laitoin biozell color maskin frozen mocha. Olen myös kesä ja viileät sävyt pitäisi olla hiuksissa. Jos jollain on vinkkejä miten saada kasvatettua oma väri ja tykätä vielä siitä. Oli siis 6cm oma väri juuressa mutta laitoin sen biozell maskin...

Ap

Biozell maski on pelkkää suoraväriä joten lähtee pesujen myötä aika pian pois jos lopetat käytön. Eli jos haluat luonnonvärisi kasvattaa, niin mitään ei ole tuon käytöllä menetetty. 

Se taas tykkääkö luonnonväristä - se ei kyllä aina toteudu. Mä kasvatin polkkamittaan asti ja totesin että ei, en tykkää luonnonväristäni. Näytän ilman meikkiäkin paljon paremmalta pari astetta tummemmalla tukalla. Mun luonnonväri on selvästi harmaaseen vivahtava vaaleanruskea, sellainen tumma maantie.

Vierailija
26/31 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Onko varmaa, että olet kesä? Kesällä ei tietääkseni ole luonnostaan kullansävyisiä hiuksia vaan enemmänkin viileät "tiskiveden harmahtavat" tummanvaaleat hiukset.

Kuulostat enemmän keväältä?

Mä ihastuin omaan väriini, kun lopetin hiusvärien käytön ja annoin oman värin tulla esiin eli aluksi värjäsin hiuksia alkuperäistä väriäni lähellä olevilla kevytsävyillä (suoraväreillä) ja kun omaa värjäämätöntä hiusta oli tarpeeksi, leikkautin kuluneet latvat pois.

Ällistyin kuinka hyvin mun oma hiusväri sopi mulle. Sen oikein huomasi, kun vuosia yritti löytää sitä parasta hiussävyä purkeista ja pulloista ja se olikin ollut mulla koko ajan! Siis se sävy, joka imartelee mua ja sopii parhaiten mun ihoon ja silmiin.

Vierailija
27/31 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Itse olin pitkään myös vastaavassa kierteessä ja pääsin siitä pois, kun eräs loistava kampaaja teki minulle raidat, jotka peittivät senhetkisen juurikasvun, mutta uusi juurikasvu ei erottunut suuremmin. Eli häivytti juuri sen ärsyttävän värin muutoskohdan molempiin suuntiin. Sen jälkeen annoin oman värin kasvaa ja nyt olen useamman vuoden ollut omalla värillä, joka on oikeasti aika hienon ruskea. Piristystä hankin toisinaan raidoilla, jotka tuovat vähän lisää väriä, mutta eivät aiheuta suurempaa juurikasvua.

Vierailija
28/31 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Onko varmaa, että olet kesä? Kesällä ei tietääkseni ole luonnostaan kullansävyisiä hiuksia vaan enemmänkin viileät "tiskiveden harmahtavat" tummanvaaleat hiukset.

Mä ihastuin omaan väriini, kun lopetin hiusvärien käytön ja annoin oman värin tulla esiin eli aluksi värjäsin hiuksia alkuperäistä väriäni lähellä olevilla kevytsävyillä (suoraväreillä) ja kun omaa värjäämätöntä hiusta oli tarpeeksi, leikkautin kuluneet latvat pois.

Ällistyin kuinka hyvin mun oma hiusväri sopi mulle. Sen oikein huomasi, kun vuosia yritti löytää sitä parasta hiussävyä purkeista ja pulloista ja se olikin ollut mulla koko ajan! Siis se sävy, joka imartelee mua ja sopii parhaiten mun ihoon ja silmiin.

Tuo kesä todettu ihan BC värianalyysissä. Tiedä sitten miten luotettava. Ihan itse näin miten kylmät värit sopii paremmin ja toi valoa kasvoille. Oon kyllä välillä miettinyt tulosta kun oli tosiaan punertavat hiukset nuorempana. Vihasin hiusteni omaa väriä ja sen takia oon nyt 25v raidoittanut vaalealla tai värjännyt beigellä tai milloin milläkin. Ehkä mä luovin siitä tummentamisesta ja yritän kasvattaa tuon oman värin.oon vaan aika malttamaton ja kun aamulla peilistä katsoo nuutunut naama niin helposti sitä ajattelee että uusi väri hiuksissa auttaisi.

Ap

Ap

Vierailija
29/31 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tuo kesä todettu ihan BC värianalyysissä. Tiedä sitten miten luotettava. Ihan itse näin miten kylmät värit sopii paremmin ja toi valoa kasvoille. Oon kyllä välillä miettinyt tulosta kun oli tosiaan punertavat hiukset nuorempana. Vihasin hiusteni omaa väriä ja sen takia oon nyt 25v raidoittanut vaalealla tai värjännyt beigellä tai milloin milläkin. Ehkä mä luovin siitä tummentamisesta ja yritän kasvattaa tuon oman värin.oon vaan aika malttamaton ja kun aamulla peilistä katsoo nuutunut naama niin helposti sitä ajattelee että uusi väri hiuksissa auttaisi.

Ap

Ap

Nyt täytyy sanoa, että on kovin epätodennäköistä, että punertavahiuksiselle oikeasti sopisi jokin ihan muu kuin omaa väriä lähellä oleva hiusväri.

Vierailija
30/31 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Raidoittamalla joko omaa tyvikasvua tai värjättyä osaa voi lieventää oman värin kasvatuksen rajatuskia.

Vierailija
31/31 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla siis oman värinen hiusten tyvi on viileän sävyinen. Saman värinen kuin tällä tytöllä.

https://www.charlottaeve.com/fi/2019/08/12/how-i-managed-to-grow-out-my…

Eli jos kasvatan oman väri niin tuskin on enää keltaisen vaalea.

Ap