Silmätulehdus ekaa kertaa
Minulle iski eilen silmätulehdus, olen flunssassa ja varmaan siitä syystä. Aloitin eilen illalla silmätippojen käytön, mutta silmä vuotaa, erittää kellertävää rähmää ja kutiaa. Kuinka kauan yleensä menee, että silmätulehdus alkaa parantua?
Kommentit (13)
Mulla on alkanut helpottua alle vuorokaudessa ja kunnon tulehdukseen ollut sekä tipat että voide. Tolleen kun rähmii keltaista.
Käyt katsomassa hoito-ohjeet Omaolo- tietokannasta. Sieltä näkee myös, milloin on syytä mennä lääkäriin.
Haudo silmiäsi lämpimällä vedellä sanoi minulle lääkäri.
Putsaa rähmät keitetyllä vedellä ja hoida ohjeen mukaan. Ellei auta, uusi arvio terveydenhoidosta.
Älä ainakaan hiero silmää. Flunssassa (jo aiemmin ettei edes tule flunssaa) voi auttaa kun käy suihkussa, pesee tukan. Tukassa on pöpöjä.
Vierailija kirjoitti:
Menikö spermaa silmään?
Silmätulehdusten lähes yleisin syy. Kondomien käytön lisäksi peruskouluissa pitäisi terveystiedon tunneilla painottaa uimalasien tärkeyttä.
Jos rähmii voimakkaasti ja erite on kellertävää, on kyse bakteeritulehduksesta, jos silmät vuotaa ja vetistää ja punottaa, on kyseessä virus eikä bakteerien hoitoon tarvittava voide auta. Nyt on liikkeellä virusta, joka aiheuttaa silmäoireitä. Oyyhin silmiä vedellä ja tiputin apteekin kosteutustippoja säännöllisesti, oireet helpottivat muutamassa päivässä.
En oo ap, mutta minulla on ollut silmätulehdus 2 päivää. Olen käyttänyt tippoja ja silmät ovat edelleen tosi punaiset. Keltainen rähmä on kuitenkin vähentynyt. Voiko silmä punoittaa kauankin?
Käy ostamassa apteekista sterillejä liinoja mitkä ovat tarkoitettu silmän puhdistukseen. Älä hankaa silmiä.
Tulehdus on täälläkin itse sain kyllä kun mies tuli ja silmään oli yhden yön juttu toivottavasti muuta ei tule..
On muuten harvinaisen vittumainen.
On kosteuttavia ja hoitavia silmätippoja ja sitten on antibioottisilmätippoja. Kumpia käytät? Viimeiseksi mainitulla antibiootti hoitaa tulehduksen.
Menikö spermaa silmään?