Auttakaa nopeasti: voiko nämä olla kohtutulehduksen oireita:
huimaus ja pahoinvointi, tosi pahanhajuinen kuukautisvuoto, polttava kipu alavatsalla. En muuten epäilisi tulehdusta mutta minulla todettiin viime viikolla keskenmeno ja tämä on sitä keskenmenon tyhjennysvuotoa tai miksi sitä nyt kutsuisi, kuukautiset siis. Kuumetta ei ole, onkohan se aina oireena tulehduksessa?
Kommentit (11)
se lähinnä herätti huomiota. Eli kohtutulehdukseen liittyy yleensä kuume ja alavatsan arkuus?
Koitan etsiä jostain jonkun numeron johon voisin soittaa, olen harmi vaan anoppilassa keskellä ei mitään ja yksin kaiken lisäksi.
ap
Onneksi olin sairaalassa silloin vielä, joten sain avun heti.
Oireina oli juuri kipeä alavatsa, vuodon tosi " raatomainen" haju ja lisänä nousi kuumetta.
Antibiootit on haettava heti, jotta vältyt vakavammilta oireilta. Siis huomenna heti lääkäriin tai jo yöllä jos nousee kova kuume.
Sinuna luottaisin vaistoon ja lähtisin päivystykseen... tai todellakin ainakin soittaisin.
Oletko jossain ihan mettän keskellä, vai pääsetkö liikkeelle?
Lääkäriin aamulla, mars. Juuri tuo epämiellyttävä vuoto, (ja jos vuoto loppui ja alkoi uudestaan), alavatsan kivut ja herkkyys ovat tuttuja oireita. Tuntuuko kuin olisit tosi väsähtänytkin, etkä jaksa kävellä pitkälle? Tosi heikko ja huono olo? Turvonnut maha? Mene tosissaan lääkäriin huomenna. Toivottavasti em. oli apua, itsellä oli kohtutulehdus n. puoli vuotta sitten.
yritin etsiä sellaista sanaa joka kuvailisi tuota hajua mutta tuo " raatomainen" osui täysin nappiin! Kuumetta ei siis ole, eikä noita kipujakaan, odottelen siis aamuun kun on täällä taas anoppikin paikalla ja tietään minne pitää lääkäriin mennä jos tarvitsee.
ap
ja oli kyl vähän lämpööki. alavatsa ei ollu kipee. silti tulehus oli niin raju,et oli pienestä kiinni,etten joutunu tiputukseen. ja menin samana paivanä lääkäriin ku oireet alko. ja 2pv:n pääst piti käydä verikokeis,et lääkkeet oli varmasti alkanu purra pöpöön! (ja onneks menin,vaik vastaanoton tyyppi vähätteliki tulosyytä)
oon kuullu et kohtutulehus pahaksi päästyään, voi vaikeuttaa lastensaantia
eikä jäädä odottamaan aamuun.
Kohtutulehdus voi olla tosi salakavala juttu.
alkoi hirvittämään että voinko edes odottaa aamuun? Ei mitään muita kipuja kuin kuukautiskipujen kaltaiset polttelevat kivut, eikä kuumetta. Olen tosiaan aika jumissa ilman autoa, pääsen vasta aamulla ihmisten ilmoille. Ei kai tässä auta muu kuin odotella. :(
ap
Ja se pahanhajuinen vuoto kesti pari viikkoa ennen kuin tajusin mennä lääkäriin. Sitten pistivätkin jytyantibiooteille. But your call, vain sinä tiedät miltä tuntuu. Kunhan menet huomenna aamulla. t. 7
sanoivat siellä että jos ei ole kuumetta tai kovia kipuja niin voi odottaa aamuun. Sitä ennen soitin pk-seudun terveysneuvontaan ja siellä taas puhelimeen vastannut sanoi että pitää mennä heti jos on pahanhajuista vuotoa, kun kuulemma kohtutulehdus voi olla paha " jos haluaa niitä lapsia saada" . :( Ota tästä sitten selvää. Luotan nyt kuitenkin tuohon yliopistollisen sairaalan päivystäjään jonka kanssa puhuin, eli odotan aamuun.
ap
onko paineluarkuutta alavatsalla?
Onko paikkakunnallasi päivystys? Voisitko soittaa sinne oireinesi niin saisit neuvoja?