Onko lahjakortti joululahjaksi lapselle ihan typerä ajatus
Pitäisi keksiä jotain lahjoja sisarusten lapsille (iät 7-12 välillä), ja koska olen maailman huonoin keksimään lahjoja, niin mietin tässä, että antaisin kaikille lahjaksi lahjakortit esim prismaan tai citymarkettiin, että voivat käydä ostamassa itse, mitä haluavat.
Mutta nyt pitäisi vielä päättää lahjakorttien saldo, joten sanokaapas, millainen summa olisi mielestänne sopiva annettavaksi ala-aste -ikäiselle lapselle.
Kommentit (21)
Kouluun liittyvät tarvikkeet on aina tervetulleita ton ikäisille. Eli penaali, kyniä, värikyniä ja kumeja.
Tai osta Uno tai jotkut muut kortit, jos heitä on useampi. Lautapelit on kanssa sopivia porukalle.
Raha ja lahjakortit on tylsiä.
Luulin, että omalle lapselle. Se olisi jo törkeää.
lahjakortti on ihan hyvä ja parempi kuin epämieluisa lahja, lapset voivat olla mustavalkoisia mieltymyksissään
20 e per hlö riittää, ja ale tulee aina
Miksi lahjakortti ?
Anna mielummin rahaa.
Käy joka paikkaan
Vierailija kirjoitti:
Kouluun liittyvät tarvikkeet on aina tervetulleita ton ikäisille. Eli penaali, kyniä, värikyniä ja kumeja.
Tai osta Uno tai jotkut muut kortit, jos heitä on useampi. Lautapelit on kanssa sopivia porukalle.
Ite oot tylsä
Erityisesti noin isoille lapsille oikeastaan paras mahdollinen lahja. Saa lapsi itse päättää, mitä ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Kouluun liittyvät tarvikkeet, jos mitkä ovat tylsiä lahjoja. Lahjakortilla tai rahalla saa sentään ostaa jotain itselle mieluista.
Lahjakortti on hyvä. Summa on sopiva, kun se on sinun kukkarollesi sopiva. Ei näitä toisten puolesta voi määritellä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä saa 20 eurolla?
21 litraa maitoa :)
Lahjakortti on lahja kauppiaalle, saajaa vituttaa,
Kauppias nauraa lunastamattomille lipuille.
Tee kirjekuoresta lahjakortti sujauttamalla satanen sen sisään. Kauppias ei ansaitse lahjaa.
Itse liittäisin pakettiin jotain pientä konkreettistakin, vaikka sit sen pandan juhlapöydän konvehtirasian. Etenkin 7-vuotias voi olla vielä vähän pieni odottamaan sitä varsinaista lahjaa, kun luultavasti on vielä täysin vanhempiensa kyydittävänäkin sinne kauppaan. Olisi joulunpyhiksikin jotain lahjaa. Toki saavat varmaan muualta oikeitakin paketteja, mutta noin ajatuksena.
Vierailija kirjoitti:
Itse liittäisin pakettiin jotain pientä konkreettistakin, vaikka sit sen pandan juhlapöydän konvehtirasian. Etenkin 7-vuotias voi olla vielä vähän pieni odottamaan sitä varsinaista lahjaa, kun luultavasti on vielä täysin vanhempiensa kyydittävänäkin sinne kauppaan. Olisi joulunpyhiksikin jotain lahjaa. Toki saavat varmaan muualta oikeitakin paketteja, mutta noin ajatuksena.
Eiköhän se saa ihan riittävästi konkreettisia lahjoja ilman ap:n pakettiakin.
Annoin 10v pojanpojalleni lahjakortin. Käytti monta kuukautta välipalan ostamiseen ennen/jälkeen jalkapalloharkkojen. Sai opetella samalla kortinkäyttöä. Tykkäsi kyllä itsekin.
Riippuu ihan omasta rahatilanteestasi. 20 euroa on 7-vuotiaalle iso raha. Mietin vain sitä, että tulisiko antaa kaikille sama rahasumma, ettei kateus iske? Mutta sinä lahjanantajana päätät. Lasten ja nuorten on hyvä oppia arvostamaan lahjaa kuin lahjaa. Myöhemmin voivat kinuta jo kalliita lahjoja, Raha ei puussa kasva.
Seteli on paras lahjakortti. Voimassa vuosikausia, käy laajasti, voi käyttää osissa.
Vierailija kirjoitti:
Luulin, että omalle lapselle. Se olisi jo törkeää.
Mä annoin omille lapsille aikoinaan lahjakortit esim. H&M:lle. Pienehkö summa. Olivat todella tyytyväisiä, kun saivat keskenään mennä ostoksille ja ostaa, mitä halusivat. Meillä ei ollut paljon rahaa ja vaatteita ostettiin aina vain tarpeeseen, niin meidän lapsille se oli luksusta. Sekin, että hoitivat sen keskenään, eikä ollut kukaan sanomassa, mitä ei saa ostaa, oli kans hauskaa. Isompana olen antanut esim. Stadiumiin lahjakortin. Näitä on arvostettu myös. Pääasiassa annan tavaroita, mutta toisinaan se lahjakortti on paras lahja. Riippuu lapsesta ja olosuhteista.
Esim. jo 20e on ihan hyvä.Lahjakortti on ihan hyvä idea.Alennusmyynneissä ostovoimakin parempi.