Etäisä 5vkoa kesälomalla, viikon aikoo olla lasten kanssa - miltä kuulostaa?
Paljon, sopivasti vai vähän? Lapset normaalisti isällään 2 viikonloppua kuukaudessa.
Kommentit (6)
Meillä isä oli ensimmäisenä kesänä 2 vkoa, toisena 1 vkon ja sen jälkeen yhden viikonlopun lasten kanssa kesälomalla. Papereissa luki kyllä että 4 vkoa kesällä mutta hänpä halusi pitää "oikeaa lomaa" mihin ei lapset kuuluneet. Entäs äidin loma - aina lasten kanssa..... näin sitä hyvästäkin isästä tuli tavallinen kusipää.... Onneksi lapset jo aikuisia mutta viimeiset 15v olen siis itse hoitanut ja maksanut lasten lomat (ja ihana nykyinen mieheni myös)
mut enemmän kun meillä. Etäisäl on 7 viikon loma. Eilen juuri kertoi, kuinka aikoi matkustella. Menevät uuden perheen, eli vaimon ja hänen lapsen 5v kanssa etelään viikon päästä. Sen jälkeen lähtevät kuulemma kiertämään Suomea, ja käyvät huvipuistoissa. Tämän kaiken kertoi lapsiensa kuullen eilen käydessään työreissun puitteissa piipahtaessaan. Lapset tietysti olivat innoissaan kun ajattelivat pääsevänsä mukaan Suomea kiertämään ja näin mäkin oletin.
Lopuksi isä sanoikin lapsille, että nähdään sitten iskän lomien jälkeen, kun mulla alkaa taas työt ja liikun teillä päin.:( Soitin kyllä heti aamulla, ja kysyin eikö isällä ole aikomustakaan nähdä lapsia lomilla. Sanoi, että ei ole aikaa kun on toi ulkomaan reissu ja sitte kaikkea muuta, eikä hän viitti kuulemma ottaa lapsia mukaan autonkyytiin. Maksaisikin kuulemma liikaa.
No, eipä voi minkään. Eipä tuo ole koskaan lapsille mitään antanu. Mut sääliksi kävi lapsia, kun odottivat innoissaan kesää ja aikaa isänsä kanssa.
Lopuksi isä sanoikin lapsille, että nähdään sitten iskän lomien jälkeen, kun mulla alkaa taas työt ja liikun teillä päin.:( Soitin kyllä heti aamulla, ja kysyin eikö isällä ole aikomustakaan nähdä lapsia lomilla. Sanoi, että ei ole aikaa kun on toi ulkomaan reissu ja sitte kaikkea muuta, eikä hän viitti kuulemma ottaa lapsia mukaan autonkyytiin. Maksaisikin kuulemma liikaa.
No, eipä voi minkään. Eipä tuo ole koskaan lapsille mitään antanu. Mut sääliksi kävi lapsia, kun odottivat innoissaan kesää ja aikaa isänsä kanssa.
Kyllä pistää vihaksi taas grrrrr :((
Miten joku voi lastensa kuullen kertoa mahtavista lomasuunnitelmista, joihin kuuluu mm.huvipuistokäyntejä, ja sitten sanoa ettei omat lapset pääse mukaan! Täytyy olla täysin tunneälytön idiootti.
Eli samanlainen kuin minun ex-mieheni - käy uuden naisystävänsä ja tämän lapsen kanssa mm. etelänmatkoilla muttei ota omaa poikaansa mukaan - ei ole kuulemma varaa.
Maksaa mulle minimielatusmaksua ja käy töissä, joten sikäli luulisi varaa olevan. Kysymys on halusta.
tuo yksi isä, että voi olla idiootti, heiluttaa tommosta tietoa lasten silmien edessä ja sitten sanoo että kuulkaa, tässä olisi ihana kesäloma, mistäs saatais teille.
Vaikea tajuta miten kukaan voi tuollaisen pisteeseen mennä, näin äitinä on todella vaikeaa tajuta että joku voi ilmeisesti lakata rakastamasta "entisiä" lapsiaan kun tulee uusia.
Varmaankin tuohon tilanteeseen mennään jotenkin pikku hiljaa. Yhteinen aika vähenee ja vähenee, ja sitten etävanhempi kadottaa todellisen yhteyden lapsiin ja sitä myöten ilon heidän seurastaan, tavallisesta arjesta heidän kanssaan, ihan normaalien juttujen tekemisestä yhdessä. Niistä tuleekin raskas velvollisuus ja suorittamista.
Miksi ihmeessä noin, kun isällä kerrankin olisi mahdollisuus olla lastensa kanssa???