Sinkun seksihaluttomuus
Niin, olen 43-vuotias, muutamassa parisuhteessa ollut ja nyt sinkku. Huomaan, että minulla ei ole enää seksihaluja sillä tavalla, että kiinnostaisi harrastaa satunnaista seksiä tai että "himoitsisin" jotakin ihmistä. Mietin, että onko tämä jotenkin epätervettä, kuten yleensä kulttuurissamme ja iltapäivälehtien jutuissa annetaan ymmärtää. Vai onko tämä ihan luonnollinen asia, ikääkin kun jo on, että voisin jättää seksivouhotukset taakseni ja keskittyä muihin iloa ja nautintoa tuottaviin asioihin? Ikään kuin voisin jäädä eläkkeelle pari/seksisuhteeseen tähtäävästä elämästä. Onko siis sinkun seksihaluttomuus jotenkin epäterve tila, johon tulisi hakea apua, vai olisiko parempi keskittyä muihin iloa ja nautintoa tuottaviin asioihin elämässä?
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Monet parisuhteissa elävät ovat myöskin haluttomia ja silloin asialle täytyisi yrittää tehdä jotain, koska toinen osapuoli yleensä kuitenkin haluaa. Mikäli suhteessa ei ole seksiä, sitä haetaan usein muualta ja siitä seuraa monenmoista ongelmaa ja draamaa.
Sinkkuna juuri vapaus on ihan parasta ja jos ei seksi kiinnosta, niin väkisin ei tarvitse mitään yrittää. Kannattaa kuunnella itseään ja elää niin kuin hyvältä tuntuu ulkopuolisista paineista välittämättä.
Ensin vaimo lakkasi haluamasta, minä mukauduin siihen enkä enää reagoi jos tuo yrittää lämmitellä jotain.
En viitsi käynnistää moottoria kahden kuukauden välein. Parempi pitää tallissa kunnes tulee uusi omistaja.
Minä olen nuorempana ollut rajaton ja muutama mies käyttänyt hyväksi, nyt seksi miesten kanssa ällöttää eikä tee kyllä mieli yhtään.
Ehkä se on enemmänkin sitä, että sinkkuna kiihoketta ei ole joka hetki näköpiirissä, kun ei ole kumppania, eli seksi ei siis käy mielessä. Kun toinen huomioi, koskettaa ja on läheisyyttä, niin kaikki nämä jutut puuttuvat sinkkuna ollessa, ellet sitten tosiaan irtosuhteile/tmv.
Omalla kohdalla (onneksi) seksuaalisuus kukoistaa aina suhteessa, vaikka "kuiva kausi" olisikin kestänyt jo vuosia. Pisin pätkä ilman seksiä kesti aikoinaan 14 vuotta ja silti edelleen maistuu hyvin, mistä olen todella onnellinen.
Monet parisuhteissa elävät ovat myöskin haluttomia ja silloin asialle täytyisi yrittää tehdä jotain, koska toinen osapuoli yleensä kuitenkin haluaa. Mikäli suhteessa ei ole seksiä, sitä haetaan usein muualta ja siitä seuraa monenmoista ongelmaa ja draamaa.
Sinkkuna juuri vapaus on ihan parasta ja jos ei seksi kiinnosta, niin väkisin ei tarvitse mitään yrittää. Kannattaa kuunnella itseään ja elää niin kuin hyvältä tuntuu ulkopuolisista paineista välittämättä.