Oletteko joutuneet koskaan narsistin uhriksi, jossa teiltä on viety lähes kaikki itseluottamus
Kommentit (14)
Psykopaatin. 20 vuotta, ja edelleen tätä tämä välillä on. Ei todellakaan olla yhdessä, mutta...
Joo. Siihenhän ne pyrkii, tuhoamaan toisen itseluottamuksen, sekä luottamuksen toisiin ihmisiin. Tekemään uhrista yksinäinen ja huono. Ja onnistui aika hyvin. Alle kahdessa vuodessa. Tosin ei se oo vieläkään päästäny otettaan, vaikka erosta on puolitoista vuotta ja yli puoleen vuoteen en oo kommunikoinut sinne suuntaan mitään. Alkaa mennä paremmin, vaikka melkosesti sekä henkinen että fyysinen terveys tuhoutui suhteen aikana. En pysty kenenkään kanssa parisuhteeseen tämän jälkeen varmaan 10 vuoteen...
Vierailija kirjoitti:
Joo. Siihenhän ne pyrkii, tuhoamaan toisen itseluottamuksen, sekä luottamuksen toisiin ihmisiin. Tekemään uhrista yksinäinen ja huono. Ja onnistui aika hyvin. Alle kahdessa vuodessa. Tosin ei se oo vieläkään päästäny otettaan, vaikka erosta on puolitoista vuotta ja yli puoleen vuoteen en oo kommunikoinut sinne suuntaan mitään. Alkaa mennä paremmin, vaikka melkosesti sekä henkinen että fyysinen terveys tuhoutui suhteen aikana. En pysty kenenkään kanssa parisuhteeseen tämän jälkeen varmaan 10 vuoteen...
Mulla riitti teko ja tätä kasataan edelleen, vaikka 20v mennyt. Ja niitä tekoja on ihan loppuun asti. Pieni vilkaisukin, niin se on ylimielinen ja halveksuva. No, mun ei tarvi enää puhua siitä. Mut, joo, jäikö jotain.
Vierailija kirjoitti:
Kuuluuko asia sinulle jollain tavalla?
Tällaisista aloituksista tulee aina olo, että joku manipuloija käyttää täältä saamaansa tietoa uhriutuakseen seuraavalle uhrilleen.
Vierailija kirjoitti:
No ei se oikein onnistunut. Pidin kiinni harrastuksistani ja ystävistäni ja hankin jopa uusia. Oli sen verran läpinäkyvää toimintaa ettei tehonnut muhun. Laitoin välit kokonaan poikki kun ei enää osannut muuta kuin ilkeillä. Eipä ole kiire etsiä uutta miestä, kun niistä monesti paljastuu tämmöinen kakkapuoli.
En halua väheksyä kenenkään kokemuksia narsistisesta persoonasta ihmissuhteessa. Haluaisin kuitenkin antaa pohdittavaksi, että jokin altistus edellyttää kiinnittymisen huonoon ihmissuhteeseen, vaikka sen myrkyllisyys tulisikin esiin vähitellen. Onko se läheisriippuvuutta, rajattomuutta, vai jotain muuta.
Yleensä kai narsistit eivät riko ehjiä ihmisiä?
Minäkin olen kokenut olevani altavastaaja monessa ihmissuhteessa. Lapsuudenperheeni oli hyvin autoritäärinen ja siellä myös juotiin. Minusta kasvoi miellyttäjä ja tietenkin sitä on käytetty usein hyväksi. Kun tajusin altistuksen, kirous jotenkin raukesi. Ihmissuhteeni ovat hyvin erilaisia nykyään, kun osaan aiempaa paremmin pitää omat rajani.
Vierailija kirjoitti:
En halua väheksyä kenenkään kokemuksia narsistisesta persoonasta ihmissuhteessa. Haluaisin kuitenkin antaa pohdittavaksi, että jokin altistus edellyttää kiinnittymisen huonoon ihmissuhteeseen, vaikka sen myrkyllisyys tulisikin esiin vähitellen. Onko se läheisriippuvuutta, rajattomuutta, vai jotain muuta.
Yleensä kai narsistit eivät riko ehjiä ihmisiä?
Minäkin olen kokenut olevani altavastaaja monessa ihmissuhteessa. Lapsuudenperheeni oli hyvin autoritäärinen ja siellä myös juotiin. Minusta kasvoi miellyttäjä ja tietenkin sitä on käytetty usein hyväksi. Kun tajusin altistuksen, kirous jotenkin raukesi. Ihmissuhteeni ovat hyvin erilaisia nykyään, kun osaan aiempaa paremmin pitää omat rajani.
Kun mä sen 20v olen asioita miettinyt ja psykologiaa opiskellut, tiedän kyllä omat lähtökohtani. Ei niitä nyt tähän kuitenkaan. Se vaan, että niitä jälkiä, fyysisiäkään, ei voi kaikkia hoitaa.
Elän narsistisen muijan kanssa