Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G; miten nimität miestäsi, avo-, avio-, miesystävä...?

Vierailija
07.11.2006 |

Saivarrellaan taas tuolla yhdessä ketjussa, miksi sitä miestä taas nimitetäänkään... no ex-mies tietysti on ex-mies, vaikka voissa paistaisi, mutta miten nimität nykyistäsi esim. vieraalle ihmiselle hänestä puhuessasi?? Riippuuko siviilisäädystäsi miten miestä nimität, korostatko esim sitä oletko avo- vai avio?

Minä puhun aina miehestäni, vaikka emme ole kihloissa edes, emmekä edes asu yhdessä kuin viikonloppuisin. Lapset vasta aluillaan, rv 13 menossa. 33vuotiaana en haluaisi puhua poika- enkä miesystävästä... Eräs naimisissa oleva ystäväni kivahti minulle, etten voi puhua miehestäni, koska emme ole naimisissa... mene ja tiedä.. Miten teillä?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun nyxä oli kuvioissa, mutta ei oltu naimisissa, niin puhuin miehentekeleestä. Nykyään kun ollaan naimisissa, niin puhun miehestä.

Exä ja nyxä ihan hyviä sanoja ;-)

Vierailija
2/14 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

emme asu yhdessä. Ihan vakavissaan tässä ollaan liikkeellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdessä asuttu jo vuosia, mutta en osaa käyttää sanaa mies, kun on niin poikanen vielä(26-v) :)

Vierailija
4/14 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikaystävän (31 v.) mielestä pitäisi sanoa herraystävä.

Vierailija
5/14 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai toinen hyvä on pienimuna

Vierailija
6/14 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on aika hassua sikäli, kun meillä koko perheellä on se samainen sukunimi käytössä...

Että se " Virtanen" taas sitä ja tätä... :)

Vierailija
7/14 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhun avopuolisostasi muille etunimellä useimmiten mutta käytän myös nimeä mies. Puolisoni hän on omassa mielessäni koska emme ole menossa naimisiin. Olemme siis jo mitä olemme.

Vierailija
8/14 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänen sukupuolensa on mies ja hän on minun avomies. Joskus puhun nyxästä erotuksena exään, jos sillä nyt on siinä yhteydessä sitten merkitystä.

Jos puhun exästä puhun joskus myös muodossa " ...nyt jo ex-mies..." .

Mitä pahaa siinä on jos puhuu miehestä vaikka ei olla naimisissa? Onhan sen henkilön sukupuoli mies ja onhan hän avoMIES.

Vierailija
9/14 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollekin lähes tuntemattomalle voin sanoa isännäksi.

Vierailija
10/14 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle avomieheni on " mies" , " avomies" tai sitten käytän hänen nimeään. Mieheni se mulle on vaikka ei naimisissa ollakaan.

Vierailija
11/14 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin joskus löytyy myös mies tai avomies. Vaimoksi tai avo-sellaiseksi en ole koskaan kuullut isännän minua puhuttelevan, ja katsoisin kyllä kieroon jos niin sanoisi.

Tutuille puhutaan tietysti ihan oikeilla nimillä.

Vierailija
12/14 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Must se vaan on jotenki ällöä...

Vierailija
13/14 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en kyllä ymmärrä tota nyxä-juttua. Se kuulostaa ihan siltä kuin joku tuleva-ex, jonka kanssa nyt tällä hetkellä satun olemaan... Mutta kukin tyylillään.

Vierailija
14/14 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ennen oli poikaystävä, vaikka olimmekin jo kihloissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän