Kosimisesta
Onko teistä ok kumman tahansa kosia pariskunnasta vai kosiiko se kummalle asia on tärkeämpi?
Entä onko polvistuminen teille tärkeä asia?
Kommentit (9)
Mielestäni kosiminen kuuluu sellaiseen menneisyyteen, jolloin avioliitto oli ainoa hyväksytty parisuhdemuoto.
Nykyään kun moni ei koskaan halua naimisiin, perinteisen kosimisen sijaan pitää käydä keskustelu avioliittoaikeista puolin ja toisin, ja mielellään aikaisessa vaiheessa suhdetta. On nöyryyttävä ja turha näytelmä kosia sellaista, joka on päättänyt olla menemättä naimisiin. Sokkokosiminen ei ole tätä päivää, sen sijaan yhteinen keskustelu tulevaisuuden toiveista on.
Minä en ainakaan mene naimisiin, jos nainen ei polvistu kosiessaan.
No mulle naisena naimisiin meno nyt ei ole niin äärimmäisen tärkeää, että kosisin miestä, joka ei kosi minua. Oma mies kyllä kosi ennen kuin olisin halunnut, mutta suostuin kuitenkin. Kai se olis kosinut uudestaan, mutta toisaalta olisihan se tylsä jos mies kerran kosii, sanot ei kiitos ja sitten kun haluatkin naimisiin niin pitää kosia miestä kun sitä ei enää huvita kosia :D saa nainenkin kosia jos tahtoo. Mä en tahtoisi miestä kosia. Se on kuitenkin sellainen once in a lifetime asia jos ns. oikein menee, joten kyllä sen miehenkin pitää olla sen verran tosissaan että tahtoo kosinnan menevän ns. Oikein. En kosisi miestä, joka ei kosia minua niinkuin kuuluu. Muut ajatelkaa mitä haluatte. Voihan nykyään nainen kosia naista, mies miestä, miten vaan miten itse haluaa
Voih! Olen ilmeisen vanhanaikainen. Minua jäi kaivelemaan, kun mies ei halunnut kosia eikä etenkään polvistua, mutta oli sitä mieltä, että minä voin sen tehdä, koska asia ilmeisesti oli minulle tärkeä, muttei hänelle.
Ja naimisissa olemme ja hyvinkin onnellisia.
Aloittaja kirjoitti:
Voih! Olen ilmeisen vanhanaikainen. Minua jäi kaivelemaan, kun mies ei halunnut kosia eikä etenkään polvistua, mutta oli sitä mieltä, että minä voin sen tehdä, koska asia ilmeisesti oli minulle tärkeä, muttei hänelle.
Ja naimisissa olemme ja hyvinkin onnellisia.
Miksi olisit halunnut nöyryyttää miestä? Mikä on yleinen suhtautumisesi tasa-arvoon?
Kyllä on miehen tehtävä ja saa polvistua.
On ok kumman tahansa kosia. Polvistuminen tuntuisi typerältä.