Kuka voi käyttää kela-taksia?
Kommentit (6)
Ekana tulee mieleen, ettet pääse julkisilla hoitamaan asioita tai olet siinä kunnossa, ettet julkisilla voi liikkua. Mutta ei mitään tarkempaa tietoa asiasta.
Ei Kela-taksi ole asiointia varteen vaan nimenomaan lääkäri- ja sairaalamatkoja varten eli niihin, joihin saa Kela-matkakorvauksen. Niissä on aina matkakohtainen 25 euron omavastuu, kunnes matkakatto ylittyy.
Sote-taksi on sitten asiointia varten se, jonka saa silloin, kun ei voi muuten liikkua edes julkisilla, yleensä terveysongelmien vuoksi. Siinä maksetaan jokaisesta matkasta joku muutaman euron omavastuu, joka on jokseenkin paikallisliikenteen bussimaksun verran.
Vierailija kirjoitti:
Ei Kela-taksi ole asiointia varteen vaan nimenomaan lääkäri- ja sairaalamatkoja varten eli niihin, joihin saa Kela-matkakorvauksen. Niissä on aina matkakohtainen 25 euron omavastuu, kunnes matkakatto ylittyy.
Täällä ainakin Kela-taksi vei sairaalasta kotiin eikä tarvinnut maksaa mitään vaikka 25 euroa ei ylittynyt edes.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä ainakin Kela-taksi vei sairaalasta kotiin eikä tarvinnut maksaa mitään vaikka 25 euroa ei ylittynyt edes.
Kunta laskuttaa sen nyöhemmin tai sitten vuosiomavastuu 300 on täynnä.
Jos ei julkisilla pääse eikä omalla kyydillä terveydenhuollon kohteeseen niin Kela taksin voi ottaa. Mutta kiitos Bernerille taksiuudistuksesta niin en minäkään viime viikolla hoitoon päässyt kun taksi ei ikinä tullut!!! Olen nyt viikonlopun itse lääkinnyt kuin luin nopeasti puoskariksi ja kiitos itselleni että olen terveydenhoidon kanssa niin usein joutunut pettymään, että jopa löysin toimivan lääkkeen. Nyt vaan tarvitsen sen saman reseptillä kun annostus on ihan hirveästi liikaa käsikauppa lääkkeenä. Mutta kyllä tässä on mietitty, että pitää kai kasvukeskukseen muuttaa asumaan ettei joku päivä käy niin huonosti ettei ambulanssi hae eikä taksi ja sitten kuolee kotiinsa.
Kuka tahansa, jos edellytykset täyttyvät. https://www.kela.fi/taksimatkat