Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Merkonomiksi aikuisiällä

Vierailija
19.11.2022 |

Onko merkonomi nykyään turha tutkinto niikuin sanotaan? Olen siis 26 vuotias nainen ja minulla on jo tutkinto toiselta alalta. Nyt haluan opiskella jotakin uutta mikä ei kestäisi kovin kauan ja tuon merkonomin tutkinnon voisin suorittaa vähän yli vuodessa. Toivoisin asiallista keskustelua enkä mitään " merkonomit joutuu kaupan kassalle".

Sen olen kuullut että kannattaisi erikoistua taloushallintoon ja palkanlaskentaan. Onko toiveita työllistyä jos suuntautuu esim markkinointiin?

N26

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti ennestään on jo toinen toisen asteen tutkinto? Jos tuolle alalle haluaa pitäisi vähintäänkin opiskella tradenomiksi ja se tradenomikin on jo aika turha tutkinto, jolla vaikea saada hyvää työpaikkaa. Paljon tradenomejakin on työttöminä tai töissä, joka ei vastaa koulutusta.

Vierailija
2/5 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko amiksessa aikuisiltakoulussa parempi opiskella vai ei, mutta aikuiskoulutuskeskuksessa iltaopiskelussa ei saanut opettajilta lainkaan apua debit/credit laskuissa tai ohjeistusta opintojen lopuksi tehtäviin töihin. Jos ei olisi ollut kaveria apuna, opinnot olisi varmaan tyssänneet debiteihin ja crediteihin. Myös eräs selkkaus (ja väärinymmärrys) johti siihen, että sai huonot loppuarvosanat, vaikka opintojen aikaiset pisteet normaalit. Amiksessa oli mielestäni helpompi opiskella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opinnot olisivat pääasiassa verkossa mikä on myöskin plussaa. Hieman jo jännittää etukäteen harjoittelupaikkojen löytäminen...Kiitos paljon tähän mennessä vastanneille. Tradenomin opintoja olen myös miettinyt mutta ajattelin jatkaa niihin mahdollisesti vasta myöhemmin.

Ap

Vierailija
4/5 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et pääse merkonomina taloushallinnon, palkanlaskennan tai markkinoinnin hommiin. Kuten on jo vastattu, pitää olla vähintäänkin tradenomi. Markkinoinnin puolella sekään ei pärjää kilpailussa ekonomeille.

Vierailija
5/5 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et pääse merkonomina taloushallinnon, palkanlaskennan tai markkinoinnin hommiin. Kuten on jo vastattu, pitää olla vähintäänkin tradenomi. Markkinoinnin puolella sekään ei pärjää kilpailussa ekonomeille.

Ikävä kuulla. Mitä hyötyä koulutus sitten voisi tuoda vai tuoko mitään?