Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mahtaako yksinpurjehtija Tapio Lehtinen selvitä?

Vierailija
18.11.2022 |

Vene upposi tuolla Etelä-Afrikan alapuolella aamulla. On nyt pelastuslautassa. Lähimmät alukset vasta huomenna paikalla. Näistä toinen on purjehduskilpailun osallistuja ja toinen taas iso rahtialus. Ehkä pääsevät aamulla perille.

https://www.iltalehti.fi/muutlajit/a/0ae098ed-443d-44a6-a822-53a23bdddb…

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapsa selviää, luottakaa siihen.

Suojelusenkelit ovat vierellä.

Vierailija
2/23 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin rukoilin. Siksi Ukrainassakaan ei ole niin vaikeaa kuin muuten olisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan. Tsemppiä hälle.

Vierailija
4/23 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selviää jos selviää ja jos ei niin kuoli tehdessään sitä mitä rakasti

Vierailija
5/23 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuisella kokeneella miehellä on pelastus- ja selviytymisvarusteet, viestintä- ja paikannusvälineet. Ja kyseinen mies on itse ottanut tietoisen riskin lähtiessään, omaa tarvittavan koulutuksen ja kokemuksen. Ja Suomessa mammat nettifoorumilla huolestuneina spekuloivat että mahtaako se nyt selvitä ja voivoi ja oioi nyyh yyh.

Samaan aikaan Ukrainassa lapsia tapetaan ja ihmisillä on valtava hätä ja kärsimys. Samoin lukemattomissa muissa maissa. Mutta suomalainen maatuska ymmärtää vain mitä iltapaskalehtien otsikoista on isolla fontilla lukenut, mikään muu ei huoleta. Että oikein suomalainen ja merihädässä! Voi KYYNEL!

No älä nyt viitti.

Kai on mahdollista toivoa onnellista päätöstä niin Ukrainaan kuin yksinpurjehtijalle.

Ei ole toiselta pois.

Vierailija
6/23 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan että selviää. Pelastusväki on kaukana.

Vierailija
7/23 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähettämiään viestejä on twitter-sivullaan, eiköhän tämä ihan hyvin pääty.

Vierailija
8/23 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän maailmassa tapahtuu kaikkea pahaa. Silti minua mietityttää tämäkin asia. Terveisin ap.

Vierailija
9/23 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin rukoilin. Siksi Ukrainassakaan ei ole niin vaikeaa kuin muuten olisi.

Juurikin näin!

Vierailija
10/23 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selviään kyllä kun tajuaa lopetta juomisen. Apua on saatavissa.

Vierailija
11/23 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaako sieltä kovin paljon teiittailla ja viestitellä someen? Eiköhän sillä pelastuslautalla ole kuitenkin aika rajalliset varavirtamahdollisuudet. Olisi vähän ikävä jos akut olisi tyhjåt ja paikannin simahtanut siinä vaiheessa, kun pelastajat alkavat saapua lähivesille.

Vierailija
12/23 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apua on tulossa mutta ehtiikö.

Vierailija
13/23 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä on kaikki hyvin ja apua tulee parin tunnin sisään. Tottakai se pelastuu. Itseänsä lähinnä naurattaa.

Miettikää mitä oli merenkäynti vaikka tuhat vuotta sitten. Silloin ei juuri hymyilyttänyt jos kävi hassusti.

Pääasia että saadaan mies turvaan ja pelastettua

Vierailija
14/23 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisella lautalla ei myöskään kannata käyttää suonensisäisiä huumeita: neula saattaa ikävästi lipsahtaa...

Mistä mieleesi edes juolahti moinen ajatus? Onko piikkinarkkaaminen kovinkin yleinen harrastus valtameripurjehtijoiden keskuudessa? Vai miksi edes aloit miettimään asiaa tuolta kannalta? Taidat olla itse nisti, jos tuo oli eka mieleen tuleva asia koko uutisesta

Vierailija
15/23 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverilla merimies taidot puutteessa jos rikkonut ja upottanut veneensä.

Vierailija
16/23 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan on sopinut jo Arto Nybergin kanssa, että tulee hänen ohjelmaansa kertomaan pelastautumisestaan.

Vierailija
17/23 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaako sieltä kovin paljon teiittailla ja viestitellä someen? Eiköhän sillä pelastuslautalla ole kuitenkin aika rajalliset varavirtamahdollisuudet. Olisi vähän ikävä jos akut olisi tyhjåt ja paikannin simahtanut siinä vaiheessa, kun pelastajat alkavat saapua lähivesille.

Hänellä on joku viestintäväline mukana, jolka kyllä viestii, mutta ei itse päivitä Twitteriään. Näin luki jossain jutussa.

Vierailija
18/23 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuisella kokeneella miehellä on pelastus- ja selviytymisvarusteet, viestintä- ja paikannusvälineet. Ja kyseinen mies on itse ottanut tietoisen riskin lähtiessään, omaa tarvittavan koulutuksen ja kokemuksen. Ja Suomessa mammat nettifoorumilla huolestuneina spekuloivat että mahtaako se nyt selvitä ja voivoi ja oioi nyyh yyh.

Samaan aikaan Ukrainassa lapsia tapetaan ja ihmisillä on valtava hätä ja kärsimys. Samoin lukemattomissa muissa maissa. Mutta suomalainen maatuska ymmärtää vain mitä iltapaskalehtien otsikoista on isolla fontilla lukenut, mikään muu ei huoleta. Että oikein suomalainen ja merihädässä! Voi KYYNEL!

Ethän sä itse valita tai sure koskaan kun aina jossain jollain on suurempi suru?

En ymmärrä miten se, että Tapio Lehtistä ei saisi nyt miettiä ja toivoa hänen pelastumistaan, auttaisi jotenkin Ukrainan lapsia. En usko, että kukaan tällä palstalla toivoo ukrainalaislasten kuolemaa vaikka toivoo Tapion selviävän.

Vierailija
19/23 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että selviää. Merellä ei jätetä ketään pulaan. Olen itse ollut laivalla töissä  kauan sitten ja tuli viesti, että olemme lähinnä jotain pulassa olevaa pienvenettä. Eikun kurssi sinne sitten saman tien. Nopeampi alus ehti paikalle ennen meitä.

Vierailija
20/23 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ethän sä itse valita tai sure koskaan kun aina jossain jollain on suurempi suru?

En ymmärrä miten se, että Tapio Lehtistä ei saisi nyt miettiä ja toivoa hänen pelastumistaan, auttaisi jotenkin Ukrainan lapsia. En usko, että kukaan tällä palstalla toivoo ukrainalaislasten kuolemaa vaikka toivoo Tapion selviävän.

Ihmisellä on käytössään 100 yksikköä empatiaa, ja jos 50 menee Tapio Lehtiselle, ja omia lähteisiäkin pitäisi ajatella, niin Ukrainan lapsille jää ehkä vain 20 empatiaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi