Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävän outo somekäytös

Vierailija
18.11.2022 |

Hyvä ystäväni, korostan sanaa hyvä. Ollaan bestikset.
Hän näkee kyllä sekä fb, että instapäivitykseni, mutta tosi harvoin tykkää niistä tai saatika kommentoi mitään. Minä tykkään ja kommentoin hänen julkaisujaan. Sitten ihan puolituttujen ihmisten julkaistua tykkää aina, tyyliin talonmies Penan julkaisut on tykkäyksen arvoisia aina.
Vähän sama wa-viesteissä. Voin kirjoittaa jotain esim. tosi henkilökohtaistakin. Näen hänen lukeneen mutta ei vastaa mitään. Korkeintaan ehkä useamman. Päivän kuluttua saattaa sanoa jotain latteaa esim. Onpa kurjaa, kiva juttu tms.
En tajua. Käytös on minusta epäkohteliasta.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole facessa ikinä painanut tykkää nappia.

Sehän toimittaa "olen nähnyt tämän julkaisun"- ilmaisun virkaa, välttämättä jengi edes lue niitä, toihan on vaan sellainen kuittausnappula.

Vierailija
22/30 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kommentoin somessa lähinnä sellaisten tuttavien päivityksiä, joita en somen ulkopuolella juuri tapaa enkä viestittele heidän kanssaan yksityisesti. Kavereiden päivityksiin en yleensä laita tykkäyksiä tai kommentteja, vaan asiat jutellaan heidän kanssaan keskenään.

Jos kaveri on juuri näyttänyt jonkin kuvan tai kertonut minulle jotakin elämästään ja siitä on jo juteltu, niin tuntuisi omituiselta mennä laittamaan samasta asiasta tehtyyn somepäivitykseen jotain tykkäyksiä ja kommentoimaan vielä julkisestikin samat asiat.

Ajattelin ihan samaa. Jos kerran olette bestiksiä ja näette usein, niin ehkä hänestä tuntuisi jotenkin lattealta kommentoida asioitasi somessa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sua ap. Kyse on siitä, että paras ystäväsi kohtelee sinua eri lailla (huonommin) kuin muita. Kysehän on antipatia /empatia -asioista. Ihmiset ovat joko kokevat joko empatiaa tai antipatiaa toisiaan kohtaan. Empatiaa kokevat haluavat toiselle hyvää (tervehtivät, muistavat synttärinä, lohduttavat murheen hetkenä, kommentoivat somejulkaisuihin, iloitsevat mukana kun toiselle tapahtuu jotain erityisen hyvää. Antipatiaa kokevat eivät halua tervehtiä, eivät hakeennu lounasseuraksi, eivät naura vitseille, eivät pyri juttelemaan, eivät kommentoi toisen uusia tavaroita.

Ne, jotka kokevat antipatiaa, saattavat olla esim. kateellisia tai ärsyyntyneitä jostain syystä toisen olemisesta. Saattavat komea toisen puheet asiattomina tai typerinä. Kateus voi naisten välillä johtua vaikka mistä, esim. elämäntilanteesta, materiasta, ulkonäöstä, menestykseen liittyvistä asioista jne

Miten tämä paras ystäväsi sinua kohtelee tosielämässä suomen ulkopuolella? Parhaalta ystävältä voi mielestäni kysyä, että miksi tykkäilet/kommailet muiden somejulkaisuja, mutta et minun?

Vierailija
24/30 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaat ystäväni ovat paljon fiksumpia kuin minä. Heitä ei kiinnosta esim. FB. Olen niin itsekäs, etten ole ihmisten takia somessa, vaan eri asioiden takia. Puolututut tuskin ymmärtävät miksi en kerro siellä yhtään mitään itsestäni. Ei tulisi ikinä mieleenkään levitellä jonkin helvetinkoneen välityksellä kuulumisiaan netissä.

Oikeat ystäväni tietävät omituisuuteni ja sen, kuinka introvertti olen.

En haluaisi edes keskustella yksityisesti, vältän sitäkin viimeiseen asti.

Itse asiassa haluaisin nollata tilini, mutta en ole sitä tehnyt 3 ihmisen takia. He lähettävät itsepintaisesti viestejä ja näyttävät hyväksyneen omituisuuteni. Saatan vastata viesteihin vasta monen viikon kuluttua.

Inhoan syvästi myös sähköpostia ja puhelinta. Varmasti suurin osa ihmisistä ei ymmärrä tätä, mutta siitä en välitä.

Vierailija
25/30 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on aikuistunut ja jätti bestiskulttuurin sinne teini-ikään?

Vierailija
26/30 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän on aikuistunut ja jätti bestiskulttuurin sinne teini-ikään?

Ja viestillä henkilökohtaisia asioita. Really? + sometykkäysten laskeminen?

Vierailija
27/30 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kommentoin somessa lähinnä sellaisten tuttavien päivityksiä, joita en somen ulkopuolella juuri tapaa enkä viestittele heidän kanssaan yksityisesti. Kavereiden päivityksiin en yleensä laita tykkäyksiä tai kommentteja, vaan asiat jutellaan heidän kanssaan keskenään.

Jos kaveri on juuri näyttänyt jonkin kuvan tai kertonut minulle jotakin elämästään ja siitä on jo juteltu, niin tuntuisi omituiselta mennä laittamaan samasta asiasta tehtyyn somepäivitykseen jotain tykkäyksiä ja kommentoimaan vielä julkisestikin samat asiat.

Ajattelin ihan samaa. Jos kerran olette bestiksiä ja näette usein, niin ehkä hänestä tuntuisi jotenkin lattealta kommentoida asioitasi somessa?

Tämä.

Vastaan sivusta.

Jos on tarpeeksi hyvä ystävä, kommentoinnilla somessa ei ole mitään merkitystä. Helvetinkoneilla ei ole mitään tekemistä oikean ystävyyden kanssa.

Some on ennen kaikkea asioita ja puolituttuja varten. Useimmille some on ehkä paikka missä esitellään itseään. Kaikkia se ei kiinnosta. Jonkun pitäisi perustaa Introverttien some, siellä tiedettäisiin jo valmiiksi pelisäännöt joista tärkein on tämä:

Älä odota minulta yhtään mitään netissä. Se ei oikeasti tarkoita epäystävällisyyttä yms.

Vierailija
28/30 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei some tiliä.Nuruden ystäväni kirjoitelut vuosia harvaksen sähköposti ja siloin kun hänelle tapahtuu jotain.Puolison kanssa matkoilla tai lähiskukunsa  kissanristiäsiäisiä,Tuntematomien ihmisten kuvilla hekutaa.. Koska hän ei noteernannut minua ilojani ja suuria tapahtumia. Kun miesytäväni kuoli yli vuosi sitten,vähänä sen jälkeen laittoi s-postin. Sinä varmaan et välitä puketuminen,hiusten laitto? Minä kävin kampaajalla.värjäsin hiukseni , maskoi vain niin ja niin paljon.jne, Haluan puolisolleni näytää hyvältä.Sinulla on helppoa kun kävet et liho. Mikä estä häntä kävelemästä sepä se.Jätin taakseni hänet. Asuu Helsingin ulkopuolella Uudellamaala kuitenki.Toinen aviolitto menossa ,nai vakavarasen vanhan pojan.Joka anisiosta mahdolistaa matkailun ,kesämökit, kampaajat ymm.

Vierailija
29/30 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se sun kaveri ei ole niin läheinen kuin itse ajattelet? Sun postaamat asiat eivät ole hänen kiinnostuksen kohteita tms.?

Vierailija
30/30 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että kaksinaamaisille some on vaikea paikka. He esittävät ystävää, mutta haukkuvat selän takana. Somessa olo käy heille vaikeaksi kun useampi ihminen kerralla näkee. Se ilmenee juuri tuommoisena käytöksenä, joka pistää ihmettelemään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä