Lähestyvä 50-vuotispäivä - miten valmistauduit?
Oliko kaikki selvää? Millainen olisi ollut unelmiesi 50-vuotispäivä lähipiirin ja muun osalta?
Kommentit (21)
En mitenkään.. Meillä oli tarpeeksi showta sinä kesänä muutenkin, molempien nuorten muutot ja kaikenlaista muutakin. Käytiin vaan leivoskahvilla perheen kesken ja siinä se. Tämä oli se, mitä toivoin ja mikä toteutettiin. Eri päivänä sitten vielä syömässä miehen kanssa.
Valmistauduin niin, että vietin syntymäpäiväni Madeiralla. Onneksi on syntymäpäivä huhtikuussa ja TUI;n reissu osui sopivasti niin, että syntymäpäivä osui kahden viikon matkan puoliväliin. Hienosti siis meni, eikä tarvinnut erikseen ilmoittaa Hesarissa, että "matkoilla" juhlapäivänä.
"Lähdin matkoille" enkä ollut tavattavissa. Samoin aion jatkossa "olla matkoilla". En ymmärrä näitä pyöreiden juhlimista, mulla ei oo synttäreitä ollut 30 vuoteen. Sitten juhlin JOS täytän 100 v (eli ei juhlia mulla).
Pakettiautollinen juomia Virosta, ei siinä muuta valmistelua tarvita.
En valmistautunut ja en viettänyt synttäreitä.
Reissasin yksin Uzbekistanissa ja Kirgisiassa. Juuri niin kuin halusinkin.
Hieman asiaa sivuten.. olin jutellut sisareni kanssa, että järjestetään äidille 70v synttärit eli viedään äiti syömään ja annetaan hänelle synttärilahjaksi rahaa sekä käydään vielä kaupoilla.
Sain äidiltä tämmöisen tekstiviestin tänään: En halua mitään joukkotapaamisia. Olen ihan järjissäni oleva ihminen jolla on itsemääräämisoikeus. Minun asioita on sinun turha yrittää järjestellä eiköhän sinulla ole omissasikin tarpeeksi.
Jäin sanattomaksi, koska en minä kenenkään mieltä halunnut pahoittaa vaan päinvastoin
En mitenkään enkä halunnut mitään melua pitää niistä viiskymppisistä enkä niitä juhlia ja yllätyin kun puolisoni lisäksi kaksi ihmistä pakko syötti raha lahjan minulle. Toinen oli lähi omaiseni ja toinen puolisoni suvusta. Se soitti miehelleni ja sanoi että anna tämä lahja ja hän maksaa sen. Minä en edes tiennyt kuinka mieheni suvusta joku tietää tai muistaa syntymäpäiväni kun muistaakseni en ollut koskaan kertonut.
Meillä ei lapsuudessa koskaan juhlittu syntymäpäiviä niin en sellaisista perustanut vanhemmalla iälläkään.
Mulle ei ole mitää merkitystä jollain syntymä päivillä, enkä voi sille mitään ettei hetkauta mitenkään.
En tule valmistautumaan mitenkään. Siinäkään ei ole mitään juhlimista
Pelkäsin joutuvani juhlimaan. Olin juuri eronnut, eikä juhlamieltä ollut. Kerroin lähipiirille etten halua päivän poikkeavan normaalista. Ainoa lapseni perheineen kävi edellisenä päivänä, toivat tarjottavat tullessaan. Aikuisiän ystäväni eivät edes tiedä syntymäpäivääni, joten kaikki meni hienosti.
En ole tottunut muutenkaan omia synttäreitäni juhlimaan, sillä elelimme lapsen kanssa kahdestaan kaukana suvusta ja vanhoista ystävistä.
Vierailija kirjoitti:
Hieman asiaa sivuten.. olin jutellut sisareni kanssa, että järjestetään äidille 70v synttärit eli viedään äiti syömään ja annetaan hänelle synttärilahjaksi rahaa sekä käydään vielä kaupoilla.
Sain äidiltä tämmöisen tekstiviestin tänään: En halua mitään joukkotapaamisia. Olen ihan järjissäni oleva ihminen jolla on itsemääräämisoikeus. Minun asioita on sinun turha yrittää järjestellä eiköhän sinulla ole omissasikin tarpeeksi.
Jäin sanattomaksi, koska en minä kenenkään mieltä halunnut pahoittaa vaan päinvastoin
Olisi varmaan kannattanut kysyä äidiltä ensin, haluaako että järjestätte juhlat. Toki äitisi tekstari olisi voinut olla kohteliaampi, mutta taisit oppia kerralla että tällaisia jörjestellään vasta sen jälkeen kun asiaa on kysytty juhlittavalta. Harva meistä tykkää yllätyksistä.
Juhlittiin miehen kanssa kahdestaan matkalla. Olin saanut kuulla pari kuukautta aiemmin, että sairastan parantumatonta rintasyöpää. Siksi iloitsin, että pääsimme vielä matkalle, mutta ei tullut mieleenikään järjestää juhlia silloin.
Tosin juuri eilen pohdimme, että järjestäisimme kunnon isot bileet helmikuussa, jonne kutsutaan kaveripiiri laajasti. Kukaan ei tiedä mun levinneestä syövästä, eikä sitä aiota kertoakaan pitkään aikaan, joten voitaisiin saada hyvätkin bileet aikaiseksi. Jos tauti olisi vieraiden tiedossa, moni arastelisi tulemista eikä ainakaan osaisi suhtautua minuun luontevasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi varmaan kannattanut kysyä äidiltä ensin, haluaako että järjestätte juhlat. Toki äitisi tekstari olisi voinut olla kohteliaampi, mutta taisit oppia kerralla että tällaisia jörjestellään vasta sen jälkeen kun asiaa on kysytty juhlittavalta. Harva meistä tykkää yllätyksistä.
Ei kyseessä olisi ollut edes ns juhlat vain ruokailu kivassa ravintolassa ja rahalahjat meiltä ja kaupoilla käynti (olisimme ostaneet mieluisia juttuja + kauppa-asiat)
Ei tullut mieleen, että tuosta voi pahoittaa mielensä.
No, säästyipä rahat.
-sama
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja häneltä kun tätä ruokailua ravintolassa kysyttiin niin vastaus oli tuo.. emme siis olleet vielä järjestäneet mitään.
-sama
Vierailija kirjoitti:
Olen aivan samaa mieltä äitisi kanssa, tosin ystävällisempi viesti olisi ollut paikallaan. En vietä itse pyöreitä e kä muitakaan synttäreitä, ja koen että mua kiusataan, jos jotain järjestelyjä joku yrittää. Anna äitisi olla rauhassa, se on paras lahja. Ei mitään vänkäämistä, hän on selvästi mielipiteensä sanonut.
Vanhenemisessa ei todellakaan ole mitään juhlimista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kyseessä olisi ollut edes ns juhlat vain ruokailu kivassa ravintolassa ja rahalahjat meiltä ja kaupoilla käynti (olisimme ostaneet mieluisia juttuja + kauppa-asiat)
Ei tullut mieleen, että tuosta voi pahoittaa mielensä.
No, säästyipä rahat.
-sama
Lopeta nyt. Äitisi ei halua mitään huomiota , eikö se ole selvä jo.
Eipä siinä valmistautua tarvinnut. Ei ketään kiinnostanut.
Ohitin juhlat hiljaisuudessa. Olin jo vuotta aiemmin sopinut ystäväni kanssa reissusta. Mentiin kaksin, edes puolisoni ei tiennyt, minne suuntasimme. En halunnut muistamisia, enkä juhlia. Oli ihana 50 v päivä.