Kerro kuinka ihanaa on
Olla mummi joskus 60 vuotiana. Voi kerro. Meitä on monta, jotka pelkää kuollakseen vanhenemista ja emme ole täysin "sinut"senkanssa niin luin sinä. Meillä kenties joku diagnoosi mitä emme tiedä.
Kommentit (5)
No, ei se mummous sua vanhenna. Mutta tollanen vanhenemisen pelko aiheuttaa stressiä ja ryppyjä.
Täytän ensi vuonna 60, en ole mummi eikä minusta todennäköisesti koskaan tule mummia, enkä kyllä ole siitä yhtään pahoillani.
Tämä on hyvä ikä. Työura on parhaimmillaan, terveys on edelleen hyvä, on karttunut sopivasti omaisuutta, on varaa matkustella ja harrastaa. Tänään on liikuntaharrastuksen ilta, viikonloppuna käydään patikoimassa jossain, jos on hyvä ilma. Joululomalla sitten ulkomaille.
Olen 58 ja parilla samanikäisellä lapsuuden tutulla on jo lapsenlapsenlapsia.
Itsellä tuskin toivoa mummoksi tulosta, vaikka yksi lapsi onkin. Olisi ihanaa, jos olisin onnistunut saamaan enemmän lapsia ja pikkuisia lapsenlapsia pyörisi mummolassa .
Kaikkea ei voi saada
Onhan tämä ihanaa näin 61-v.
Kun tulen ovelle, pieni konttaa hihkuen vastaan ja ojentaa nauraen kätensä päästäkseen syliin. Voi sitä naurun kiherrystä ja pienten kätösten halausta.
Minä en koskaan erityisesti kaivannut lapsenlapsia, mutta kun mummiksi tulin, olin aivan myyty! Ja minulla on vielä ihana miniä, joka toivoo minua usein kylään ja perustelee sillä, että hän haluaa lapselle muodostuvan lämpimän suhteen minuun. Ja minähän hoidan mielelläni aina kun kykenen. Onneksi ei tarvitse olla työelämässä.
Varttuneiden mummien pitää psykoloida kiireen vilkkaa nämä vanhenemista pelkäävät. Ole ylpeä mummi.