Mitä mieltä 40 kymppisestä miehestä joka on alepan kassa?
Kommentit (57)
Ihailen! 400 vuotta ja duunissa vielä.
Ihan tavallista olla 40v ja työskennellä kassahenkilönä. Sukupuolesta riippumatta.
Fiksu ihminen, joka tekee mieluummin töitä kuin makaa kotona. Kaikki työ on arvokasta. Yritteliäs mies, kunnioitan.
Täällä on muuten joillakin tarve aina päteä kirjoitustavoista ja ilmaisumuodoista, eivätköhän kaikki ymmärrä minkä ikäisestä on kyse ilman besserwisseröintiäkin.
Moni 400-kymppinen on vielä ihan hyvässä kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Mikäs siinä, eihän työssä ole mitään vikaa. En ymmärrä miksi työ olisi jotenkin vähempiarvoista. Jos hän pärjää itse, niin silloin kaikki on hyvin.
Eihän kukaan väittänytkään, että tuo työ olisi vähempiarvoista. Sinä otit asian esille, joten miksi siis sinä todellisuudessa ajattelet niin?
Aina kun näen jonkun pienellä palkalla tylsää/rankkaa/suorittavaa työtä tekevän, vaikka postinjakajan, ajattelen mielessäni, että todella mahtavaa, miten ahkera hän on. Että hienoa, että hän tekee sitä työtä, se on tärkeää. Että hän voisi elää sossun tuillakin, mutta sen sijaan on ahkera ja työteliäs. Koen pientä syyllisyyttä ja huonoa omaatuntoa siitä, että itse en ehkä jaksaisi. Eli tunnen pelkästään kunnioitusta ja ihailua sellaista kohtaan.
T. Aika hyvätuloinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs siinä, eihän työssä ole mitään vikaa. En ymmärrä miksi työ olisi jotenkin vähempiarvoista. Jos hän pärjää itse, niin silloin kaikki on hyvin.
Miksi oletit automaattisesti että aloituksessa tarkoitettiin arvokysymystä? Itse tykkään kun miehiä on asiakaspalvelijoina, en kyllä muuten kiinnitä huomiota työ-sukupuoli asetteluun.
Miksi valehtelet?
Jos on joku sairaus syynä, että ei ole saanut ns. parempaa työtä. Tai sitten työajat sopii hyvin elämäntilanteeseen.
Olen ollut Rautatieaseman matkamuistomyymälässä viimeksi palkkatöissä.
Joten en ole mitään mieltä muiden töistä. En todellakaan häpeä kertoa tuota, vaikka muut työssä olivat 20-vuotiaita opiskelijoita.
On typerää olla R- kioskin orja " kauppiaana". Tiedän, ettei siitä jää kuin paskan maku suuhun ja velkaa. Jos olisit oikea kauppias niin perustaisit oman firman. Olet vain orja ärrälle, joka vie voitot. Ei se R- kioski muuten olisi laittanut kioskeja kauppiasvetoisiksi, jos se olisi kannattavaa toimintaa. Ihan pelletouhua koko R- kioski alusta loppuun. Toivottavasti menee konkkaan pian. On kyllä niin uppoava laiva että. Ja olen ollut ärrällä monia vuosia, tiedän mistä puhun. En sentään lähtis kauppiaaks, koska en ole niin tyhmä, että haluaisin menettää taloni ym jonku paska r- kioskin takia.
Vierailija kirjoitti:
Aina kun näen jonkun pienellä palkalla tylsää/rankkaa/suorittavaa työtä tekevän, vaikka postinjakajan, ajattelen mielessäni, että todella mahtavaa, miten ahkera hän on. Että hienoa, että hän tekee sitä työtä, se on tärkeää. Että hän voisi elää sossun tuillakin, mutta sen sijaan on ahkera ja työteliäs. Koen pientä syyllisyyttä ja huonoa omaatuntoa siitä, että itse en ehkä jaksaisi. Eli tunnen pelkästään kunnioitusta ja ihailua sellaista kohtaan.
T. Aika hyvätuloinen
Ei tarvitse potea huonoa omaatuntoa, pienipalkkaiset pystyvät huilaamaan ansiosidonnaisilla, koska sellaisia töitä löytää aina. Eihän niitä koko aikaa kukaan jaksaisikaan.
Mitä mieltä olette 40-vuotiaasta naisesta, joka on osa-aikaisena Rautatieaseman matkamuistomyymälässä töissä?
Mietin myötätuntoisesti että onkohan hänkin työtön maisteri ja päätynyt kassahommiin onnekkaasti hoidettujen monien työhaastattelukierrosten päätteeksi vai kenties saa palkkatukea 6 kk:n ajaksi, mistä S-ketju ottaa hyödyn ahneesti irti.
Voi olla, etten mieti mitään.
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä olette 40-vuotiaasta naisesta, joka on osa-aikaisena Rautatieaseman matkamuistomyymälässä töissä?
Tuo Alepan kassa sopisi minulle hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan elä noin vanhaksi.
Eikös Mustanaamio ole luokkaa neljä vuosisataa vanha?
Vierailija kirjoitti:
Ainoa, mikä ärsytti paljon tuossa työssä oli rumat matkamuistot, joita oli ympärillä. Poromukit jne.
Vierailija kirjoitti:
T. Aika hyvätuloinen
Voi olla, että sinäkin päädyt YT-neuvotteluiden päätteeksi samoihin hommiin. Hyvä, että olet ahkera ja työteliäs, sitä tarvitaan. Ja joustavuutta työaikojen suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoa, mikä ärsytti paljon tuossa työssä oli rumat matkamuistot, joita oli ympärillä. Poromukit jne.
Miksei siellä kioskissa olisi voinut olla tyylikkäämpiä esineitä? Typerää Suomi-krääsää. Niissä on varmaan hyvä kate.
Ajatus kovalla työllä leipää pöytään tuovasta miehestä on kuuma. Haluaisin tutustua tähän tyyppiin, jos hän on vapaa.
Hyvä että on töitä.