IL: Nettitrolli on usein narsisti, psykopaatti tai sadisti
Kommentit (59)
Juuri näin. Journalisti sen sijaan on pyhä, hyväntahtoinen sillanrakentaja.
Ehkäpä trollaus alkaa yksinäisyyden tunteesta. Siitä, että kukaan ei juttele hänen aiheistaan ja vastauksia saa vain trollaamalla.
Nauratan itseäni ja nauran omille jutuille ainut narsistinen asia mitä elämässä teen itseäni ajatellen. Ehe
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä trollaus alkaa yksinäisyyden tunteesta. Siitä, että kukaan ei juttele hänen aiheistaan ja vastauksia saa vain trollaamalla.
Mä juttelen päivät pitkät ihmisten kanssa. Täällä on vain niin tyhmiä ja yksoikoisia ihmisiä että jo ns trollaus on tosiasiassa faktaa.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se selvää. Yritetään saada muista reaktioita irti, ja siitä saa nautintoa välittämättä muiden tunteista.
En minä käy edes lukemassa enää muiden ininöitä kun olen johonkin vastannut. Ei trollin tarvi jäädä jankkaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Artikkelin kirjoittanut luultavasti joku luuseri jonka omat trollit ei lähde lentoon.
Narsisti bongattu.
Vierailija kirjoitti:
En o tollaisesta diagnoososta kuullutkaan.
Mahtoiko trollaavalla narsisti-sadisti-psykopaatilla nyt hiukan tärähtää tunteisiin?
Etkä päässyt toimittajakoulutukseenkaan. No, ehkä johonkin amikseen sitten.
Niinpä. Riippuu ihan mitä sisältö on ja millä tarkoituksella. Kuinka ilkeää. Vai onko viihteellinen teksti.
On huomattu. Ne on myös huomiohakuisia persoonia. Kato mua, kato mua, kato mua tai en ole olemassa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En o tollaisesta diagnoososta kuullutkaan.
Mahtoiko trollaavalla narsisti-sadisti-psykopaatilla nyt hiukan tärähtää tunteisiin?
Etkä päässyt toimittajakoulutukseenkaan. No, ehkä johonkin amikseen sitten.
Eikö tuo tällä palstalla toistuva amiksen haukkuminen ole juuri sitä trollausta?
"Tai"? "TAI"?!
Siis minähän olen sen verran trollien aatelia, että olen noita kaikkia: narsisti, psykopaatti JA sadisti!
Sylettää tommonen vähättely.
Vaikea uskoa, että psykopaatti jaksaa kirjoitella jauhenlihasta ja Munsalan kansallispuvuista.
"On myös kysytty, mielsivätkö kaikki tutkittavat trollauksen sisällön samalla tavalla kuin tutkijat." (IL)
Tämä taitaa olla kaikkein olennaisin kysymys.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Valtaosa ihmisistä omaan monenlaisia "piirteitä" varmasti ihminen oli trolli tai sitten ei saa nautintoa jos saa hyväksyntää tai samaistumista muilta tai lukijoilta. Tyypillistä iltalehden journalismia jossa monimutkaista ihmiseloa monin eri taipumuksin, piirtein yritetään tiivistää melko populistisesti pieneen muottiin. Trollaat eli olet narsisti, psykopaatti tai sadisti, tuskipa vain, ainakaan puhtaita narsististeja, saati psykopaatteja tai sadisteja. Onhan tuo kuitenkin raflaavaa ja tekee asiat helpoksi tuo on musta tuo on valkoinen tuo on hyvä tuo on paha jne
Sinänsähän tuo palvelee lehteä hyvin, koska trolli tuskin nakkaa kakkaakaan, ihminen joka ei ole trolli taas lukee innoissaan miten hän on hyvä oikeanlainen yms. Lukeminen kannattaa aina... varsinkin keltaistalehdistöä ja mediamogulin rahapussia. Toimittajakin(onkohan niissä trollin piirteitä) saavat kiksinsä kun pomo hyväksyy jutun ja kertoo: hyvä tyttö, hyvä poika lisää lukijoita rahaa keltaisellelehdistölle kilikki-kirjoita piupaupou
Joskus trolleja pidettiin lähinnä harmittomina höperöinä, ikään kuin digiajan kylähulluina, joille naureskeltiin säälivästi.
Nykyään, kun some on levinnyt kaikkialle ja jokapäiväiseen elämään, trolleista on tullut vaarallisia, jopa valtiovallan aseita, joilla levitetään disinformaatiota, propagandaa, ja luodaan kahtiajakoa.
Muutenkin trollien pyrkimys on tehdä valheista suorastaan iskulauseita, koota samanmielisiä h örhöjä yhteen, ja pönkittää sairaita ideologioita, jotka usein kumpuavat äärioikeistolaisuudesta, kouluttamattomuudesta ja tyhmyydestä.
Trollit eivät ole enää harmiton vitsinaihe, vaan todellinen uhka mm. sivistyneelle ajattelulle, demokratialle sekä faktoille.
Eli 95 prosenttia palstalaisista.
Yli 20 vuotta seikkaillut netissä. Välillä on tosi tylsää. Siksi voi ihan huvikseen leikkiä trollien kanssa. Trolli leikkii mielikuvilla ja mikäs sen hauskempaa, kuin leikkiä mielikuvilla takaisin. Vastaukset saat tosi nopeasti, koska trolli odottamalla odottaa vastauksiasi. Ja sitten lopetat kesken kaiken ja käyt 3 päivän päästä katsomassa. Kun trolli on hädissään kirjoittanut saman tunnin sisään 6 vastausta. Saamatta mitään takaisin.
Viime vuosina homma on vain mennyt tylsäksi. Suurin osa trolleista pyörittää samoja vanhoja mielikuvakaavioita. Eikä mitään uutta tipu...........
Pitää vaihtaa karuselliä.
Vierailija kirjoitti:
Oikeastaan journalisteissakin on keskivertoa enemmän mm. psykopaatteja.
Vierailija kirjoitti:
Joskus trolleja pidettiin lähinnä harmittomina höperöinä, ikään kuin digiajan kylähulluina, joille naureskeltiin säälivästi.
Nykyään, kun some on levinnyt kaikkialle ja jokapäiväiseen elämään, trolleista on tullut vaarallisia, jopa valtiovallan aseita, joilla levitetään disinformaatiota, propagandaa, ja luodaan kahtiajakoa.
Muutenkin trollien pyrkimys on tehdä valheista suorastaan iskulauseita, koota samanmielisiä h örhöjä yhteen, ja pönkittää sairaita ideologioita, jotka usein kumpuavat äärioikeistolaisuudesta, kouluttamattomuudesta ja tyhmyydestä.
Trollit eivät ole enää harmiton vitsinaihe, vaan todellinen uhka mm. sivistyneelle ajattelulle, demokratialle sekä faktoille.
Totta. Tässä ajassa harmillisimpia ovat Venäjään kytkeytyvät trollit, jotka samalla yrittävät haitata ylipäätään sivistyneiden yhteiskuntien toimintaa. Veikkaan kyllä, että aika moni noista ap:n otsikossa mainittuihin kolmeen sairauskategoriaan kuuluvista henkilöistä on ollut jo pitkään aika turhautunut, kun heidän valheensa pudotetaan tylysti pois. Näiden tyyppien egolle ei myöskään taida tehdä kovin hyvää se, että heille nauretaan päivästä toiseen, vaikka sinänsä heidän edustamansa "ideologia" (todellisuudessa yksinomaan ihmisvihaa) on hyytävää saastaa.
Onhan se selvää. Yritetään saada muista reaktioita irti, ja siitä saa nautintoa välittämättä muiden tunteista.