Milloin naapurin kohtuullista puuttua kasvatukseen?
Itse menetin eräänä aamuna talon portaissa malttini ja huusin kurkku suorana ja kirosin 4-vuotiaalle, joka makasi pitkin portaita, riisui talvivaatteitaan neljättä kertaa, huusi että ryntyssä olleet vaatteet sattuu ja potki pikkusiskoaan, kun olisi pitänyt ehtiä hoitoon ja töihin. Enpä ollut kovin ylpeä itsestäni, mutta naapuri (yhden lapsen äiti) tuntui olevan vielä kauhistuneempi: lähetti piikittelevän tekstiviestin, että " tuolla tavoin ei lapselle huudeta ja kirota, häpeä" . Olin melkoisen hämmästynyt tällaisesta huomion osoituksesta, koska emme erityisen hyvin toisiamme tunne. Nyt taas tunteet vaihtelevat epäuskosta häpeään ja kiukkuun.
Mitä pidätte rajana, milloin puuttuisitte hyvänpäivän tutun naapurinne kasvatukseen.
Nimim. Huono äiti
Kommentit (6)
Hyvähän se on sieltä naapurista huudella, seuraavalla kerralla menet heidän ovelleen ja käsket hänen hoitaa tilanne oikein ;)
Meillä tosi hurja uhmaikä menossa esikoisella ja huutaa välillä kuin eläin. Odotan jo oikein kun naapurit tulevat kyselemään mikä lasta vaivaa, annan mielelläni heidän touhuta tuon kanssa hetken ;)
Mutta ymmärrän myös naapuriasi. Eikö ole hyvä että joku uskaltaa puuttua?
Ajatteleppa jos jollain joka pahoinpitelee lastaan olisi tuommoinen naapuri. ILmoittaisi varmasti poliisille ja se olisi hyvä vain hyvä juttu.
hän olisi voinut tulla oikeasti apuun. Puuttuminen on ihan ok, mutta ei tällä tavalla, vaan autamalla.
kasvatusta. Itse olit pahempi kuin poikasi. Sinun kuuluisi olla esimerkki ja vanhempi. Naapurilla oli oikeus puuttua asiaan. Ei lapsiakaan saa miten vaan kohdella. Lapset ovat yhteinen asiamme. Olet varmasti hyvä äiti, mutta sellaisillekin saa huomauttaa, jos joskus vääryyttä tekevät. Älä heti ole puolustuskannalla, kaikesta voi oppia. Kukaan ei ole täydellinen.
T: useamman äiti itsekin.
Vierailija:
kasvatusta. Itse olit pahempi kuin poikasi. Sinun kuuluisi olla esimerkki ja vanhempi. Naapurilla oli oikeus puuttua asiaan. Ei lapsiakaan saa miten vaan kohdella. Lapset ovat yhteinen asiamme. Olet varmasti hyvä äiti, mutta sellaisillekin saa huomauttaa, jos joskus vääryyttä tekevät. Älä heti ole puolustuskannalla, kaikesta voi oppia. Kukaan ei ole täydellinen.
Kyllä tämä naapurikin vielä malttinsa menettää. On niin helppoa tuomita muita, kun lapsia on vasta yksi ja se yksikin rauhallinen.