Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiusaamiseen kannustava mamma.....

Vierailija
23.08.2008 |

En uskonut, että tuollaista äitiä edes on olemassa, mutta kyllä vaan! Kehuu aina, kuinka omat lapset tulevat pärjäämään elämässä. Ja tilanteet, joissa tämän tuo esille on juuri niitä, kun omat lapsensa hyökkäävät jonkun lapsen kimppuun nimitellen, tönien, potkien jne.

Ja kerskuu perään opettaneensa pärjäämään. Itsekin kuulemma veti poikiakin omien sanojensa mukaan turpaan jo ala-asteella! No nyt on sitten eskari alkanut ja kyllähän mielessä kävi, miten mun pienet loppuvuoden kaksoset siellä pärjäävät, kun pärjääminen on kerran muiden sorsimista ja sattuvat vielä tuntemaan tämän ihanan täti-ihmisen jälkikasvunkin. Kieltämättä on ollut tyytyväinen olo, kun omilla "liian kilteillä herkillä ja jopa nynnyillä" (kiusaamiseen kannustavan äidin kommentti lapsistani) on jo iso liuta kavereita ja tämä kiusaaja on ollut yksin murjottamassa. En ole edes koskaan nähnyt, että tän lapset edes hymyilisivät.

On se ihana jos nykyaikana hymyllä ja reiluudella saa ystäviä. Omista kouluajoista jo aikaa, mutta silloiset kiusaajat olivat kyllä aika suosiossa....

Paras mitä tää äiti on tokaissut (aina kun näin sattuu käymään) on tilanteissa, jolloin esim. 2-vuotias saa hänen isolta lapseltaan potkun päähän on hurja huuto tältä miehen näköiseltä mammalta, että mitä sä menit tekemään meiän "liisalle" nimi keksitty...kun se potkas sua??? Ja pienen siinä itkiessä "liisa" sanoo: no äiti se heitti hiekkaa mun silmille! Ja äiti tyytyväinen hymy naamalla sanoo, että no niin..siitä sait! Ja oikeesti mua inhottaa nää tilanteet ylikaiken. Törmään eukkoon joka päivä ja monesti olen saanut mittani täyteen ja sanonut mitä ajattelen moisesta...ei vaan auta. Kamala perhe kaiken kaikkiaan.

No sekavaa tekstiä (5-kuinen valvotti..)

Mutta oikeesti miten tollaselle eukolle sais selväks, että sillä ei ole kaikki kohdallaan!

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko

Vierailija
2/19 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

menisin armotta poliisin puheille ja tekisin rikosilmoituksen, rikoshan se on, jos toista satuttaa!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun ei tarvitsisi olla tekemisissä, mutta esim. tämmöisiä tilanteita on päivittäin:

3-vuotias poikani leikkii muiden saman lasten kanssa hiekkalaatikolla. Tämän eukon lapsukainen (2-vuotta vanhempi poika) menee ja lyö järjestäin jokaista pientä (ennekuin ehtii väliinkään)...nainen marssii paikalle ja huutaa näille pienemmille, että mitä te teitte "antille", kun antti kerran löi teitä.

"Antti" sanoo äidilleen, että ne lällätti ja äiti ylimielisenä mainitsee vaan, että arvasinhan ja marssii tiehensä.

Olen juossut perään ja sanonut, että olin senverran näköetäisyydellä, että kukaan noista pienistä ei edes vilkaissut saatikka lällättänyt hänen pojalleen (ja vaikka olisikin, niin onko se nyt kasvatusta, että pojalle lättätetään, joten poika saa surutta käydä lyömässä?). Mutta eukko marssii autoonsa eikä kuuntele.

Nyt on tullut esille, että tällä Esko Ahoa ulkoisesti muistuttavalla naisella on tyttö ja poika lyhyellä ikäerolla. Paljastuu kohta liikaa....

Anteeksi vaan kuvaus naisesta (ei ole tapana haukkua), mutta ette usko miten raivostuttavaa.

Vierailija
4/19 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän hiukan pelästyisi

Vierailija
5/19 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taivaaltako se lapsi tupsahtaa aivan yllättäen? Oletettavasti aikuisia on ihan lähituntumassa, jos lapset hiekkalaatikolla ovat noinkin pieniä. Kun tämä kiusaaja lähestyy, aikuisen rooli tiivistyy. Aikuinen siirtyy pienten lasten viereen ja kiusaajan väliin ettei pääse muksimaan. Jos yritää töniä tai siirtää muurina olevaa aikuista, niin siihenkin voi aikuisena puuttua.

häiriökäyttäytyminen jatkuu, jolei siihen puututa. Sanalliset ohjeet /käskyt eivät selvästikään auta, niin on siirryttävä tekoihin.

Vierailija
6/19 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin olen istunut näköetäisyydellä, mutta hieman kauempana kuitenkin. Mutta myönnän, että olisi pitänyt olla lähempänä, kun kerran tiedän pojan tempaukset. Istunkin tästälähin hiekkiksen reunalla...Tämä on vaan niin kurjaa, kun asumme alueella, jossa kaikki ovat puuttuneet lasten kiusaamiseen. Itseasiassa kiusaamista ei juurikaan ole edes ollut. Ja meillä saa komentaa muidenkin lapsiani ja muut tietysti mun lapsia, jos tekevät väärin. Tää yks vaan pistää kaiken uusiks. Tuntuu ristiriitaiselta, että "antti" saa lyödä muita (äitinsä ei todellakaan puhuttele "anttia" tai pistä jäähylle tms), mutta omille on kuitenkin tehtävä selväksi että se on väärin...On ollut niiin helppoa, kun ollaan kaikki (n10-20 äitiä yhdessä puistossa) oltu samoilla linjoilla kasvatuksen suhteen...Tää omahyväinen akka perheineen on muuttanut tänne meidän muiden jälkeen....

Vierailija
7/19 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienin tosiaan valvotti...(selityksiä:)

Vierailija
8/19 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tee kaikkesi ja pysy kaukana! Ja toinen juttu: se lastensuojeluilmoitus ei varmasti tekisi pahaa. Mä katselin saman tyylistä touhua liian pitkään, ja tavat tarttui omaan lapseen. :( Ja se eroon pääseminen ei ole helppoa, vaan vei kauan.

Vierailija
9/19 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyväksyvä asenne kiusaamiseen tuntuu usein olevan kotoa lähtöisin.

Vierailija
10/19 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa lyödä muita, ja äiti siis menee huutamaan lyödylle? Että mitä menit tekemään?

Tuntuu, että lastensuojelussa nauraisi tälle...

Äiti tosiaan kehuu sillä, että hänen lapsensa tulevat pärjäämään..oiskohan kotioloissakin jotain pahasti vialla kun lapset eivät koskaan hymyile?

Tuntuu vaan, että lastensuojelu puuttuu alko/narkkis jne peheisiin, joissa lapset heitteillä..

Mä oon ihan oikeasti toivonut, että tää perhe lähtisi sinne mistä tulikin.

Ja nyt varmaan paljastuu jo liikaa, mutta yksi perhe muuttaa heidän naapuristaan pois. Osa syynä ahdistava ilmapiiri. Tämä nainen on mustamaalannut tän perheen naapureilleen..kun taloyhtiössä jotain rikottu on nainen syyttänyt tän pois muuttavan perheen 3-vuotiasta! Ja haukkunut lyttyyn. Kyseessä aika herkkä nuori äiti...(haukkujen kohteena) Ja en tiedä onko silmätikuksi joutumisen syynä tän äidin nätteyskin...Tän eskoahomamman mies tainnut vilkaista perään...Mutta ajatelkaa nyt, että pieni 3-vuotias tyttö olisi käynyt rikkomassa rivariyhtiön tiloja. Millähän voimilla esim!

Olen sanonut kyllä pois muuttavalle, että ei kukaan usko näitä juttuja (3 vuotiaasta paikkojen särkijästä esim.) että jokaisella on kyllä järki päässä. Ja tää mustamaalaja on nolannut vaan itsensä. Mutta ymmärrän tätä äitiä, joka lähtee..(tuntenut pienestä pitäen, ja pahoittaa niin hirmusesti mielensä ikävistä asioista..ollut aina herkkä:(

Vierailija
11/19 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törmäsin samanlaiseen mammaan ähtärin eläinpuistossa. Heidän lapsi taisi olla 3v ja YKSIN leikki siinä leikkipuistossa,vanhemmat istui terassilla juoden ties mitä (heillä ei ollut näköyhteyttä lapseen,pitkä matka omasta mielestäni).Tämä heidän poika tuli puistoon mesoamaan ja töni muiden lapsia,mieheni kanssa seurattiin läheltä tilannetta.Ihan ilman syytä tämä poika alkoi poitkimaan meidän puolitoista vuotista tyttöä joka istui nätisti maassa leikkien omia leikkejään...Minä nousin seisomaan ja aloin karjumaan tälle hulttio tenavalle ja mies teki saman tempun.Tämä poika pelästyi kun häntä nyt satuttiin kieltämään...hänen vanhemmat ei edes huomannut mitää'n..istuivat vaan terassilla ja nauttivat päivästä!!!Hohhoijaa... Ojennukseen tuollaiset VANHEMMAT jotka eivät näköjään opeta lapsellensa tapoja!!

Vierailija
12/19 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt varmaan paljastuu paikkakuntalaisille mun nimi...mutta tää on viimeinen yhteenotto tän tädin kanssa. Tyttöni käveli mun vieressä. Tän tädin poika tuli ja nipisti poskeen kivan jäljen. Tyttöni itki ja sanoi "antin " nipistäneen..Täti hyökkäsi tyttöni luokse, että kyllä säkin jotain teit. Ja yritin sanoa, että rauhassa tässä käveltiin. Poika sanoi, että "maija" jälleen nimi keksitty...HUUSI KORVAAN!!! Täti sanoi omahyväisesti että niin just SIITÄS SAIT! Huusi korvaan? Olenkohan kuuro, kun en kuullut. Tai onko pojalla isot korvat, kun oli kauempana ja juoksi tytön luokse nipistämään?

Ja olen näissä tilanteissa juossut naisen perään selvittääkseni ja yrittääkseni tehdä lopun kiusaamisesta. Mutta ei...kävelee karkuun tai hyppää autoonsa.

Vierailija
13/19 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellään vaan ei ole mitään ideoita enää. Ne on loppunut multakin. Olen yrittänyt jutella kasvotusten, soittaa...AJattelin vaan, että täältä löytyisi joku, jolla kokemusta miten toimia noissa tilanteissa. Tyttöni pahoitti mielensä kovasti, kun ensin saa kasvoihin kipeän naarmun ja sitten käsiksi käyvän äiti huutaa päälle. Onneksi tyttö on reipas ja sosiaalinen, mutta silti pelästyi tätä naista. Itse pelkään menettäväni itsehillinnän kokonaan, kun huutaa mun lapselle. En minäkään huuda tän lapsille....Vaikka ehkä olis syytä. JA näitä tilanteita on niin paljon. Kova nainen huutamaan meidän muiden lapsille. Muiden lapsille löytyy kyllä komennusta, mutta ei omille.

Vierailija
14/19 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko varma ettei naisella ole mielenterveysongelmia?

Vierailija
15/19 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se selittäisi, miksi ei ole koskaan yksin lasten kanssa. Siis kun mies on töissä, niin aamusta iltaan on yksi ihminen heillä...

Nainen on muutenkin omituinen. Yksi äideistä puhui järkeä..yritti ainakin ja he ovat tunteneet jonkun aikaa. Siis kyläilleetkin toistensa luona. Tämä äiti puhui niin ystävällisesti kun siinä tilanteessa pystyi ja siitä seurasi vaan sellaista, että tää raivoäiti ei enää moikkaakaan tälle toiselle äidille, jonka luona vielä keväällä kävi perheineen kahvilla....Kaiken lisäksi kieltänyt lapsiaan olemasta tän äidin lasten kanssa tekemisissä..ja hassua sinänsä, että en ole ikinä nähnyt, että tän toisen äidin lapset kiusaisivat ketään. Ovat sellasia sovittelijaluonteita.

Vierailija
16/19 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ajattelen Esko Ahon näköistä rouvaa:-)

Asiaan: siis jos tämä "rouva Aho" kerran kertoo vetävänäs omia lapsiaan turpaan, niin kyllähän lastensuojeluilmiotus olisi ihan paikallaan. vinoutunuthan tädin arvomaailama selvästi on. Onko perheessä isä? Onko se yhtä sekaisin?

Voi kun ei tarvitsisi olla tekemisissä, mutta esim. tämmöisiä tilanteita on päivittäin:

3-vuotias poikani leikkii muiden saman lasten kanssa hiekkalaatikolla. Tämän eukon lapsukainen (2-vuotta vanhempi poika) menee ja lyö järjestäin jokaista pientä (ennekuin ehtii väliinkään)...nainen marssii paikalle ja huutaa näille pienemmille, että mitä te teitte "antille", kun antti kerran löi teitä.

"Antti" sanoo äidilleen, että ne lällätti ja äiti ylimielisenä mainitsee vaan, että arvasinhan ja marssii tiehensä.

Olen juossut perään ja sanonut, että olin senverran näköetäisyydellä, että kukaan noista pienistä ei edes vilkaissut saatikka lällättänyt hänen pojalleen (ja vaikka olisikin, niin onko se nyt kasvatusta, että pojalle lättätetään, joten poika saa surutta käydä lyömässä?). Mutta eukko marssii autoonsa eikä kuuntele.

Nyt on tullut esille, että tällä Esko Ahoa ulkoisesti muistuttavalla naisella on tyttö ja poika lyhyellä ikäerolla. Paljastuu kohta liikaa....

Anteeksi vaan kuvaus naisesta (ei ole tapana haukkua), mutta ette usko miten raivostuttavaa.

Vierailija
17/19 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiusaaminen ja muiden lapsille ei tarvitse tulla enää huutamaan..siitä lähtien ollut mykkäkoulua. Mulle tää raivoava sanoo kyllä ylimieliste hei, mutta tää toinen on näkymätön...vaikka vieressä olisi.

Vierailija
18/19 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo on perheessä isä. Oikea lapatossu. Vai miksikä sitä kutsutaan, että nainen on perheen pää ja isukki myhäilee vieressä. Kerran kiusaamista tapahtui iskän läsnäollessa. Isukille sanoin, että tää saa nyt riittää. Mun lapsenihan vaan käveli hänen lasten OHI! Ja heti ollaan kampittelemassa ja huutamssa tyhmää jne..iskä meni lasten luo ja kysäisi hiljaisella äänellä: Onko tämä totta? Ja se siitä....Iskä on liian kiltti...vaikuttaa kivalta mutta liian kiltti..ei pidä kuria.

Vierailija
19/19 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskonut, että tuollaista äitiä edes on olemassa, mutta kyllä vaan! Kehuu aina, kuinka omat lapset tulevat pärjäämään elämässä. Ja tilanteet, joissa tämän tuo esille on juuri niitä, kun omat lapsensa hyökkäävät jonkun lapsen kimppuun nimitellen, tönien, potkien jne.

Ja kerskuu perään opettaneensa pärjäämään. Itsekin kuulemma veti poikiakin omien sanojensa mukaan turpaan jo ala-asteella! No nyt on sitten eskari alkanut ja kyllähän mielessä kävi, miten mun pienet loppuvuoden kaksoset siellä pärjäävät, kun pärjääminen on kerran muiden sorsimista ja sattuvat vielä tuntemaan tämän ihanan täti-ihmisen jälkikasvunkin. Kieltämättä on ollut tyytyväinen olo, kun omilla "liian kilteillä herkillä ja jopa nynnyillä" (kiusaamiseen kannustavan äidin kommentti lapsistani) on jo iso liuta kavereita ja tämä kiusaaja on ollut yksin murjottamassa. En ole edes koskaan nähnyt, että tän lapset edes hymyilisivät.

On se ihana jos nykyaikana hymyllä ja reiluudella saa ystäviä. Omista kouluajoista jo aikaa, mutta silloiset kiusaajat olivat kyllä aika suosiossa....

Paras mitä tää äiti on tokaissut (aina kun näin sattuu käymään) on tilanteissa, jolloin esim. 2-vuotias saa hänen isolta lapseltaan potkun päähän on hurja huuto tältä miehen näköiseltä mammalta, että mitä sä menit tekemään meiän "liisalle" nimi keksitty...kun se potkas sua??? Ja pienen siinä itkiessä "liisa" sanoo: no äiti se heitti hiekkaa mun silmille! Ja äiti tyytyväinen hymy naamalla sanoo, että no niin..siitä sait! Ja oikeesti mua inhottaa nää tilanteet ylikaiken. Törmään eukkoon joka päivä ja monesti olen saanut mittani täyteen ja sanonut mitä ajattelen moisesta...ei vaan auta. Kamala perhe kaiken kaikkiaan.

No sekavaa tekstiä (5-kuinen valvotti..)

Mutta oikeesti miten tollaselle eukolle sais selväks, että sillä ei ole kaikki kohdallaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän