Jatkuva tukkoisuus- mistä johtuu?
Allergia ruoka-ainetta kohtaan? Sisäilma? Mikä tässä voi olla syynä?
Lopetin kausiluontoiset allergialääkkeet ( tabletti ja nenäsuihke) syyskuun lopussa ja siitä lähtien olen ollut nuhainen tai tukkoinen. Myls kaksi poskiontelotulehdusta syksyltä ja jatkuvaa sairastelua/
Duact- kuurin aikana alan voimaan paremmin, mutta heti sen loputtua oireet palaa. Lisänä usein päänsärky.
Kohtalotovereita?
Niin ja lääkäriaika toki varattu.
Kommentit (11)
No en ole lihava. Ja liikun säännöllisesti.
Kuiva nenä on tuntua tukkoiselta. Kokeile jotain kostutusta. Ei siis mitään lääkkeellistä nenäsuihketta vaan pelkkää kostuttavaa.
Mahdollisesti nenäpolyypit aiheuttaa.
Lääkäri näkee sen sierainten sisään kurkkaamalla.
allergisilla ihmisillä nenän limakalvot voi paksuuntua. eli nenä korvalääkärin tarvis sut tutkia.
Johtunee tukkoisuudesta. Jatkuvasta.
Noita polyyppeja oon itsekin miettinyt. Kun tuntuu että nenässä jotain ylimäääristä. Mitä niille tehdään?
Vierailija kirjoitti:
Noita polyyppeja oon itsekin miettinyt. Kun tuntuu että nenässä jotain ylimäääristä. Mitä niille tehdään?
Minulta se poistettiin jotenkin hirttotekniikalla tai jotain. Ei satu ollenkaan, suihkutetaan ensin puudutetta. Ja ei siinä mene kauan aikaa. Jälkihoitona kortisoninenäsuihketta säännöllisesti.
Ja voi olla että ensin koitetaan pelkästään kortisonisuihkeella saada häviämään.
Tarkista ja puhdista asunnon ilmanvaihtoventtiilit. Irrota venttiili, ja imuroi pois kaikki se, mitä sinne kanavaan on ulkokautta tullut.
Näin hävisi minulta nenän tukkoisuus aamuisin.
Lihavuudesta,huono hengitys.