Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Onko kenellekään jäänyt koronasta mitään silmäoireita? Mulla on nyt korona jälkeen silmät sellaiset kun niihin kävisi koko ajan viima
15.11.2022 |
Onko muilla silmäoireita koronan jälkeen? Mulla tuntuu silmät koko ajan sellaiselta kun niihin kävisi viima, tai valo, pitää räpsytellä koko ajan. Milloin menee ohi?
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Mulla oli korona jo keväällä 2020 eikä ole mennyt ohi, en usko että koskaan meneekään... Silmät kuivuu ihan kauheasti ja sitten kun ne kuivuu niin alkaa myös vetistää kun ärtyvät. Ennen en koskaan tarvinnut mitään silmätippoja, mutta nyt tarvii monta kertaa päivässä, ja pelkät kosteutustipat ei auta vaan pitää olla sellaisia missä on lipidejä myös - sitä pelkkää kosteutta kyynelten muodossa tulee välillä muutenkin liikaa, mutta kun koostumus on väärä niin ei se pysy silmän pinnalla kosteuttamassa vaan vuotaa vaan pois.
Kävin silmälääkärilläkin kun tuon lisäksi tuntui että aamuisin erityisesti oikea silmä on jotenkin turvonnut ja näenkin epäterävästi jonkin aikaa, mutta ei sieltä mitään ihmeempää löytynyt, paitsi se kuivuus. Kuulemma yöllä vaan kuivuu silmä vieläkin enemmän ja siitä se ikävä turvonnut tunne ja ettei näe kunnolla ilman pesua ja silmätippoja. Yritin kysellä siitäkin että voiko korona aiheuttaa kun alkoi silloin mutta ei silmälääkäri siihen osannut oikein ottaa kantaa. Olen nelikymppinen joten voi olla ikäkin. Mutta tosiaan alkoi heti koronan jälkeen ja jatkunut siitä asti. Mikseipä se voisi johonkin silmää voitelevia nesteitä erittäviin rauhasiinkin se pöpö vaikuttaa kun kerran lähes kaikkeen muuhunkin.