Kaamos painaa päälle. Miten tätä jaksaa vielä monta kuukautta?
Ei helv. Lisäravinteet käytössä, unihygienia kunnossa, kirkasvalolamppu posottaa naamaan aamulla ja harrastan liikuntaa. Mitä vielä? Pää hajoaa.
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monta kuukautta? Kuukauden kuluttua päivä alkaa jo pidentyä, ja siitä pari viikkoa eteenpäin niin eron huomaa selvästi.
Aika hitaasti se valoisan ajan pidentyminen tapahtuu. Vasta helmi-maaliskuun vaihteessa sen alkaa huomata. Jos on aurinkoista. Joskus on ollut alkuvuodesta monta viikkoa pilvistä yötä päivää, todellinen kaamos etelässäkin.
Kyllä ainakin pohjoisessa huomaa jo tammikuun loppupuolella. Helmikuussa jo aivan selvästi.
Tammikuussa elämä on jäässä ja helmikuussakin horroksessa.
Miksi et lähde etelään lomalle pariksi viikoksi nauttimaan auringosta? Itse lähden aina marraskuun lopulla. Sillä lailla jaksaa hyvin talven yli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tykkään pimeästä. Saa vaan olla ja nauttia olemisesta. Nam.
Työttömänä ja ilman velvollisuuksia varmasti onkin talvella mukavaa. Me muut ei saada "vaan olla".
Olen kylläkin töissä kirvesmiehenä(naisena). Töitä teen 7-15.30 lopun aikaa saa vaan olla. Kesällä on paljon muutakin tekemistä kun palkkatyö, talvi on mukavan löysää aikaa siinä suhteessa.
Muistelee paahtavia ja korventavia viikkojen helteen porotuksia... ritisevän rätisevän polttavaa aina vaan eikä sateesta tietoakaan... Joko helpottaa?
Vierailija kirjoitti:
Miksi et lähde etelään lomalle pariksi viikoksi nauttimaan auringosta? Itse lähden aina marraskuun lopulla. Sillä lailla jaksaa hyvin talven yli.
Olen eri, mutta ei riitä pari viikkoa yhtään mihinkään. Sitten toiseen viestiin jossa käskettiin olla hysterisoimatta, niin kyllä, on koetettu asennoitua ja unohtaa ja kääntää ajatuksia muualle. Ihmiset ovat erilaisia. Minulla ei tunnu kova pakkanen missään ja huono keli on aina mielestäni pukeutumiskysymys. Nautin myös kovista helteistä. Ei tunnu missään Suomen helteet. Mutta pimeys tuntuu. Ehkä joskus muutan vielä muualle.
Kannattaa ulkoilla valoisan aikaan.
Onhan tämä kyllä väsyttävää aikaa. Kaikki vapaa-aika menee lähinnä nukkuessa. Kirkasvalolamppua en voi käyttää, kun saan siitä migreenin. Ulos ei ehdi päivänvalon aikaan. Mitkään lisäravinteet ei auta. Mutta sitä kun on jo keski-iässä, niin on se hyvä puoli. että aika menee todella nopeasti. Silmänräpäyksessä tämä marraskuukin on jo ohi ja yhtäkkiä eletään jo ensi kesää.
Vielä on valoisaa kun päivän pituus lyhenee ainakin tunnilla lisää ennen jouluaatonaatonaatonaatonaattoa.
No kai mä sit ylisuoritan. Tuntuu vaan niin ankealta ja mollivoittoiselta koko ajan. Katselin tuossa juuri jos ostaisi liput vaikka teatteriin tai jotain. Ap
Mun mielestä syksyn ja talven pimeys on ihan jees. Kiva olla kotona ja lämmittää takkaa, aurinkoiset ja rapsakat talvipäivät on ihania. Mulla tulee enemmän keväällä se väsymys, en tiedä mikä siinä on.
Nyt marraskuussa juhlin pikkujouluja. Sitten viikoksi kanarialle ottamaan aurinkoa joulukuussa.
Sitten onkin jo joulu. Tammikuun lopulla lappiin tervehtimään nousevaa aurinkoa. Helmikuussa aurinkoinen kevättalvi jo alkaakin. En koe mitenkään vaikeana kaamosta. Asennekysymys.
Kyllä tätä pimeyttä jaksaa, kun ei ole kylmä! Mutta siihenkin tulee pian muutos ja sitten on hankalaa... talvea inhoan juuri kylmyyden vuoksi. Ja vielä jos jäätä tulee ja on liukasta, hyi hitto.
Suomessa ei kaamosta ole kuin pohjoisemmassa osassa Lappia. Ikinä.
Niin kauan on mukavaa, kun ei tule lunta. Vihaan lunta ja loskaa. Olisipa koko talvi vihreät nurmikot ja aikainen kevät.
Arctic Nutrition - koko tuoteperhe käyttöön, mulla ainakin on VIP-asiakkuus just käytössä edustaja-kaverille. Saan tuotteet 3 kk:n välein automatic postiin ja maksan kuukausittain osa-maksua.
Tutustu sinäkin: https://arcticnutrition.com/ref/HS818K
Kyllä ainakin pohjoisessa huomaa jo tammikuun loppupuolella. Helmikuussa jo aivan selvästi.