Mies koko ajan sanoo etta pilaan lapseni, kun haluan menna ostoksille ja ostaa hanelle uusia vaatteita ja ehka lelujakin. Han on uudessa koulussa ja siella on ollut vaikeuksia
sopeutua. Joten jos nyt vähänkin upotan rahaa häneen niin automaattisesti lellin ja pilaan lapsen.
Haluan kuitenkin näin tehdä. Toivon että näin hän luottaisi minuun enemmän ja hyväntuulisena uskaltaisi kertoakin mikä häntä vaivaa. En tajuu minkätakia pitäisi rangaista esim. olla ostamatta uusia kenkiä.
Kommentit (3)
sen tavaran vai ei.
Jos on kenkien tarve, niin ne ostetaan ja tuon ikäiseltä voi kysyä että miellyttääkö, onko sopiva jne.
Mutta jos on jo riittävästi kenkiä ja lapsi sanoo kaupassa että haluan tuollaiset kun on niin kivat ja sinä ostat, niin sitten menee liian pitkälle. Siis jos ei ole oikeasti tarvetta.
Mies valittaa aina, että ostan lapsille liikaa vaatteita ja leluja ja hemmottelen heidät pihalle. Shoppailu on melkein kuin harrastus mulle ja mä rakastan kauniita lastenvaatteita. Enemmän mä niitä vaatteita ostan itseni vuoksi, koska siitä tulee hyvä olo. Leluista taas lapset ilahtuvat ja nautin siitä kun lapset ovat iloisia.
Lapset käyttäytyvät kauniisti, eivät ole ahneita, päinvastoin. Ehkä shoppailuni on aiheuttanut sen, että kumpikaan tytöistä ei ole järin kiinnostunut vaatteista. Ovat taineet saada yliannostuksen. :-) Molemmat ovat myös hyvin anteliaita. Tarjoavat lelujaan lainaksi kavereilleen, eivätkä koskaan riitele keskenään tavaroista.
Mieheni mielestä se on kauheata kun menen kauppaan ja haluan ostaa hänelle sitä mitä hän haluaa. Oli melkein shokissa kun vaatekaupoissa kysyin häneltä ' mitä mieltä olet tästä' jne.
Siis en halua ostaa hänelle jotain mistä ei pidä joten olihan se hyvä kysymys.
Hänen mieleestä kaikkei pahin tilanne on se että lapsi saa mitä haluaa. On itse kovin pihi vaate ostoksissaan, ja se on mielestäni hänen oma asia. En näe syytä pakottaa lapseni samaan. Mutta tuo ainainen nalkutus on todella rasittavaa.
Mitä mieltä te olette? Miten te kasvatatte ja vaatetatte lapsenne?
Onko 8 vuotiaalla sanomista asiaan vaatteiden suhteen? Milloin lapsi on pilalle hemmoteltu?