Oletko deittikoukussa?
Deittiriippuvuus tarkoittaa sitä, että et voi oikein elää ilman, että avaat vähän väliä deittiapin tai lähdet ihan fyysisestikin deiteille. Näistä tulee sitten kiksejä, joilla taas pärjäät vähän aikaa. Tällainen deittiriippuvuus voi kestää vuosiakin, ilman että sinulla on yhtään kunnon seurustelusuhdetta. Yleensähän sanotaan, että riippuvuuden huomaa viimeisenä se joka on itse riippuvainen. Tunnistitko itsesi edellisestä? Tarkoitus ei ole syyllistää vaan vähän havahduttaa siihen, että meillä on nyt uusi riippuvuuden laji.
Kommentit (10)
Jaa, tänä syksynä palasin deittijuttuihin kolmen vuoden tauon jälkeen. Samat naamat siellä edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Jaa, tänä syksynä palasin deittijuttuihin kolmen vuoden tauon jälkeen. Samat naamat siellä edelleen.
Sama huomio. Oma exä tuli eteen 5v jälkeen, mut oli ny ilmaisessa (Häppari) sovelluksessa.
En todellakaan. Deittailu on ehkä rasittavinta hommaa mitä on, koska tuntuu mahdottomalta löytää sopivaa. En jaksa mitään turhia treffejä yhdentekevien ihmisten kanssa. Tindertreffit ovat lähes sataprosenttisesti tällaisia. Aikalailla neljä vuotta sitten viimeisin tapailujuttu päättyi ja sen jälkeen ei ole edes tehnyt mieli etsiä mitään. Livenä on treffipyyntöjä tullut mutta tietenkin vääränlaisilta ihmisiltä. Lähtisin treffeille vain siinä tapauksessa jos minua kysyisi joku mun tyyppinen, jonka kanssa klikkaa heti ensimmäisessä keskustelussa. En ole kovin toiveikas että tulee tapahtumaan.
Onhan se säälittävää, jos tuollaisissa palveluissa pyörii useamman vuoden. Kertoo siitä että itsessä on jotain isompaa vikaa.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se säälittävää, jos tuollaisissa palveluissa pyörii useamman vuoden. Kertoo siitä että itsessä on jotain isompaa vikaa.
Yleensä vikaa on lähinnä on omassa asenteessa, uskaliaisuudessa yms. Deittailu on rankkaa, helpompaa on vain haaveilla unelmiensa prinssistä/prinsessasta.
Kukaan ei ole uskaltanut tunnustaa!
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei ole uskaltanut tunnustaa!
Olen sinkkumies 59v, tunnustan, että olen noin kolme vuotta säännöllisen epäsäännöllisesti selaillut neljää deittisovellusta (Eliittikumppani, HappyPancake, E-Kontakti ja viimeiseksi Tinder). Mulla on väärä nimi ja kuva, enkä ole yhtään kontaktia ottanut tai saanut, mutta ihan kiva selata ketä siellä paikalla on. Joku tuttukin joskus näkynyt, mutta tietenkään en ole asiasta maininnut. En silti pidä itseäni "riippuvaisena", muutakin tekemistä on paljon.
En ole. Olin tinderissä muutaman viikon ja nyt olen ollut jo 1,5 vuotta parisuhteessa. Ehkä noin 5-7 niitä mitään tekemätöntä matchia ja sen jälkeen näytti osuvan kohdalleen.
M50
Ainakin tuohon liittyy ulkoilua. Nuorempana olin koukussa pelaamiseen, en nähnyt ulkomaailmaa kuin paristi viikossa.
On sitä huonompiakin harrastuksia. Tuo pitää ainakin toiveita yllä. Eri asia, jos alkaa häiritä työtä, koulua, parempia harrasteita yms. ja alkaa syödä itsetuntoa.