Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kipua alapäässä

06.11.2006 |

Olen nyt raskausviikolla 19 ja noin viikko sitten alkoi uusi vaiva... Ajoittain tuntuu paineen tunnetta alapäässä ja vihlova kipu emättimessä. Kipu menee nopeasti ohi, mutta paineen tunne saattaa kestää kauemmin ja tulla missä tilanteessa vain, eli myös levossa.

Onko kellään ollut samanlaisia oireita ja mistähän vihlova kipu voi johtua? Huolestuttaa, kun kuitenkaan viikkoja ei ole vielä tämän enempää.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin syynä voi olla monikin.

Minulla ainakin esikoisen,nyt tämän toisenkin raskauden kohdalla on ollut samanlaisia tuntemuksia,mutta minulla ne ainakin johtuivat siitä että lapsi potkii alaspäin, välillä aika ilkeisiin paikkoihin ja tuntujat vihlaisulta. Vaikka ei vielä niinkään liikkeet tunnu, kuten myöhemmässä vaiheessa.

Esikoinen tykkäsi jäädä vaikeaan asentoon välillä ja tuntui että se tulee sieltä itsekseen pois. Painoi jotenkin tuonne alas. Joten minulla meni ohi " oireet" ku rakas lapseni vaihtoi asentoa.

Vierailija
2/3 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...samanlaisia oireita, mutta syytä en tiedä. Olin yhden päivän sairaslomallakin niiden vuoksi. Huomenna alkaa mulla 19. viikkoa, ja tuo tapahtui jo varmaan neljä viikkoa sitten. Silloin vihloi koko päivän, ja olin roudaillut painavia tavaroita edelliset kaksi viikkoa (näytelmäkiertueen vuoksi). Levolla se tuolloin meni ohi. Nykyään silloin tällöin saattaa vihlaista, mutta syytä siihen en edelleenkään tiedä. En ole kyllä hirveästi enää ollut huolestunut. Mä ajattelin, että ne oli joko liitos- tai rasituskipua...

Varmaan, jos ei mene ohi, niin kannattaa kysäistä neuvolasta. Mukavalta se ei missään nimessä tuntunut.

Kerttu 17+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia huolestutti sen verran, että soitin eilen neuvolaan ja sain sieltä lääkäriajan. Tutkimuksissa ei onneksi " löytynyt" mitään ja lääkäri epäilikin kipuja venytys/kannatinkivuiksi. Ajatteli myös, että vauva voi olla niin alhaalla, että se painaa välillä alaspäin. Ihan hyvä, kun ammattilainen tarkasti tilanteen niin nyt voi taas jatkaa eteenpäin hyvällä mielellä ja ei tarvitse kivun tultua olla niin huolissaan.