Suomessa tutkitaan pian psykedeelejä!
En uskonut näkeväni, että Suomessa sallittaisiin tutkia huumeiksi luokiteltuja aineita ennen kuin ne on joka paikassa muualla laillistettu.
Kommentit (166)
Jee jee, kymmenen vuoden päästä ne saattavat olla jopa markkinoilla - ja tietysti erittäin harvoille ja valituille, kuten muutkin hyvät ja toimivat lääkkeet, joita annostellaan pärstäkertoimen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Jee jee, kymmenen vuoden päästä ne saattavat olla jopa markkinoilla - ja tietysti erittäin harvoille ja valituille, kuten muutkin hyvät ja toimivat lääkkeet, joita annostellaan pärstäkertoimen mukaan.
Niitä mitä voi itse kerätä tai kasvattaa voi käyttää aina kun haluaa. Jos on lääkärille liian vaikeaa kirjoittaa kannabista stressiin tai unilääkkeeksi niin sitä saa muutenkin kuin apteekista. Sama juttu jos sienillä paranee ja mielialalääkkeillä pysyy vain oireet kurissa niin ei siinä laki merkitse enää mitään. Kaksinaismoraaliset lait pitäisi korjata muttei poliitikoista ole siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa vähän oudolta että KOEhenkilöt olisivat alkoholiongelmasta kärsiviä. Kuinka eettinen KOE voi olla tai haitallinen? Koska se ei ole vielä hoito vaan koe. Onko alkoholisti riittävän selvässä mielentilassa, että voisi tehdä oikean tai väärän ratkaisun osallistua sellaiseen, mitä jos se johtaakin pahempaan tilaan? Joku vaan sanoo ja johdattelee että ota tästä. Monet psykedeelit ja hallusinogeenit ovat siitä vaarallisia, että jonkinasteinen vaikutus voi kestää kuukausia, ennen kuin pää on selvä. Lisääkö se joidenkin sekavuutta alkoholin kanssa vai tuoko se sen ratkaisun mitä joku etsii.
Jos tutkitaan hoitoa alkoholiriippuvuuden parantamiseen, niin tietenkin koehenkilöiden tulee olla riippuvaisia? Väittäisin, että sienet ovat valvotussa tilanteessa terapeutin läsnäollessa erittäin turvallisia. Vaikutus voi kestää kuukausia, mutta tarkoittaa yleensä sitä, että masennus pysyy poissa niin pitkään...
Mikä on alkoholin ja sienten yhteisvaikutus? Se oli siis kysymyksenä. Miten terapeutti on turvallinen, entä jos on hullu?
No ei kai sitä viinaa siellä terapiassa vedetä?
Olisi varmaan monen ihanne terapia. Oikeasti psykeedelien käyttö terapiassa ei ole sitä joidenkin pelkäämää huumeiden käyttöä. Lääkekäyttöä se on ja paljon pienempää lääkkeiden käyttöä kuin vuosien pillereiden syömiset. Ei ne pilleritkään mitään harmittomia aineita ole vaikkei niistä päihdy.
Kyseessä on mikroskooppisen pienet annokset valvotussa (lääkäri/terapeutti) ympäristössä. Minä menisin testausryhmään kirkuen, maksaisinkin siitä jos vain pääsisin. Alla kymmenen vuotta täysin hyödytöntä lässytysterapiaa ja loputon tuhlattu määrä rahaa terapeutin elitistiseen elämään. Mielialalääkkeistä on turha edes keskustella, ne ovat lumelääkkeitä.
Terapiassa ei varmaankaan käytettäisi mikroskooppista annosta koska se ei ole niin vaikuttava. Silti psykedeeliterapia olisi hyvä saada käyttöön yhtenä vaihtoehtona jos se toimii.
Vierailija kirjoitti:
Lopultakin. Sienet näyttää olevan ainoa keino parantua alkoholismista. Suomeen tarvitaan sellainen lääke ja pikaisesti.
Eli Lintilä, Marin, Kataja ja Arhinmäki sienimetsään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi meksikolaiset sienet. Olisi mahtavaa päästä vielä joskus ihan laillisesti tripeille. Harmi, että ne on saavuttamattomissa, koska ei ole varaa rikosrekisteriin tässä elämäntilanteessa. Eläkkeellä sitten viimeistään, ellei laillisteta sitä ennen :)
Mene Hollantiin ja osta "tryffeleitä". Eivät ole teknisesti sieniä, vaan jonkinlaisia sienen pahkoja. Sisältävät psilosybiiniä ja psilosiiniä ihan kuten normaalitkin sienet. Se on siellä täysin laillista.
Mutta se ei ole laillista Suomen kansalaiselle: Suomen lait sitovat Suomen kansalaisia myös ulkomailla.
Jaaha. Entäs sitten? Luuletko, että Suomen poliisi kyttää sinua satelliitin kautta kun olet Hollannissa?
Työnantaja saattaa teettää huumetestit. Näitä tapauksia oikeuslaitoksissa on useampiakin.
Riittää kunhan välttelet Sannan tapaan hiustestiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopultakin. Sienet näyttää olevan ainoa keino parantua alkoholismista. Suomeen tarvitaan sellainen lääke ja pikaisesti.
Eli Lintilä, Marin, Kataja ja Arhinmäki sienimetsään.
Koko arkadianmäen kopla joutaa sienimetsään. Ei niiden puheet voi ainakaan enempää hallusinaatioiksi mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä. Itse kärsin nikotiiniriippuvuudesta ja jonkinasteisesta alkoholiriippuvuudesta myös, mutta en uskaltaisi psykedeelejä kokeilla. Ei pystyisi enää sulkemaan ovea, kun sen kerran on avannut. Liian heikko psyyke.
Joo no en minäkään niitä yksin lähtisi nappailemaan vaikka en ole koukussa kuin kofeiiniin. Sen sijaan terapeuttisilla annoksilla ja valvottuna kyllä. Vähän veikkaan, että kuvittelemasi porttiteoria ei tässä kohtaa pidä paikkaansa, vaan kävisi päinvastoin; saisit addiktiosi ruotuun.
Itselläni on kokemusta hasispsykoosista ja sen perusteella tiedän,että vielä vahvemmat psykedeelit eivät välttämättä minulle sopisi. Liian vilkas mielikuvitus, sanotaanko näin. Mutta joillekin tasaisemmille saattaa hyvinkin sopia: onhan noita vanhoja hippejä ihan suht täyspäisinä elossa tänäkin päivänä.
hasis ei ole psykedeeli
On se kannabista ja mieto psykedeeli. Ja jos hasista ottaa paljon liikaa niin tulos on kyllä melkoinen "trippi".
Miksihän tuota on alapeukutettu viisi kertaa? Ei kannattaisi kiistää faktoja.
Sinun kannattaa tsekata mitä fakta tarkoittaa. Tuollaisilla jutuilla teet itsesi naurettavaksi.
Naurettava pelle olet sinä itse.
Älkää sitten tutkiko sellaisilla, jotka eivät ole itse suostuneet tuollaisiin kokeiluihin. Psykologit ja tutkijat voi työntää omiin aukkoihinsa sieniä niin paljon kun lystää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä. Itse kärsin nikotiiniriippuvuudesta ja jonkinasteisesta alkoholiriippuvuudesta myös, mutta en uskaltaisi psykedeelejä kokeilla. Ei pystyisi enää sulkemaan ovea, kun sen kerran on avannut. Liian heikko psyyke.
Joo no en minäkään niitä yksin lähtisi nappailemaan vaikka en ole koukussa kuin kofeiiniin. Sen sijaan terapeuttisilla annoksilla ja valvottuna kyllä. Vähän veikkaan, että kuvittelemasi porttiteoria ei tässä kohtaa pidä paikkaansa, vaan kävisi päinvastoin; saisit addiktiosi ruotuun.
Itselläni on kokemusta hasispsykoosista ja sen perusteella tiedän,että vielä vahvemmat psykedeelit eivät välttämättä minulle sopisi. Liian vilkas mielikuvitus, sanotaanko näin. Mutta joillekin tasaisemmille saattaa hyvinkin sopia: onhan noita vanhoja hippejä ihan suht täyspäisinä elossa tänäkin päivänä.
hasis ei ole psykedeeli
On se kannabista ja mieto psykedeeli. Ja jos hasista ottaa paljon liikaa niin tulos on kyllä melkoinen "trippi".
Sinun kannattaa tsekata mitä fakta tarkoittaa. Tuollaisilla jutuilla teet itsesi naurettavaksi.
Ei hyödytä väitellä pulushakin pelaajan kanssa. Se nähtiin jo il keskustelupalstalla. Ei näytä jutut muuttuneen niistä yhtään. Sellaista se on kun tieto ei sovi omaan käsitykseen niin kiistetään faktat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi meksikolaiset sienet. Olisi mahtavaa päästä vielä joskus ihan laillisesti tripeille. Harmi, että ne on saavuttamattomissa, koska ei ole varaa rikosrekisteriin tässä elämäntilanteessa. Eläkkeellä sitten viimeistään, ellei laillisteta sitä ennen :)
Mene Hollantiin ja osta "tryffeleitä". Eivät ole teknisesti sieniä, vaan jonkinlaisia sienen pahkoja. Sisältävät psilosybiiniä ja psilosiiniä ihan kuten normaalitkin sienet. Se on siellä täysin laillista.
Mutta se ei ole laillista Suomen kansalaiselle: Suomen lait sitovat Suomen kansalaisia myös ulkomailla.
Toihan on sitten hyvä uutinen kun käy Jenkeissä niin saa siellä jo 18 vuotiaana juoda alkoholia eikä tarvitse noudattaa maan lakia, jonka mukaan saa juoda vasta 21.
Kun tulin Suomeen USA:sta, muutaman viikon jälkeen tuli postilaatikkoon kirje, jossa oli salakuva otettuna musta, kun astun lentokoneeseen siis niitä portaita pitkin. Liitteenä oli lappu jossa luki: "No sex under 18"
No höh olin tuolloin 17.
Eikö ole jännä juttu. Tosin sopii hyvin koko kertomukseen, jossa on paljon jänniä käänteitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholisti: Elämässä EI OLE OIKOTEITÄ. Koeta tämä ymmärtää.
Te muut NARKOMAANIT jotka tyrkytätte kovia huumeita lapsille: KUULUTTE VANKILAAN!!
Alkoholihuume on eräs pahimmista kovista huumeista.
Olin läsnä kun 50-vuotias mies kertoi olleensa rapajuoppo eli täysi kadulla oleva alkoholisti. Yksi ainoa LSD-trippi paransi hänet. Hän sanoi oivaltaneensa syyt juomiseensa ja lopetti heti.
Esimerkiksi Jenkeissä tätä on käytetty veteraaneihin, joilla pahoja sotatraumoja - menestyksekkäästi.
Uskon että rahalliset korvaukset lämmittävåt ja selkeyttävät enemmän veteraanien tilannetta, kun jotkut lässyn lässyn sieni tripit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hasis ei ole psykedeeli
Ei hyödytä väitellä pulushakin pelaajan kanssa. Se nähtiin jo il keskustelupalstalla. Ei näytä jutut muuttuneen niistä yhtään. Sellaista se on kun tieto ei sovi omaan käsitykseen niin kiistetään faktat.
Juu, SINÄ kiistit faktat. Fakta on, että hasis on kannanista ja mieto psykedeeli. Fakta myös on, että jos hasista polttaa oikein kunnon määrän, niin aivan varmasti tuloksena melkoinen trippi. Kokemusta on toisin kuin sinulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hasis ei ole psykedeeli
Juu, SINÄ kiistit faktat. Fakta on, että hasis on kannanista ja mieto psykedeeli. Fakta myös on, että jos hasista polttaa oikein kunnon määrän, niin aivan varmasti tuloksena melkoinen trippi. Kokemusta on toisin kuin sinulla.
Onhan näihin törmätty, jotka ei pidä kannabista lähellekään psykedeelinä. Tiiä sitten millaiset vaikutukset he ovat saaneet kyseisestä päihteestä. Itsellä ainakin aluksi vaikutti silleen, että ei jäänyt epäilystäkään etteikö kyse olis jonkinlaisesta psykedeelistä. Näin esimerkiks erilaisia hallusinaatioita, plus psykologisesti oli melkoisia tajuamisia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hasis ei ole psykedeeli
Yli kolmenkymmenen vuoden viihdekäyttökokemuksella tiedän jotain kannabiksen vaikutuksista. Olen kasvattanut omaan käyttöön ja kun käyttö oli enimmillään niin vain aamusavut vähän kolahti. Paljon käytettynä päihdevaikutus heikkenee ja lyhenee. Jo viikon tauon kun saa pidettyä niin kolahtaa taas. Siinä mitataan luonnettaja vaikka riippuvuuttakin. Kun kaapissa on kukkaa mutta et polta sitä. Voin myöntää että mieli teki. Teki aika kovastikkin mieli mutta se oli itsellekkin testi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niitä mitä voi itse kerätä tai kasvattaa voi käyttää aina kun haluaa. Jos on lääkärille liian vaikeaa kirjoittaa kannabista stressiin tai unilääkkeeksi niin sitä saa muutenkin kuin apteekista. Sama juttu jos sienillä paranee ja mielialalääkkeillä pysyy vain oireet kurissa niin ei siinä laki merkitse enää mitään. Kaksinaismoraaliset lait pitäisi korjata muttei poliitikoista ole siihen.
Niitä psykedeelejähän ei löydä suomen luonnosta mistään. Katukaupastakin hankala löytää muuta kuin paskaa. Kasvattamisesta ei ole mitään hajuakaan, lienee helvetillisen vaivalloista - jos onnistuu jostain ylipäänsä hankkimaan edes itiöitä tjs.
Kannabis taas on täysin yliarvostettua.
Elämä on lyhyt ja byrokraattien mielivalta lähes rajaton. Pieni ihminen on pelkkä hiekanjyvä koneistossa, joka jauhaa armotta.
Inhoan sieniä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholisti: Elämässä EI OLE OIKOTEITÄ. Koeta tämä ymmärtää.
Te muut NARKOMAANIT jotka tyrkytätte kovia huumeita lapsille: KUULUTTE VANKILAAN!!
Alkoholihuume on eräs pahimmista kovista huumeista.
Olin läsnä kun 50-vuotias mies kertoi olleensa rapajuoppo eli täysi kadulla oleva alkoholisti. Yksi ainoa LSD-trippi paransi hänet. Hän sanoi oivaltaneensa syyt juomiseensa ja lopetti heti.
Esimerkiksi Jenkeissä tätä on käytetty veteraaneihin, joilla pahoja sotatraumoja - menestyksekkäästi.
Uskon että rahalliset korvaukset lämmittävåt ja selkeyttävät enemmän veteraanien tilannetta, kun jotkut lässyn lässyn sieni tripit.
Miksi ihmeessä pitäisi saada valita vain toinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niitä psykedeelejähän ei löydä suomen luonnosta mistään. Katukaupastakin hankala löytää muuta kuin paskaa. Kasvattamisesta ei ole mitään hajuakaan, lienee helvetillisen vaivalloista - jos onnistuu jostain ylipäänsä hankkimaan edes itiöitä tjs.
Kannabis taas on täysin yliarvostettua.
Elämä on lyhyt ja byrokraattien mielivalta lähes rajaton. Pieni ihminen on pelkkä hiekanjyvä koneistossa, joka jauhaa armotta.
Oliko tämä ensimmäinen lause sarkasmia, vai eikö vaan oo itselle sattunut löytymään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
pitää saada vihreiden käyttöhuoneisiin uusia kotimaisia aineita
No psykedeeleistä ei niitä ainakaan saada, kun eivät aiheuta riippuvuutta eivätkä muutenkaan ole erityisen viihteellistä kamaa. Terapiaan kylläkin hyvin sopivat.
Miten psykedeelit auttavat kestämään todellisuutta?
Oppii ymmärtämään ja hyväksymään, että jatkuva muutos on maailmankaikkeuden vakio, ja lakkaa taistelemasta sitä vastaan.
Esim.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
pitää saada vihreiden käyttöhuoneisiin uusia kotimaisia aineita
No psykedeeleistä ei niitä ainakaan saada, kun eivät aiheuta riippuvuutta eivätkä muutenkaan ole erityisen viihteellistä kamaa. Terapiaan kylläkin hyvin sopivat.
Miten psykedeelit auttavat kestämään todellisuutta?
Psykedeelit auttavat käsittelemään trauman. Tämän kautta myös psyyke vahvistuu. Kannattaa ihan oikeasti Googlettaa tutkimuksia tästä, tämä on tulevaisuuden hoito psykiatriassa. Ja on aikakin; vuosikymmeniä kulunut, eikä psykiatrian kentällä mikään ole edistynyt!
En usko ihmehoitoihin enkä tässäkään tapauksessa poppakonsteihin. Ei ole mitään kaavaa trauman ratkaisuun mutta yksi on lähes sääntö: se ei ole nopeaa eikä mekaanista.
Vaan kun ei ole kyse siitä, mihin sinä uskot, vaan ihan toteen näytetyistä asiasta.
On kaava trauman ratkaisuun. LSD paransi mun traumaperäisen stressihäiriön. Tutkimusten mukaan en ole ainoa, vaan psykedeelit toimii tähän monilla. Ja melkein mikään muu hoito ei toimi.