Elatusmaksuja maksavat naiset
Onko palstalla naisia, jotka maksavat elatusta miehen luona asuville lapsilleen?
Kommentit (16)
En enää maksa, mutta olen maksanut. Ex sitten "palautti" lapset minulle.
En ole kyllä koskaan moisesta kuullut.
Kaverini on yh-isä ja ex maksaa elareita. Ex häipyi ulkomaille eikä ole poika pahemmin kiinnostanut.
Vähän arvelinkin, että velvollisuudet kuuluu enemmän miehille ja oikeudet on enemmän naisten mieleen.
Minä olen maksanut, lapsi asui isällään eromme jälkeen. Tosin aika paljon kuitenkin luonani. Kaikki viikonloput ja viikolla nähtiin myös.
Minulla oli silloin pitkät päivittäiset työmatkat eli yli 100 km suuntaansa. En olisi kerennyt päiväkotiin ajoissa
Niin jotenkin isän ei tarvitse olla eron jälkeen yhtään tekemisissä lapsen kanssa kun kerran maksaa elatusta mutta äidin tarvitsee maksaa ja hoitaa joka ikinen vapaa hetki myös
Meillä eron tullen lapset jäi minulle, miehelle. Lapsilisät menivät silti lasten äidille, elatusmsksuista en viitsknyt edes keskustella.
Vierailija kirjoitti:
Meillä eron tullen lapset jäi minulle, miehelle. Lapsilisät menivät silti lasten äidille, elatusmsksuista en viitsknyt edes keskustella.
Ihan oma moka kun et viitsinyt korjata asiaa Kelassa.
Minä maksan kahdesta lapsesta. Asuvat isällään, joka toinen viikonloppu tulevat luokseni.
Vierailija kirjoitti:
Vähän arvelinkin, että velvollisuudet kuuluu enemmän miehille ja oikeudet on enemmän naisten mieleen.
Velvollisuudet? Yleensähän se menee niin, että kaikki velvollisuudet jäävät naisen harteille ja mies pääsee kuin koira veräjästä kun kaivaa parisataa kuvetta kuukaudessa, mikä on huomattavasti vähemmän kuin mitä puolet lapsen elatuksesta. Toisin sanoen nainen joutuu niiden velvollisuuksien hoitamisen lisäksi maksamaan elatuksesta huomattavasti enemmän kuin mies. Että älä länkytä siellä p.skaa velvollisuuksista.
Exän pitäisi maksaa mutta hän on tuloton opiskelija ja niinpä saan kunnalta minimit. Tosin siirrän ne ja lapsilisät joka kuukausi exälle koska lapset ovat hänen luona puolet ajasta. Kuinkahan moni nainen tekisi samoin..
Vierailija kirjoitti:
Jos lapsilisät menevät äidille, äiti on virallisesti lähihuoltaja, et sinä. Miksi ette noudata tekemäänne sopimusta?
Maksoin vuosia. Enkä saanut lapsilisiä.
Minun pitäisi maksaa koska lapsi on vain viikonloput minulla. Mutta lapsen isä ei uskalla mennä lastenvalvojalle sopimaan asiasta koska pelkää että siellä jotenkin väännettäisiin asia niin että hänen pitäisi maksaa kun on parempituloinen ja mies. En tietenkään painosta koska ihan sama