Minkä ikäinen on keski-ikäinen?
Kommentit (25)
Minä olen 40 ja olen keski- ikäinen.
Olen 59 ja mielestäni olen vanhus. En pääse töihin, en saa lääkärissä hoitoa, pelkkää hymähtelyä- johtuu iästä. Suomessa vanhusikä alkaa näköjään alle 60- vuotiaana.
0-30, lapsuus ja nuoruus
30-60, keski-ikä
60-kuolema, vanhuus
Olen 65 ja luen itseni keski-ikäisiin.
Missään nimessä en ole vanhus, hyvänen aika!
Olen hoikka, hyväkuntoinen, tuuhea vain-vähän-harmaata tukka päässä, vietän kaikin tavoin aktiivista elämää. En voisi kuvitellakaan osallistuvani jollekin eläkeläisten bussireissulle, missä jollotetaan epätahtiin Kultainen nuoruus tms.
Henkisesti olen ajan hermolla, ja kysyttäessä minulla olisi perusteltu mielipide lähes asiaan kuin asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen hoikka, hyväkuntoinen, tuuhea vain-vähän-harmaata tukka päässä, vietän kaikin tavoin aktiivista elämää. En voisi kuvitellakaan osallistuvani jollekin eläkeläisten bussireissulle, missä jollotetaan epätahtiin Kultainen nuoruus tms.
Henkisesti olen ajan hermolla, ja kysyttäessä minulla olisi perusteltu mielipide lähes asiaan kuin asiaan.
Hieno asenne. Minusta keskiijän ja vanhuuden välissä on myös vaihe, mikä voisi kutsua vaikka senioriksi.
Vanhuutta ei voi kyllä määrittää iässä, joku voi olla vanhus jo 65-70v, toinen ei edes 80- kymppisenä.
Oma äitini on 80v, hyväkuntoinen kaikin puolin. En näe hänet vanhuksena, eikä hän itsekään ole sitä mieltä että olisi vanhus 😉.
Keski-ikäiset ovat 40-60 -vuotiaita.
Ystäväni on 64-vuotias ja pitää itseään nuorena. Minä pidän itseäni äärettömän hoikkana. Kumpikin meistä saattaa erehtyä.
Sanoisin, että 50 vuotta olisi hyvä raja tulevaisuuden elinikää ajatellen.
Saavuttavatko naiset keski-iän aikaisemmin kuin miehet? Vaikka naiset 35v ja miehet 40v.
Vierailija kirjoitti:
Saavuttavatko naiset keski-iän aikaisemmin kuin miehet? Vaikka naiset 35v ja miehet 40v.
Useimmat miehet eltaantuvat viimeistään kolmekymppisinä, palstamiehet jo 26-vuotiaina.
Surullista.
41 vuotta. Siitä lähtien on lähempänä kuolemaa kuin syntymää.
Vierailija kirjoitti:
0-30, lapsuus ja nuoruus
30-60, keski-ikä
60-kuolema, vanhuus
Nuoruus ei todellakaan kestä 30v. ikäiseksi eikä keski-ikä ala 30-vuotiaana. Nykyään myös eletään huomattavasti vanhemmaksi kuin 60v. Vanhin mun tuntema ihminen on 104v.
Vierailija kirjoitti:
Sori, mut kyllä sinä olet jo seniorikansalainen, tuntui miltä tuntui
Vierailija kirjoitti:
41 vuotta. Siitä lähtien on lähempänä kuolemaa kuin syntymää.
Ei automaattisesti!
Nykyään monet, eteenkin naiset saavuttavat 90+ iän. 100 v täyttäneitä löytyy myös suht paljon, ei ole harvinaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Henkisesti olen ajan hermolla, ja kysyttäessä minulla olisi perusteltu mielipide lähes asiaan kuin asiaan.Sori, mut kyllä sinä olet jo seniorikansalainen, tuntui miltä tuntui
Ikärassisti!! 😁
Kerronko vielä, että lempimusiikkiani on Jamaikan reggae ja og gangsta rap.
Ikä on mielentila, ei numeroita.
Jos tiedemies keksii nuorennoksen, keski-ikä voisi olla 250 vuotta.
40+