Mitä monivitamiineja syötte?
Itse syön Sana-solin monivitamiineja, niitä normaaleja. Hyllyllä on tosin myös purkki "vahvoja" monivitamiineja. Vähän mietin niiden syöntiä, kun niissä moninkertaiset arvot. Lahja äidiltä.
Mitäs te käytätte, jos mitään? Vai syökö joku yksittäisvitamiineja? :) Vedin viime vuonna vain ksylitoli-D3-vitamiinipurutabletteja.
Kommentit (19)
...Juuri noita purutabletteja. Mansikka-vadelman makuisia.
No en syö enää ollenkaan. Ihan homojen käärmeöljykauppiaiden juttuja.
Vierailija kirjoitti:
...Juuri noita purutabletteja. Mansikka-vadelman makuisia.
Lisään että Vitabalans
Sanasolin monivitamiinit. Joskus monta vuotta sitten oli tosi hyvän makuisia D-vitamiini nappuloita, olikohan salmiakki? Nam.
Formula VM-75
Noita on tullut iHerbistä tilattua jo vuosia. Saa Suomestakin, mutta kallìimmalla.
Älkää nyt hyvät ihmiset tuhlatko rahojanne niihin markettivitskuihin. Eihän ne edes imeydy samalla tavalla kuin esim. puhdistamon tms. omat, joissa esim. c-vitamiinikin on aitoa marjajauhetta. Ostakaa nyt ainakin B-vitamiininne metyylikobalamiini-muodossa, niin siitä on hyötyä myös suolistomikrobeille.
Vierailija kirjoitti:
Älkää nyt hyvät ihmiset tuhlatko rahojanne niihin markettivitskuihin. Eihän ne edes imeydy samalla tavalla kuin esim. puhdistamon tms. omat, joissa esim. c-vitamiinikin on aitoa marjajauhetta. Ostakaa nyt ainakin B-vitamiininne metyylikobalamiini-muodossa, niin siitä on hyötyä myös suolistomikrobeille.
Mulla oli d-vitamiinivaje ja ostin marketista d-vitamiinia. Nousi minulla 80 yksikköä (en nyt muista yksikköä), reilu sataan. En tiedä sitten muista lisistä, mutta minun kohdalla ainakin toimi tuo.
En mitään. Syön monipuolisesti kotiruokaa. Veriarvot huippua ja sairaana olin viimeksi 2014. En usko pillereihin.
N53
Minun on pakko noita syödä, en saa ruokavaliosta läheskään tarpeeksi vitamiineja. Ja osasta saa kivennäisaineita.
Väittäisin olevan turhia vain heille, jotka eivät kärsi puutostiloista ja jotka syövät päivittäin monipuolisesti ja ravinnerikkaasti.
Vierailija kirjoitti:
Ihan samat valmistajat on monessa marketti- ja esim. apteekkivitamiinissa. Olen apteekissa töissä, mutta ostan samojen valmistajien vitamiineja marketista vähintään puolet halvemmalla.
Laitan suuhuni mielummin vaikka paskaa kun noita pillereitä.
Vierailija kirjoitti:
Laitan suuhuni mielummin vaikka paskaa kun noita pillereitä.
Sepä kiva, minkä eläimen?
Tyrnimarjaa joka päivä. Noin 20-30 marjaa päivässä.
Pimeät ajat taas tulossa, kiitos muistutuksesta. Pitää hankkia D-vitamiinipurkki jostain. En tosin tiedä, paljonko vaikuttaa, mutta ei ainakaan haittaa tee.
Möllerin tupla riittää. Sinä d, e ja a.