Lattareissa matkustelleet, kysymyksiä teille
Suositteletteko opiskelijavaihtoon lähtemistä tai yleisesti matkustamista Etelä- tai Väli-Amerikkaan? Olen kuullut monen olleen esimerkiksi Kolumbiassa, Meksikossa, Chilessä, Perussa ja Ecuadorissa. Itselläni on mahdollisuus lähteä Meksikoon, mutta mietin yleisemmälläkin tasolla matkustamista näissä maissa. Etenkin turvallisuuspuoli kiinnostaa, onko tältä kantilta kohteita joita suosittelette (välttämään)?
Itse en ole koskaan ollut Pohjoismaiden ulkopuolella, joten mietin onko vähän liian extreme kohde kokemattomalle matkailijalle. Miten itse olette viihtyneet lattarimaissa yleisesti? Etenkin Meksikokokemuksia saa jakaa.
Kommentit (4)
Riski kuolla väkivaltaisesti on noissa maissa aika paljon korkeampi kuin esim. Euroopassa.
Omat kokemukset rajoittuvat viikon oleskeluun Väli-Amerikassa. Välttäisin Meksikoa, Brasiliaa ja Kolumbiaa.
Auttaisin mielelläni, sillä olen matkustellut noissa maissa useita kuukausia. Valitettavasti omista reissuistani on aikaa jo reilu 15 vuotta, joten tilanne on varmasti muuttunut siitä. Siihen aikaan turvallisuus oli ok, Meksikon jotkin alueet pahenivat hieman sen jälkeen, lähinnä Acapulcon seutu huumesodan takia. Bussi- ja auto-onnettomuudet ovat ongelma ja bussiryöstöt joillakin alueilla. Ihania maita ovat muutoin kylläkin, Meksikoon erityisesti kaipaan takaisin, toivottavasti jonain päivänä vielä. Kolumbiaan tekisi mieleni mennä muistelumatkalle, tapasin nimittäin eurooppalaisen aviomieheni siellä :)
Eikö ketään paikalla?