Sähkölaskumysteeri
Meidän sähkösopimuksen sähkön hinta piti lokakuuksi nelinkertaistua. Sähkölasku on aina ollut 80-100 e, joten odotin tietysti uuden laskun olevan jotain 400 euron pintaan.
Uusi lasku oli 120 e.
Ihan mukava yllätys, mutta mistä ihmeestä tämä voi johtua? :D En tiedä mitä olen tehnyt eri tavalla, mitä nyt ehkä sammutellut valoja vähän enemmän, mutta ei kai se voi noin paljon sähköä säästää? Tarkistin vielä laskusta, että laskutuskausi tosiaan oli ajalta, jolloin hinnan piti olla jo korkeampi.
Kenellekään muulle käynyt näin?
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Minun sähkön hinta kolminkertaistui ja sähkölasku melkein kaksinkertaistui, aivan kuten ennakoinkin suorittamineni laskutoimituksineni koska kaikki luvut oli tiedossa. Emme sinun laskuistasi tiedä näiden tietojen perusteella.
Ymmärrän, ei tietenkään kukaan voi toisen laskuista mitään tietää. Halusin vain kysyä onko kukaan muu yllättynyt, että sähkölasku pysyikin pienenä, vaikka pelkäsi pahinta. En tiedä mitä ihmettä olen tehnyt eri tavalla viime kuussa, mielestäni en oikein mitään.
Itselle tullut myös laskuja, joiden summat vaihdelleet rajusti.
Vituttanut sen verran rankasti, ettei ole liiemmin jaksanut edes perehtyä asiaan vielä.
Katsopa ensiksi siitä sähkölaskusta montako kWh:a olet kuluttanut , ja minkä sen hinta per kWh tunti on ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun sähkön hinta kolminkertaistui ja sähkölasku melkein kaksinkertaistui, aivan kuten ennakoinkin suorittamineni laskutoimituksineni koska kaikki luvut oli tiedossa. Emme sinun laskuistasi tiedä näiden tietojen perusteella.
Ymmärrän, ei tietenkään kukaan voi toisen laskuista mitään tietää. Halusin vain kysyä onko kukaan muu yllättynyt, että sähkölasku pysyikin pienenä, vaikka pelkäsi pahinta. En tiedä mitä ihmettä olen tehnyt eri tavalla viime kuussa, mielestäni en oikein mitään.
No mitä se sähkö nyt maksaa ja paljonko sinulla on kulutus? Siellähän ne on ne tiedot ja niistä näkee. Ei siinä nyt mitään yllätyksiä voi tulla, ellei sitten tosiaan vaan tuijota sitä alinta summaa ja sivuuttaa laskussa kaiken muun että "oho".
Katso myyntisopimusta. Sen hinta on nelinkertaistunut eli sen perumaksu noussut tod. Näk. Muutaman euron ja sitten se kwh%n hinta. Siirto on pysynyt ennallaan.
Voi ei, tiedä nauraakko vai itkeä! Mukava yllätys kun sähkölasku kallistuu? Kenen mielestä on mukavaaa maksaa enemmän kuin ennen?
Katsokaapa Joulukuun sähkölasku, siinä pitäisi näkyä Helenin korkein korotus. Tuo korotus joka nyt tuossa vaikuttaa ei ole vielä se 60% että, jos ajattelit tehdä itsarin korkeiden laskujen takia se kannattaa ajoittaa vuoden vaihteeseen. Voithan sitä ennen yrittää neuvotella sähköyhtiön kanssa ettei sitä tarttis tehdä.