Ärsyttää kun ihmiset peruu tapaamisia ihan syyttä.
Laitetaan tekstari kun nyt ei huvitakaan nähdä. Yritän kasvattaa lapsia siihen, että jos jotain on sovittu, se pidetään, mutta vaikeaa on, kun tulee tuollaista esimerkkiä.
Jos sinä olet tuollainen huvikseen/tekosyyllä peruja, niin kerro miksi ihmeessä teet niin? Etkö kunnioita muita ihmisiä, jotka ovat järjestäneet menonsa niin että pääsevät tapaamiseen?
Kommentit (9)
Aiotko lapsillesi myös opettaa, että mitään ei ole pakko tehdä, jos ei huvita? Etkö yhtään mieti että joku muu odottaa teitä ja on järjestänyt kenties isollakin vaivalla tapaamista?
(Ymmärrän jos sää on niin kamala, ettei liikkeelle pääse, mutta jos ei vaan huvita, niin kyllä kuulostaa pahalta).
Esim. viimeisin perumani tapaaminen johtui siitä, että sain keskenmenon edellisenä iltana. Ja todellakaan en alkanut syytä kertomaan ko. ihmiselle; sanoin vain että tuli muuta...
perujalta on juuri mennyt raskaus kesken tai mummo kuollut, mutta hyvä kun nyt otit tämänkin syyn esille. Ymmärrät varmaan, että en tarkoittanut tuollaista tapausta.
Kotona siivottu ja ehkä leivottukin ja lapset oottaa leikkikavereita kohta tulevaksi... Kivaa joo. On sattuneesta syystä aika harvaan noita tyyppejä enää kutsuttu käymään. Jos tapaaminen on sovittu vaikka johonkin kahvilaan tai vastaavaan, sitten ei peruuntuminen niin harmita. Tietty joskus voi sattua oikeesti jotain ettei pääse, mutta tyyliin " ei huvita" on kyllä aika epäkohteliasta perua.
kertoo jo itsessään kaiken: itsekeskeinen ajattelutapa. Aikansa kun tuota tekee, voi jonain päivänä huomata ettei kavereita ole ollenkaan.
mutta pääsääntöisesti ei jaksanut/ei huvita/ei viitsi tyypit peruu jatkuvasti tapaamisia ja taas tunnollinen peruu harvoin, joten oletan silloin syyn olevan todellinen
tiedä, " mikä minäkin päivänä sattuu huvittamaan" , niin sitten EI PIDÄ SOPIA MITÄÄN TAPAAMISIA! Pitää sanoa kavereille, etten halua sopia mitään tapaamista, kun en tiedä, huvittaako mua sitten sinä päivänä.
Törkeää olettaa, että sillä kaverilla ei olisi mitään muuta tekemistä mielessä kuin venailla siihen tapaamisaikaan tai sen päivän aamuun, että " sattuukohan sitä kuningatarta tänään huvittamaan vai ei" .
Hitto, että sylettää tommoset idiootit, jotka ei ajattele mitään muuta kun itteään. Kas kun " mä oon tämmönen fiilis- tyyppi" . Toivottasti kaikki kaverinnekin on sellaisia, että peruvat viime tipassa.
Mä kuulun noihin perujiin kait sitten. Tänäänkin olis ollu tapaaminen mutta peruin. Ei vaan uskaltanut lähteä lasten kanssa autoilemaan. Eilisen menemisen peruin väymyksen takia. Mitä sitten, ei sitä voi koskaan etukäteen tietää mikä minäkin päivänä huvittaa. Eikös nyt kuitenkin ole kohteliasta että peruu, eikä jätä ilmoittamatta!