Palvelut huononevat
Olen tämän nyt huomannut kun olen selvittänyt äitini asioita. Kaikki toimii netissä ja palvelupisteitä on suljettu. Asiat on tehty mahdollisimman hankalaksi ihmiselle, jolla ei ole verkkopankkia, kuten äidilläni. Laskun maksu tiskillä onnistuu vain isommissa pankeissa ja hyvin rajoitettuna aukioloaikana. Keksin että laskun voi maksaa R-kioskilla, mutta se edellyttää että laskussa pitää olla viivakoodi, jota ei laskussa ole. Kirjekuoreen laskua ei voi tällä kertaa laittaa, koska kyseessä on kiireellinen laskun maksu, eikä asia voi odottaa päivätolkulla. Aivan hirveää miten asiat on tehty hankalaksi. Ennen vanhaan tämäkin olisi onnistunut sukkelasti, oikeasti. Pankkeja oli vähän joka nurkassa, ja ne olivat auki!