Sioitus asunto työttömyys korvauksilla
Vaikuttaako sioitusasunnon vuokratulot kelan työttömyys korvaukseen. olen ostamassa osaketta josta voi pyytää vuokraa 775e/kk. vastike on 248e/kk Eli reilu viissataa tulee rahaa josta vissiin verottajalle noin 30prossaa. puhtana käteen jää jotain 350e
Pieneneeko mun työttömyys korvaukset 3550e vuokratulosta?, jos pienenee niin kuinka paljon.
Saan myös nykyiseen talooni asumistukea, kuinka 350e/kk vuokratulo vaikuttaa siihen?
Kommentit (56)
ei vaikuta työttömyyskorvaukseen. Toimeentulotukeen vaikuttaisi
Ei tietääkseni vaikuta työttömyysturvaan. Siinä on omat kriteerinsä millä perusteella myönnetään ja millä sitä saat jatkossa (hakuvelvoite ym), mutta voit asua vaikka kartanossa ja joutua työttömäksi eikä se vaikuta tuen määrään.
Siis oikeasti, kuka kirjoittaa noin? Sioittaja sioittaa...
Vierailija kirjoitti:
Ihan ensiksi opettele kirjoittamaan yhdyssanat.
Mikä ongelma tuossa on, lukutaitoinen ymmärtää kyllä sisällön, työttömän ei tarvitse osata oikeakielisyyttä jos ei ole sitä oppinut perusopetuksessakaan, se ei ole opettelemalla korjattavissa.
Asumistukeen vaikuttaa, ainakin siinä vaiheessa, kun tehdään vuositarkastus.
Vierailija kirjoitti:
Ei tietääkseni vaikuta työttömyysturvaan. Siinä on omat kriteerinsä millä perusteella myönnetään ja millä sitä saat jatkossa (hakuvelvoite ym), mutta voit asua vaikka kartanossa ja joutua työttömäksi eikä se vaikuta tuen määrään.
Joo. Mulla on jo melko vöyreä OK-talo ja kesämökki, saan silti kelan työttönyystukea ja lisäksi asumistulea vajaan satasen, eli n. 670e/kk. Noin 350e vuokratulo nostaisi viralliset tuloni reiluun tonniin jolla pärjäisin hienosti.
Joskus oli semmonen sääntö että työtön sai hankkia 300e/kk ja ylimenevä vähenti sitten korvausta. Vuokratulo ei ole työtuloa mutta silti haluan varmistaa asian.
Ei työttämän tarvitse olla köyhä. Pääomatuloja saa olla vaikka kuinka paljon.
(Asumistukeen ja toimeentulotukee vaikuttaa myös pääomatulot.)
Miksi tuosta pitäisi maksaa verottajalle yhtään mitään.
Vuokralainen voi maksaa myös käteisenä joka kuu vuokra-rahat. (Jos sovit niin vuokralaisen kanssa)
Silloin ei vaikuta mihinkään kelan etuuksiin ainakaan, joten kannattaa fiksusti hoitaa nuo kaikki.
Luultavasti asumistuki katkeaa kokonaan jos tilillesi alkaa ilmestyä vaikkapa 400-500€ joka kuukausi.
Joko kävit ilta paskalla puu seessä? Katoitko samalla että piha koiralla on ruokaa? Ja ettei movon pensa letku vuoda maahan.
Vierailija kirjoitti:
Tämän tiedän, en saa toimeentulotukea kun minulla on se kesämökki, ja vaikkei olisikaan niin en saisi sittenkään kun omistan purjeveneen, kaksi moottoripyörää ja asuntoauton.
Tilillä on aika paljon rahaa, justiin sitä osakkeen ostooa varten, sekin vaikuttaa toimeentulotukeen, ei saa olla rahaa eikä ylimääräistä omaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Siis oikeasti, kuka kirjoittaa noin? Sioittaja sioittaa...
Sioittajille on kysyntää näin joulun alla.
En edes ihmettele, että olet työtön. Riippuu tietysti, millaista työtä olet vailla. En ehkä palkkaisi vaativaan asiantuntijatyöhön ainakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän tiedän, en saa toimeentulotukea kun minulla on se kesämökki, ja vaikkei olisikaan niin en saisi sittenkään kun omistan purjeveneen, kaksi moottoripyörää ja asuntoauton.
Tilillä on aika paljon rahaa, justiin sitä osakkeen ostooa varten, sekin vaikuttaa toimeentulotukeen, ei saa olla rahaa eikä ylimääräistä omaisuutta.
Mutta kokoomuskyrrpänä olet tietysti hakenut?
Voi pankki olla vähän nihkeänä kun kirjoitat hakemukseen sioitus asunto.
Otsikko on väärin kirjoitettu, nimittäin sioitus asunto on erisnimi, eli s-kirjain isolla, eli Sioitus asunto
Ihan ensiksi opettele kirjoittamaan yhdyssanat.