Haluan lapsen, mies ei.
Miten saisin miehen innostumaan vauvasta? Se on sanonut että parin vuoden päästä, mutta mä haluaisin nyt. Kaikki puitteet on kunnossa lapsen tuloa varten.
Onko joillain kokemuksia samasta asiasta ja miten ootte onnistunut?
Kommentit (43)
Meillä oli ennen niin. Mies siirsi ja siirsi ajankohtaa, jolloin oli sanonot, että voisimme alkaa yrittää. Itselläni oli kauhea vauvakuume. Meillä oli kauheat riidat asian suhteen ja itse mietin ajoittain myös eroakin, kun meillä oli ajatukset asian suhteen niin eriäväiset, vaikkain mies oli aiemmin puhunut että häiden jälkeen haluaa. Olin tosi pettynyt mieheen. N. 1 1/2 v. päästä tulin raskaaksi. Alku hämmennyksen jälkeen miehestä sai tukea raskausaikana. Ja nyt vauvan ollessa 10 kk on mies sanonut, että hyvä etten antanut periksi. Mies on ihan myyty pikku tyttärelleen. Parempaa isää ei muksu olisi voinut saada. Tällä hetkellä mies haluaisi vielä yhden muksun, mutta mä hieman jarruttelen:)
Miten saisin miehen innostumaan vauvasta? Onko joillain kokemuksia samasta asiasta ja miten ootte onnistunut?
Mun vaimo on onnistunut, kun aloitti pihtaamisen. Lapsia rakastan, mutta vaimoa vihaan edelleen....
Revi siitä
Jos mies ei halua, niin jätä se. Niin minä tein. Luulin suhteemme olevan vakaalla pohjalla ja kun tuli puhe ehkäisyn poisjättämisestä, hän sanoi että ehkä viiden vuoden päästä. Itkin ja masennuin täysin, en pystynyt antamaan hänelle niin pitkää aikaa. Enkä pystynyt toisaalta luottamaan siihen että se tapahtuisi silloinkaan. Jos se oli vain hänen keino sillä hetkellä siirtää asia tarpeeksi kauas ja jatkaa kanssani samaan malliin kuin ennenkin. Itkin kolmisen kk kunnes sanoin hälle että meidän haaveet on niin erilaiset, parempi erota. Harkitsin eroamista joka kantilta. Nyt nykyisen mieheni kanssa olemme raskaana ja tiedän että tätä todella haluan, olen niiin onnellinen!
Mun vaimo on onnistunut, kun aloitti pihtaamisen. Lapsia rakastan, mutta vaimoa vihaan edelleen.... Revi siitä
Siis panit eukon paksuksi, vaikka vihasit sitä. Mitäs logiikkaa tämä nyt sitten on. Aika sääli homma, jos et ymmärtänyt lähteä.
Meille sen sijaan tuli ihan rehellisesti vahingossa, vaikka molemmat oltiin päätetty, että lapsia ei tule.
Nyt nykyisen mieheni kanssa olemme raskaana ja tiedän että tätä todella haluan, olen niiin onnellinen!
Tässä se taas nähdään, ettei sillä miehellä ole oikeastaan vitunkaan väliä, lapsi on aina tärkeämpi.
Tää on niin vaikea.
Olen vuoden seurustellut. Minä olen 30, mies 6 vuotta vanhempi. Ollaan jo sen verran vanhoja, että lapsiasioita pitää edes miettiä. Nimittäin jos mies ei lapsia halua, niin turhaan kyllä hänen kanssaan olen "aikaa hukkaamassa". Mies ei tällä hetkellä ole varma. Avioero aika tuoreena vielä mielessä.
Minä yhden lapsen vielä haluaisin ja jos meinaan sellaisen jonkun toisen kanssa pyöräyttää, niin kohtahan se jo olisi erottava ja uutta miestä alettava katselemaan.
Hankala homma, koska rakastan miestäni ja hänestä tulisi maailman paras isä.
Olen asettanut itselleni vuoden aikarajan: jos siihen mennessä emme asu yhdessä ja ainakin suunnittele lastenhankintaa, niin lähden kiireesti muille apajille.
Karua, mutta niinhän se menee.
No meillä meni niin päin, että mies ehdottomasti halusi lapsen, mutta minä en ollenkaan ikinä. Erohan siitä tuli. Teillä saattaa olla toivoa, jos mies sanoo, että parin vuoden päästä, mutta kyllä sinun on minkään merkillisten suostuttelutaktiikoiden sijaan otettava asia vain puheeksi, että odottaako vielä töiden tai jonkun muun suhteen muutosta ennen lapsen hankintaa, vai onko toi "parin vuoden päästä" viivytystaktiikkaa, kun mies ei viitsi sanoa suoraan, ettei ole varma haluaako lapsia ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Ap miten aiotte tehdä?
Luulisin, että asia on kymmenessä vuodessa jotenkin selvinnyt. Suuntaan tai toiseen...
Mulla on tää sama tilanne,että mies ei halua lasta. Ollaan oltu 10 vuotta yhdessä. Nyt molemmat 27-vuotiaita, kohta 28. Tää asia stressaa mua hirveästi. Miten saan mieheni suostumaan vauvaan. Raastaa katsoa kun kavereilleni on vauvaonnea.🥺 tuntuu niin pahalta,kun en itse saa omaa lasta. Pitäisikö vaan erota? Entä jos uusi mies ei halua lasta..
Mies on fiksu. Mies voisi ostaa sinulle nuken.
Olensurullinen085327 kirjoitti:
Mulla on tää sama tilanne,että mies ei halua lasta. Ollaan oltu 10 vuotta yhdessä. Nyt molemmat 27-vuotiaita, kohta 28. Tää asia stressaa mua hirveästi. Miten saan mieheni suostumaan vauvaan. Raastaa katsoa kun kavereilleni on vauvaonnea.🥺 tuntuu niin pahalta,kun en itse saa omaa lasta. Pitäisikö vaan erota? Entä jos uusi mies ei halua lasta..
Kyllä, jos mies ei halua ja sinä haluat niin itse näkisin niin, että turhaa enään vetkuttelet nykyisen miehesi kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Jos mies ei halua, niin jätä se. Niin minä tein. Luulin suhteemme olevan vakaalla pohjalla ja kun tuli puhe ehkäisyn poisjättämisestä, hän sanoi että ehkä viiden vuoden päästä. Itkin ja masennuin täysin, en pystynyt antamaan hänelle niin pitkää aikaa. Enkä pystynyt toisaalta luottamaan siihen että se tapahtuisi silloinkaan. Jos se oli vain hänen keino sillä hetkellä siirtää asia tarpeeksi kauas ja jatkaa kanssani samaan malliin kuin ennenkin. Itkin kolmisen kk kunnes sanoin hälle että meidän haaveet on niin erilaiset, parempi erota. Harkitsin eroamista joka kantilta. Nyt nykyisen mieheni kanssa olemme raskaana ja tiedän että tätä todella haluan, olen niiin onnellinen!
Just näin kuuluu tehdä ettet menetä hedelmällisyyttä miehen sekoilun takia
vanhin jo 19 ja nuorin 6 vuotias. Itse olen 38. Välillä vaivaa vauvakuume ja välillä haluan unohtaa koko asian.
Mainitsin nyt tässä miehelle, että vauva olis ihana. Mies oli heti valmis vauvapuuhiin :D
Nyt sitten minä vaan mietin ja mietin. Eli näin päin se on vielä vaikeampaa. Avaimet on tavallaan mulla ;) Hormonikierukka on ja pysyy kunnes ehkä toisin päätän.