Miksi ylipainosta, syömisestä ja liikunnasta puhuminen tuottaa täällä äreitä vastauksia?
Olen pidemmän aikaan jo seurannut keskusteluja ja nämä kolme asiaa ovat erityisen herkkiä aiheita tuottamaan negatiivista palautetta. Miksi?
Kommentit (162)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässäkin ketjussa tulee hyvin esille se miten jotkut kuvittelevat ylipainoisen ihmisen "mättävän karkkia naamaan" tai syövän ylettömästi sipsejä.
Väitän, että hyvin monen ylipainoisen kohdalla kyse on vain ja ainoastaan siitä ylimenevästä energian määrästä. Sen ei tarvitse olla, kuin se yksi ylimääräinen peruna tai lihanpala tai mikä tahansa mikä ylittää sen energian tarpeen. Se paino tulee usein hyvin huomaamattomasti eikä siihen tarvita mitään normaalia kotiruokaa kummempaa. Huomautan tässä, että myös hoikka ihminen usein syö sitä normaalia kotiruokaa.
Ihmisellä ei ole mitään mittaria sisällään, mikä esim piippaisi merkiksi siitä, että nyt on energiatarve täynnä.
Viesti tarkoitettu niille, jotka tässä ketjussa haluavat opastaa ylipainoista.
Kun olin 8 mulla oli ylipainoinen luokkakaveri. Hänellä oli suklaajoulukalenteri ja jo joulukuun alussa melkein kaikki luukut avattu
Mun langanlaiha lapsi teki tään saman. Onko yhtä paha ja alhainen ihminen?
Sivuaa vähän aihetta, mutta itse ärsyynnyn aina, kun kakkostyypin diabetesta sairastavia pidetään jonain täytekakkuja ahmivina, sohvalla makaavina ylipainoisina. Ja puhutaan elintasosairaudesta. No ei ole itsellä ollut elintaso kovin korkea koskaan, enkä ole ylipainoinenkaan, vaan liikuntaa harrastava, terveellisesti syövä henkilö. Ja niin vain diabetes napsahti, kun sukurasite toi jo suuren sairastumisriskin.