Millä kalorimäärällä mies pysyy 125kg painossa laihtumatta?
Eräs mies on kuulemma niin kiireinen ettei ehdi syömään kuin illalla jos silloinkaan. Ei silti paino putoa ja töitä tekee hullun lailla.. jokin tuossa ei täsmää.
Kommentit (7)
Mä olen tuon painoinen nainen ja mulla pysyy noin 2200 kcal per päivä paino samassa. Miehellä varmaan vähän enemmän tarvii koska on suurempi osa lihasta kropasta ja lihass kuluttaa enemmän kuin rasvakudos.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen tuon painoinen nainen ja mulla pysyy noin 2200 kcal per päivä paino samassa. Miehellä varmaan vähän enemmän tarvii koska on suurempi osa lihasta kropasta ja lihass kuluttaa enemmän kuin rasvakudos.
Oi, mä haluaisin kanssa tuon painoisen rouvan.
Olisi mukava pidellä kiinni. ;)
Jos vain istuu ja tekee toimistotöitä niin 2400-2800kcal ylläpitää massaa. Jos kävelee 8h päivässä niin 1000-1400kcal enemmän.
Todennäköisesti napostelee pitkin päivää 200-400kcal erikoiskahveja, pullia, patukoita jne. plus vetää illalla 2000-3000 kcal mätöt yhdeltä istumalta.
125kg rasvapallo kuluttaa huomattavasti vähemmän energiaa kuin 125kg bodari. Lepoaineenvaihdunnan voi laskea mm. Inbody -laitteella ja saadun tuloksen kertoa arkiaktaktiivisuudella, esim. kevyt on pohjataso x 1,2 ja keskiraskas pohjataso x 1,4 jne. jolloin saa suuntaa-antavan energiatarpeen.
Sika