Keto/vhh aloitus. "Nälkä" vaivaa. Pitääkö kestää vai onko ok syödä?
Aloitin taas, pitkästä aikaa. Nyt kun ehdin taas itseäni enemmän vaalimaan.
Olen syönyt tänään 3 krt, lähinnä kasviksia ja lihaa, maitotuotteita (rasvaa kyllä runsaasti).
Silti ihme kyllä, jokin nälkä vaivaa. Olisiko psyykkistä.
Ensin teki mieli äärettömän paljon proteiinia, mietin kaikkea ihanaa lihaisaa syötävää. No söin sitä proteiinia ja himo meni ohi sitten.
Nyt taas tekisi mieli syödä. Eli kannattaako syödä vhh ruokaa alkuun sen verran kun tekee mieli ja sitten kuitenkin itsestään se nälkä kyllä lakkaa olemasta kun keho tottuu.
Kommentit (7)
Jos syöt banaanin niin tulee parempi olo.
Vierailija kirjoitti:
Ootko siis ketolla vai vhh:lla?
Ketoosiin tähtään ja sen ylläpitoon.
Kuitenkin alkuun maltillisemmin, tänään hiilarit ovat olleet n. 40g.
Lasken sen viikon loppuun mennessä siihen ylläpitoon eli 20g/HH.
Ap
Kyselin samaa ketofoorumeilla kun nälkä vaivasi aluksi, ja sanottiin juurikin noin että alkuun syöt sen mukaan että nälkä lähtee mutta hiilihydraatteja ei tule liikaa. Menee kuulemma ohi ajan kanssa, on jotain totuttelunälkää kun pääasiallinen polttoaine vaihtuu. Itse en osaa sanoa kun en ketoilua voinut mm. taloudellisista syistä jatkaa että meneekö vai eikö.
Kananmuna on täyttävää ja vähähiilihydraattista ja niitä saa ketolla syödä nälkään. Paista pari munaa voissa. Hyvä keittää jääkaappiin myös muutama muna. Helppo ottaa ja säilyy monta päivää jääkaapissa.
Vierailija kirjoitti:
Kyselin samaa ketofoorumeilla kun nälkä vaivasi aluksi, ja sanottiin juurikin noin että alkuun syöt sen mukaan että nälkä lähtee mutta hiilihydraatteja ei tule liikaa. Menee kuulemma ohi ajan kanssa, on jotain totuttelunälkää kun pääasiallinen polttoaine vaihtuu. Itse en osaa sanoa kun en ketoilua voinut mm. taloudellisista syistä jatkaa että meneekö vai eikö.
Kiitos. Tätä juuri mietin.
Tavallaan tiedän, että kestän kyllä jos on pakko. Hiilareista vierottautuminen on pari päivää aika ikävää ja sitä tekee mieli syödä jos minkälaista.
Tosin nyt riittää, jos syön edes pari palaa juustoa. Sallin sen itselleni jos on pakko.
Onneksi tiedän, että tämä tasaantuu ja viikon päästä nälkää saa oikein odottaa ja kaksi annosta riittää.
En vain muista, että miten tämä alkuun kannatti tehdä. No, sallin tosiaan vähän vielä vhh ruokaa ja annan kehon totutella.
Ap
Mulla taas ongelma oli se etten pystynyt syömään niin paljon kuin olisi pitänyt.
Vaikka syön paljon enemmän proteiinia ja rasvaa kuin ennen ja annoskoot isompia kalorit jää tuonne alle 1300kcal. Hh n 40
Mulla ei kyllä ole missään vaiheessa ollut nälkä em syystä
Ootko siis ketolla vai vhh:lla?