Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

80-luvulla oi kivempia lastenohjelmia

Vierailija
09.11.2022 |

Nykyisin liian nopeita ja räiskyviä. Ja usein huonosti tehtyjä. (Juuri tänään näin ohjelman, jossa puhuttiin slangia ja sanottiin, että "se saa ihan itse päättää, mitä hän haluaa leikkiä")

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli

Vierailija
2/19 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olit 80-luvulla lapsi, et ole lapsi enää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nikke Knatterton oli huippusarja, jota aikuisetkin viitsivät katsoa.

Vierailija
4/19 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

80 luvussa oli paljon muutakin hyvää. Ainakin näin jälkikäteen arvioituna. Noh, useampi asia on nykyään paremmin että ei siinä mitään, mutta tietyllä tavalla kärsimättömyys on kasvanu hurjiin mittasuhteisiin verrattuna vielä vaikkapa kasariin. Lastenohjelmat on siitä hyvä esimerkki. Niitä kun on nykylapsille näytetty niin usein  eivät jaksa alkaa seuraamaan. Sanovat, että ei tapahdu mitään.

Vierailija
5/19 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olit 80-luvulla lapsi, et ole lapsi enää.

Yleensä aikuisilla on omia lapsia.

Vierailija
6/19 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaako joku sellaista sarjaa, mikä tuli lauantai tai sunnuntai aamuisin ja siinä kerrottiin eri maiden satuja? Ne olivat pieniä näyteltyjä elokuvia eri maiden saduista. En muista enää ohjelman nimeä.

Vierailija
7/19 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

He-man.

Vierailija
8/19 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peukaloisen retket, Taotao, He-Man, My Little Pony, Halinallet, Kaislikossa suhisee... Olihan niitä ihania piirrettyjä 80-luvulla.

Vierailija
9/19 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen nyt nelikymppinen.

Se maailma, johon minä synnyin ja jossa kasvoin siihen ikään, kun aloin lastenohjelmia TV.stä katsomaan, oli hyvn erilainen kuin maailma nyt.

Mun lapsuus oli erilainen kuin nykypäivän lapsien. Nykypäivän lapsi näkee sitä räiskettä ja nopeutta väkisinkin jo kapaloissa, joten se on heille niin paljon tutmpaa ja arkipäiväisempää kuin se oli mulle 3-vuotiaana. Monille ala-aste -ikäisille tietokone ja kännykkä on itsestäänselvyys, joten miksi joku lälly lastenohjelma kiinnostaisi yhtä paljon kuin mua kiinnosti, kun eihän mulla muutakaan ollut. TV ja kirjat ja Aku Ankka.

Vierailija
10/19 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli silloinkin paskaa: kössi kenguru, hapsiainen, nukku-matti, suursyömärit, maija mehiläinen. Näiden paskuuden huomasi, kun niitä näytettiin uusiksi muutama vuosi sitten.

Vierailija
11/19 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeesssä Kyllitätiä ei tule uusintana? Aivan ihana satuhetki koko perheelle, muistaako kukaan?

Vierailija
12/19 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
13/19 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hapsiainen oli kyllä huono lastenohjelma. Ihme että Esa Pakarinen Junior pärjäsi näyttelijänä. Oli miljoona kertaa huonompi kuin isänsä.

Vierailija
14/19 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se iän mukana tuleva oman lapsuuden ja nuoruuden nostalgisointi vaikuttaa. Aika multaa muistot ja muutosvastaisuus nostaa päätään.

Vierailija
15/19 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

The Muppet Show

Vierailija
16/19 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

48v olen ja kyllä kai maailma on muuttunut 70-80-luvuilta jolloin itse olin lapsi. Ei ole omia lapsia enkä ole seurannut nykyajan lastenohjelmia, eihän ne mulle ole suunnattukaan.

Tosin leluvalmistajat tuntuvat ikäänkuin tekevän edelleen meille nelikymppisille leluja, kuten esim. Ritari Ässä jne. 80-luvun ikonien Playmobile setit, Lego settejäkin taitaa olla asioista, mitkä koskettaa ehkä eniten juuri meikäläisen ikäluokkia, esim. Atari 2600:

Hotwheels autoissakin on paljon 70-80-luvun autoja, vaikka pikkuautojen jne. lelujen luulisi olevan suunnattu nykypäivän lapsille, joita ei ehkä 80-luvun autot kiinnosta :D

Vierailija
17/19 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaako kukaan Hattusia? Oli mun lapsuuden lastenohjelma.

No itse olen katsonut piirrettyjä lasten kanssa 1985 - 2010 ja parhaiten jäänyt mieleen HeMan ja Muumit. Molemmat käy myös lapsellisille aikuisille.

Vierailija
18/19 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotikadun toisella puolen oli iso videovuokraamo, jossa oli myös japanilaista animea. Mieleen on jäänyt Galaxy Express -niminen piirretty. Tehty joskus 70-luvun lopulla.

Oli kyllä teemoiltaan paljon syvällisempi kuin nämä nykyrymistelyt. Yksi tekijä on digitaalinen teknologia. Sillä voi tuottaa liukuhihnalta geneeristä bulkkia ja siltä noi näyttää.

Vierailija
19/19 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nasse-setä oli hyvä.