Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Seksi
miten vuosiloma
06.11.2006 |
auttakaa neuvotonta..
yritin asiaa selvittää kvtes:stä ja liiton sivuiltakin.. eli kelan sivujen mukaan äitiysrahakausi alkaisi 24.5.2007 ja vanhempainrahakausi 3.4.2008.
mitenkäs tämä vuosiloma..? pidänkö sen ennen äitiyslomalle jäämistä vai sen jälkeen vai miten.. ja kertyykö niitä päiviä äitiysloman aikana. sain vakipaikan keväällä ja olen vielä vähän hukassa vaikka olen yrittänyt asioita tahkota päähäni.. =/
Kommentit (2)
nyt on vähän huojentuneempi mieli =)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Seksi
Ennen äitiyslomaasi sinulla kertyy vuosilomaa 1.4.2006-31.3.2007 väliseltä ajalta, jotka sinun pitää käyttää 30.4.2008 mennessä. Jos olet ollut tuon koko ajan työssä niin sinulle on kertynyt luultavasti 24-28 päivää lomaa riippuen työkokemuksestasi. Eli sun ei tarvitse pitää yhtään vuosilomaa ennen äitiyslomaa. Sitten kun palaat vanhempainvapaalta 4.4.2008 niin kannattaa aloittaa siinä sitten vuosiloma (saat samaan aikaan kotihoidontuen perusosaa silti, jos lapsi ei ole kunnallisessa päivähoidossa). Itse tein just näin ja jatkoin sitten vielä hoitovapaalla.
Meillä ainakin, en muista onko ihan kvtesissä mainittu, pitää käyttää ko. loma-aikana 15 päivää lomista ja loput voi " säästää" kun ilmoittaa vuosilomien hoitajalle kirjallisesti ennen tuota 30.4.2008, että haluaa säästää ne loput päivät.
Äitiyslomalta ja vanhempainlomalta kertyy lomat normaalisti, hoitovapaalta ei kerry (paitsi ekalta kuukaudelta luetaan hyväksi yhden kk lomaoikeus).