Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päivittäisenä ongelmana nykyään niska- ja

Vierailija
09.11.2022 |

yläselän lihasten jännitys-tukkoisuustilanne.
Eilen sain iltaan ihan hyvän olon, kun päivällä useaan kertaan tein jotain instagramin kautta löydettyjä käsien heilutusjumppaliikkeitä.
Nyt taas tukossa. Mä en jaksa, kun tää on niin kamalaa, kaatavaa oloa, pahaa oloa.
Mä en jaksa.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa itselläni. Pohjalla tosin sairauksia, jotka aiheuttavat tuota (eivät selitä kokonaan).

On kurjaa, kun kroppa menee lukkoon. Ei liiku pää eivätkä kädetkään. Tarvitsee osakseen paljon lihaslämmittelyä ja hierontaa, että helpottaa.

Onko sulla ylirasitusta? Tai harrastatko liian vähän/liian paljon liikuntaa? Muistatko palautumiseen tarvittavan levon?

Vierailija
2/8 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narskutatko unissasi hampaita? Tee kokeeksi hammaskisko ihan urheilukaupan muotoiltavasta kiskosta ja kokeile sitä pari viikkoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki kahvakuula tai käsipainot. Käsien heiluttelu auttaa kyllä väliaikaisesti, mutta pysyvämpään tulokseen pitää lihasten saada vastusta.

Vierailija
4/8 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile Kalevalalaista jäsenkorjaajaa. Sitten voi kokeilla myös osteopaattia, hierojaa ja fysioterapeuttia - joskus/harvoin noi voi olla yhdessä, se olisi toppenia.

Kotona kokeile tennispallo muovipussiin ja sitten vippaat sen selän alle ja pyörität sitä seinää vasten tai lattialla. Toinen mitä kokeilla niin osta lämmitettävä kauratyyny/kauraliina, ja se selkää vasten. 

Nukkumisasento jos pystyt niin selälteen suorana.

Vierailija
5/8 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumppaa, lihashuoltoa, venyttelyä, riittävää vedenjuontia ja saunomista.

Onko ryhti etukumara / olat edessä? Tuohon auttaisi osteopaatin käsittely.

Kävin eilen osteopaatilla ja lonkassa ollut, jo viitenä päivänä venytelty jumi helpotti 🥰 Muun asian vuoksi menin.

Tarvitsen ennakoida näitä jumeja. On aika työlästä purkaa niitä, kun jumi on hallitseva.

Vierailija
6/8 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuminauhajumppaa. Netistä löytyy ohjeita.

Oletko paljon puhelimella ja istutko paljon?

Minulle on ollut apua lihashuollon lisäksi kipuöljystä.

Vierailija
7/8 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanki kahvakuula tai käsipainot. Käsien heiluttelu auttaa kyllä väliaikaisesti, mutta pysyvämpään tulokseen pitää lihasten saada vastusta.

Tämä. Mitkään jumppailut tai venyttelyt ei auta vaan lihaksia pitää vahvistaa.

Vierailija
8/8 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hierojalta voi saada ensiapua, varsinainen työ on tehtävä itse. Keho kipeytyy, koska heikko lihaskunto ei kestä normaalin olemisen aiheuttamaa rasitusta. Treenaa selkä kuntoon.